O termínu konání dalšího, tentokrát už znovu předjubilejního ročníku Valašské rally 2010 je rozhodnuto! Tato stále populární a velmi oblíbená automobilová soutěž se uskuteční na sklonku března příštího roku, respektive ve dnech 26. až 27. března. Zahájí tak nový ročník sedmidílného seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. A stejně, jako v minulosti, se i v posledním roce první dekády jednadvacátého století uskuteční ve znamení Memoriálu Jiřího Sedláře.
Výše uvedený termín neznamená v této době nic jiného, než že přípravy valašského automobilového klání dalších dosahují optimální provozní teploty a dostávají se do otáček, které motorem hnaným obětavostí a snahou pořadatelů a organizátorů dovedou Valašskou rally na devětadvacátý start do prostor valašskomeziříčského náměstí.Zmiňovat se o tom, jakou podobu má Valašská rally 2010 v představách svých tvůrců, je zatím přinejmenším předčasné. A to proto, že mnohé se teprve vyvíjí, hledá, rodí. Jen jedno je zcela jisté už dnes. Organizátoři a pořadatelé vynaloží veškerou svou snahu a um ve prospěch kvality a zejména pak bezpečnosti nejenom soutěžních posádek, ale po neblahých loňských zkušenostech především diváků.Ta je na prvním místě z prvních míst. Loňská tragédie, při níž vyhasly tři lidské životy, se nedá zapomenout. A to i přesto, že pořadatelé na ní nenesou žádnou vinu. Na vině byla, jak vyplynulo z několik měsíců trvajícího policejního vyšetřování, vědomá nedbalost a nerespektování bezpečnostních doporučení. Zejména kruté následky onoho tragického okamžiku minulé Valašky, smrt mladého muže a dvou dětí, snad povedou k tomu, že důkladně připravovaná bezpečnostní opatření a doporučení začnou i ti zatím laxnější a méně zodpovědní příznivci motoristického sportu brát vážněji. Nejde o nic jiného, než mít neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný. Zvlášť při ze strany diváků nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?