O termínu konání dalšího, tentokrát už znovu předjubilejního ročníku Valašské rally 2010 je rozhodnuto! Tato stále populární a velmi oblíbená automobilová soutěž se uskuteční na sklonku března příštího roku, respektive ve dnech 26. až 27. března. Zahájí tak nový ročník sedmidílného seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. A stejně, jako v minulosti, se i v posledním roce první dekády jednadvacátého století uskuteční ve znamení Memoriálu Jiřího Sedláře.
Výše uvedený termín neznamená v této době nic jiného, než že přípravy valašského automobilového klání dalších dosahují optimální provozní teploty a dostávají se do otáček, které motorem hnaným obětavostí a snahou pořadatelů a organizátorů dovedou Valašskou rally na devětadvacátý start do prostor valašskomeziříčského náměstí.Zmiňovat se o tom, jakou podobu má Valašská rally 2010 v představách svých tvůrců, je zatím přinejmenším předčasné. A to proto, že mnohé se teprve vyvíjí, hledá, rodí. Jen jedno je zcela jisté už dnes. Organizátoři a pořadatelé vynaloží veškerou svou snahu a um ve prospěch kvality a zejména pak bezpečnosti nejenom soutěžních posádek, ale po neblahých loňských zkušenostech především diváků.Ta je na prvním místě z prvních míst. Loňská tragédie, při níž vyhasly tři lidské životy, se nedá zapomenout. A to i přesto, že pořadatelé na ní nenesou žádnou vinu. Na vině byla, jak vyplynulo z několik měsíců trvajícího policejního vyšetřování, vědomá nedbalost a nerespektování bezpečnostních doporučení. Zejména kruté následky onoho tragického okamžiku minulé Valašky, smrt mladého muže a dvou dětí, snad povedou k tomu, že důkladně připravovaná bezpečnostní opatření a doporučení začnou i ti zatím laxnější a méně zodpovědní příznivci motoristického sportu brát vážněji. Nejde o nic jiného, než mít neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný. Zvlášť při ze strany diváků nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.