O termínu konání dalšího, tentokrát už znovu předjubilejního ročníku Valašské rally 2010 je rozhodnuto! Tato stále populární a velmi oblíbená automobilová soutěž se uskuteční na sklonku března příštího roku, respektive ve dnech 26. až 27. března. Zahájí tak nový ročník sedmidílného seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. A stejně, jako v minulosti, se i v posledním roce první dekády jednadvacátého století uskuteční ve znamení Memoriálu Jiřího Sedláře.
Výše uvedený termín neznamená v této době nic jiného, než že přípravy valašského automobilového klání dalších dosahují optimální provozní teploty a dostávají se do otáček, které motorem hnaným obětavostí a snahou pořadatelů a organizátorů dovedou Valašskou rally na devětadvacátý start do prostor valašskomeziříčského náměstí.Zmiňovat se o tom, jakou podobu má Valašská rally 2010 v představách svých tvůrců, je zatím přinejmenším předčasné. A to proto, že mnohé se teprve vyvíjí, hledá, rodí. Jen jedno je zcela jisté už dnes. Organizátoři a pořadatelé vynaloží veškerou svou snahu a um ve prospěch kvality a zejména pak bezpečnosti nejenom soutěžních posádek, ale po neblahých loňských zkušenostech především diváků.Ta je na prvním místě z prvních míst. Loňská tragédie, při níž vyhasly tři lidské životy, se nedá zapomenout. A to i přesto, že pořadatelé na ní nenesou žádnou vinu. Na vině byla, jak vyplynulo z několik měsíců trvajícího policejního vyšetřování, vědomá nedbalost a nerespektování bezpečnostních doporučení. Zejména kruté následky onoho tragického okamžiku minulé Valašky, smrt mladého muže a dvou dětí, snad povedou k tomu, že důkladně připravovaná bezpečnostní opatření a doporučení začnou i ti zatím laxnější a méně zodpovědní příznivci motoristického sportu brát vážněji. Nejde o nic jiného, než mít neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný. Zvlášť při ze strany diváků nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?