Pavel Valoušek se stal vítězem posledního rallysprintu v roce 2009. Celkovým Mistrem České republiky v jednodenních soutěžích se stala posádka Jaroslav Orsák -Karel Vajík.
Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík si na Würth Partr Rally Vsetín dojela pro celkové druhé místo a tím si zajistila titul letošních sprintových šampionů. Jejich největší konkurent Josef Peták, totiž dojel až pátý.Po RZ8 - Cíl:Pavle Valoušek si dojel pro celkové prvenství ve vsetínské soutěži a dokázal, že i se starším vozem specifikace WRC se dá v dnešní konkurenci vyhrávat. Ve Vsetíně se se celkově sešla velmi solidní konkurence. Na startu se objevilo několik vozů WRC. Polák Grzyb a Jaromír Tarabus přivezli Fabie S2000 a k s "es dvoutisícovkami" přijeli i tradiční čeští jezdci jako papík Peták, nebo Karel Macek. Mezi soutěžící zavítal také čerství vícemistr z velkého šampionátu - Václav Pech. Ten ve Vsetíně opět testoval Subaru Impreza Sti Vojty Štajfa. S pro Pecha neznámým vozem zajel plzeňan slušný výsledek a celkově skončil čtvrtý. Po RZ8 - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC 42:39.7 - - - 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +31,9 3. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +47.1 4. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +55.9 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +57.8 6. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +59.9 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +1:15.1 8. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +2:36.2 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +2:50.4 10. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Škoda Fabia WRC +2:59.8 Info:Ve Vsetíně panuje mlhavé počasí a mrholí. Podle informací se teplota pohybuje okolo 7°C.Na RZ2 havaroval Tomáš Enge. Rychlostní zkouška byla přerušena a ostatním posádkám byl přidělen náhradní čas.Spolujezdec Tomáše Engeho Michal Ernst byl po havárii v RZ3 převezen do nemocnice. Podle informací serverru Autosport.cz jde o poměrně vážné zranění zad a vyžádá si dlouhodobější léčbu.Po RZ6:Pavel Valoušek s Octavií WRC se dostal do čela Würth Partr Rally Vsetín, když vyhrál dvě ze tří rychlostních zkoušek druhé sekce. Ze soutěže odstoupil Míra Tarabus pro poruchu elektroniky jeho Fabie S2000. Po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC 31:05.1 - - - 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +7,7 3. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +36,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +36,6 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +37,1 6. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +43,5 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +50,3 8. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX +1:41,2 9. Jakeš Miroslav / Jakeš Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +1:55,1 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +2:11,1 Po RZ3:Velmi pěkné souboje jsou k vidění na Rally Vsetín. O první místo se přetahuje několik jezdců. Neejrychlejší je zatím Jarek Orsák. Pepík Peták, který s ním bojuje o celkový titul v rallysprintech je zatím čtvrtý. Je možné že výsledky v druhé polovině první desítky se ještě budou měnit. to proto, že ještě není jasné jak budou přiděleny náhradní časy z RZ2. Po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 15:38,8 - - - 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Octavia WRC +4,7 3. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Škoda Fabia S2000 +14,2 4. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +19,6 5. Grzyb Grzegorz / Mazur Przemyslaw Škoda Fabia S2000 +19,8 6. Pech Václav / Uhel Petr Subaru Impreza Sti +20,1 7. Béreš Jozef jun. / Müller Róbert Peugeot 207 S2000 +24,8 8. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +31,1 9. Pantálek Milan / Novák Jaroslav Škoda Fabia WRC +1:08,6 10. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 +1:36,6
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.