Pavel Valoušek se stal vítězem posledního rallysprintu v roce 2009. Celkovým Mistrem České republiky v jednodenních soutěžích se stala posádka Jaroslav Orsák -Karel Vajík.
Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík si na Würth Partr Rally Vsetín dojela pro celkové druhé místo a tím si zajistila titul letošních sprintových šampionů. Jejich největší konkurent Josef Peták, totiž dojel až pátý.Po RZ8 - Cíl:Pavle Valoušek si dojel pro celkové prvenství ve vsetínské soutěži a dokázal, že i se starším vozem specifikace WRC se dá v dnešní konkurenci vyhrávat. Ve Vsetíně se se celkově sešla velmi solidní konkurence. Na startu se objevilo několik vozů WRC. Polák Grzyb a Jaromír Tarabus přivezli Fabie S2000 a k s "es dvoutisícovkami" přijeli i tradiční čeští jezdci jako papík Peták, nebo Karel Macek. Mezi soutěžící zavítal také čerství vícemistr z velkého šampionátu - Václav Pech. Ten ve Vsetíně opět testoval Subaru Impreza Sti Vojty Štajfa. S pro Pecha neznámým vozem zajel plzeňan slušný výsledek a celkově skončil čtvrtý. Po RZ8 - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC 42:39.7 - - - 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +31,9 3. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +47.1 4. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +55.9 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +57.8 6. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +59.9 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +1:15.1 8. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +2:36.2 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +2:50.4 10. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Škoda Fabia WRC +2:59.8 Info:Ve Vsetíně panuje mlhavé počasí a mrholí. Podle informací se teplota pohybuje okolo 7°C.Na RZ2 havaroval Tomáš Enge. Rychlostní zkouška byla přerušena a ostatním posádkám byl přidělen náhradní čas.Spolujezdec Tomáše Engeho Michal Ernst byl po havárii v RZ3 převezen do nemocnice. Podle informací serverru Autosport.cz jde o poměrně vážné zranění zad a vyžádá si dlouhodobější léčbu.Po RZ6:Pavel Valoušek s Octavií WRC se dostal do čela Würth Partr Rally Vsetín, když vyhrál dvě ze tří rychlostních zkoušek druhé sekce. Ze soutěže odstoupil Míra Tarabus pro poruchu elektroniky jeho Fabie S2000. Po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC 31:05.1 - - - 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +7,7 3. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +36,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +36,6 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +37,1 6. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +43,5 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +50,3 8. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX +1:41,2 9. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +1:55,1 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +2:11,1 Po RZ3:Velmi pěkné souboje jsou k vidění na Rally Vsetín. O první místo se přetahuje několik jezdců. Neejrychlejší je zatím Jarek Orsák. Pepík Peták, který s ním bojuje o celkový titul v rallysprintech je zatím čtvrtý. Je možné že výsledky v druhé polovině první desítky se ještě budou měnit. to proto, že ještě není jasné jak budou přiděleny náhradní časy z RZ2. Po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 15:38,8 - - - 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC +4,7 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Škoda Fabia S2000 +14,2 4. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +19,6 5. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +19,8 6. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +20,1 7. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +24,8 8. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +31,1 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Škoda Fabia WRC +1:08,6 10. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 +1:36,6
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?