Würth Partr Rally Vsetín: Valda vítězem, Orsák mistrem

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
RallyZone.cz 24. října 2009 08:53
Sdílej:

Pavel Valoušek se stal vítězem posledního rallysprintu v roce 2009. Celkovým Mistrem České republiky v jednodenních soutěžích se stala posádka Jaroslav Orsák -Karel Vajík.

Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík si na Würth Partr Rally Vsetín dojela pro celkové druhé místo a tím si zajistila titul letošních sprintových šampionů. Jejich největší konkurent Josef Peták, totiž dojel až pátý.Po RZ8 - Cíl:Pavle Valoušek si dojel pro celkové prvenství ve vsetínské soutěži a dokázal, že i se starším vozem specifikace WRC se dá v dnešní konkurenci vyhrávat. Ve Vsetíně se se celkově sešla velmi solidní konkurence. Na startu se objevilo několik vozů WRC. Polák Grzyb a Jaromír Tarabus přivezli Fabie S2000 a k s "es dvoutisícovkami" přijeli i tradiční čeští jezdci jako papík Peták, nebo Karel Macek. Mezi soutěžící zavítal také čerství vícemistr z velkého šampionátu - Václav Pech. Ten ve Vsetíně opět testoval Subaru Impreza Sti Vojty Štajfa. S pro Pecha neznámým vozem zajel plzeňan slušný výsledek a celkově skončil čtvrtý. Po RZ8 - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk    Škoda Octavia WRC   42:39.7 - - -       2.    Orsák Jaroslav / Vajík Karel    Mitsubishi Lancer EVO IX      +31,9      3.   Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw    Škoda Fabia S2000       +47.1     4.   Pech Václav / Uhel Petr    Subaru Impreza Sti  +55.9     5.   Peták Josef / Benešová Alena    Peugeot 207 S2000  +57.8      6.   Béreš Jozef jun. / Müller Róbert    Peugeot 207 S2000  +59.9     7.   Štěpánek Jan / Omelka Marek    Škoda Octavia WRC  +1:15.1     8.   Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš    Mitsubishi Lancer EVO IX    +2:36.2     9.   Firla Lumír / Dresler Pavel    Mitsubishi Lancer EVO VII  +2:50.4    10.   Pantálek Milan / Novák Jaroslav    Škoda Fabia WRC   +2:59.8 Info:Ve Vsetíně panuje mlhavé počasí a mrholí. Podle informací se teplota pohybuje okolo 7°C.Na RZ2 havaroval Tomáš Enge. Rychlostní zkouška byla přerušena a ostatním posádkám byl přidělen náhradní čas.Spolujezdec Tomáše Engeho Michal Ernst byl po havárii v RZ3 převezen do nemocnice. Podle informací serverru Autosport.cz jde o poměrně vážné zranění zad a vyžádá si dlouhodobější léčbu.Po RZ6:Pavel Valoušek s Octavií WRC se dostal do čela Würth Partr Rally Vsetín, když vyhrál dvě ze tří rychlostních zkoušek druhé sekce. Ze soutěže odstoupil Míra Tarabus pro poruchu elektroniky jeho Fabie S2000. Po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk    Škoda Octavia WRC   31:05.1 - - -       2.    Orsák Jaroslav / Vajík Karel    Mitsubishi Lancer EVO IX      +7,7      3.   Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw    Škoda Fabia S2000       +36,3     4.   Pech Václav / Uhel Petr    Subaru Impreza Sti  +36,6     5.   Peták Josef / Benešová Alena    Peugeot 207 S2000  +37,1      6.   Béreš Jozef jun. / Müller Róbert    Peugeot 207 S2000  +43,5     7.   Štěpánek Jan / Omelka Marek    Škoda Octavia WRC  +50,3     8.   Michalík Roman / Orava Radim      Mitsubishi Lancer EVO IX     +1:41,2     9.   Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš    Mitsubishi Lancer EVO IX  +1:55,1    10.   Firla Lumír / Dresler Pavel    Mitsubishi Lancer EVO VII  +2:11,1 Po RZ3:Velmi pěkné souboje jsou k vidění na Rally Vsetín. O první místo se přetahuje několik jezdců. Neejrychlejší je zatím Jarek Orsák. Pepík Peták, který s ním bojuje o celkový titul v rallysprintech je zatím čtvrtý. Je možné že výsledky v druhé polovině první desítky se ještě budou měnit. to proto, že ještě není jasné jak budou přiděleny náhradní časy z RZ2.  Po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Orsák Jaroslav / Vajík Karel    Mitsubishi Lancer EVO IX    15:38,8 - - -       2.    Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk    Škoda Octavia WRC    +4,7      3.   Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel    Škoda Fabia S2000    +14,2     4.   Peták Josef / Benešová Alena    Peugeot 207 S2000 +19,6     5.   Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw    Škoda Fabia S2000  +19,8      6.   Pech Václav / Uhel Petr    Subaru Impreza Sti  +20,1     7.   Béreš Jozef jun. / Müller Róbert    Peugeot 207 S2000  +24,8     8.   Štěpánek Jan / Omelka Marek    Škoda Octavia WRC    +31,1     9.   Pantálek Milan / Novák Jaroslav    Škoda Fabia WRC  +1:08,6    10.   Tlusťák Antonín / Škaloud Jan    Citroën C2 S1600  +1:36,6

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.