Pavel Valoušek se stal vítězem posledního rallysprintu v roce 2009. Celkovým Mistrem České republiky v jednodenních soutěžích se stala posádka Jaroslav Orsák -Karel Vajík.
Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík si na Würth Partr Rally Vsetín dojela pro celkové druhé místo a tím si zajistila titul letošních sprintových šampionů. Jejich největší konkurent Josef Peták, totiž dojel až pátý.Po RZ8 - Cíl:Pavle Valoušek si dojel pro celkové prvenství ve vsetínské soutěži a dokázal, že i se starším vozem specifikace WRC se dá v dnešní konkurenci vyhrávat. Ve Vsetíně se se celkově sešla velmi solidní konkurence. Na startu se objevilo několik vozů WRC. Polák Grzyb a Jaromír Tarabus přivezli Fabie S2000 a k s "es dvoutisícovkami" přijeli i tradiční čeští jezdci jako papík Peták, nebo Karel Macek. Mezi soutěžící zavítal také čerství vícemistr z velkého šampionátu - Václav Pech. Ten ve Vsetíně opět testoval Subaru Impreza Sti Vojty Štajfa. S pro Pecha neznámým vozem zajel plzeňan slušný výsledek a celkově skončil čtvrtý. Po RZ8 - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC 42:39.7 - - - 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +31,9 3. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +47.1 4. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +55.9 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +57.8 6. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +59.9 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +1:15.1 8. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +2:36.2 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +2:50.4 10. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Škoda Fabia WRC +2:59.8 Info:Ve Vsetíně panuje mlhavé počasí a mrholí. Podle informací se teplota pohybuje okolo 7°C.Na RZ2 havaroval Tomáš Enge. Rychlostní zkouška byla přerušena a ostatním posádkám byl přidělen náhradní čas.Spolujezdec Tomáše Engeho Michal Ernst byl po havárii v RZ3 převezen do nemocnice. Podle informací serverru Autosport.cz jde o poměrně vážné zranění zad a vyžádá si dlouhodobější léčbu.Po RZ6:Pavel Valoušek s Octavií WRC se dostal do čela Würth Partr Rally Vsetín, když vyhrál dvě ze tří rychlostních zkoušek druhé sekce. Ze soutěže odstoupil Míra Tarabus pro poruchu elektroniky jeho Fabie S2000. Po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC 31:05.1 - - - 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +7,7 3. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +36,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +36,6 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +37,1 6. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +43,5 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +50,3 8. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX +1:41,2 9. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +1:55,1 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +2:11,1 Po RZ3:Velmi pěkné souboje jsou k vidění na Rally Vsetín. O první místo se přetahuje několik jezdců. Neejrychlejší je zatím Jarek Orsák. Pepík Peták, který s ním bojuje o celkový titul v rallysprintech je zatím čtvrtý. Je možné že výsledky v druhé polovině první desítky se ještě budou měnit. to proto, že ještě není jasné jak budou přiděleny náhradní časy z RZ2. Po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 15:38,8 - - - 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC +4,7 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Škoda Fabia S2000 +14,2 4. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +19,6 5. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +19,8 6. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +20,1 7. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +24,8 8. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +31,1 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Škoda Fabia WRC +1:08,6 10. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 +1:36,6
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?