Ke svému poslednímu letošnímu mistrovskému podniku v rámci Mediasport Mezinárodního Mistrovství ČR v rally nastoupila o uplynulém víkendu posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross s vozem Peugeot 207 S2000.
Zlínsko - Boleslavská dvojice obhajující mistrovský titul v absolutní klasifikaci měla šanci rozhodnout o obhajobě již při uplynulém klání v Příbrami, nicméně tehdy byla proti technika a vše zůstávalo otevřené až pro poslední soutěž MMČR. Souboj o titul však nebyl jediným dramatem, který závěrečná soutěž slibovala.
Krátce před jejím startem se totiž rozhodla svou trochou do mlýna přispět také matka příroda a uštědřila kopcům na Liberecku a Jablonecku vydatnou sněhovou nadílku. Tím se však značně zkomplikoval život organizátorům soutěže, kteří nakonec byli nuceni soutěž zredukovat do podoby pětizkouškového sprintu.
Krátká trať ve spojení s nevyzpytatelným počasím slibovala na páteční večer a sobotní den slušné drama. "Vypadalo to všelijak," říká Roman Kresta o situaci před startem samotné rally. "Počasí prostě soutěži ani trochu nepřálo a určitě se nejednalo vůbec o nic příjemného pro realizační tým, který musel v podstatě v hodině dvanácté měnit kompletně celou organizaci soutěže."
Nakonec došlo na zkrácenou verzi rally a Roman s Petrem do ní vstoupili třetím časem na speciálce vedoucí ulicemi Mladé Boleslavi. Tento stav dával velmi dobrou výchozí pozici pro další boje. Dramatická zápletka posledního podniku letošního MMČR však ještě pro Mogul Racing Team zdaleka končit neměla. Zásadní situace totiž čekala posádku až v úvodu sobotního programu. Hned na úvodní sobotní rychlostní zkoušce byla dvojice v kokpitu Peugeotu 207 S2000 rychlejší, než bylo v daném úseku potřeba. Vůz v rychlé levé zatáčce na kluzkém povrchu nezatočil a jen díky Romanově duchapřítomnosti a bleskové reakci se pouze "otřel o svodidla".
"Bohužel jsem se nevyhnul chybě," popisuje situaci a její následky Roman Kresta. "Snažili jsme se jet rychle bez ohledu na stav mistrovství. Bylo by hloupé udělat chybu, kdybychom nejeli v tempu, protože to už se mi několikrát stalo osudným. Soutěž byla krátká a mohlo se stát cokoli. Proto nemělo smysl, jet jen na jistotu," pokračuje v objasnění situace. "Jeli jsme tedy v tempu, které však bylo v daném úseku o zoubek větší, než mělo být. Bylo to ale dáno tím, že se prostě muselo jet. Měli jsme však obrovské štěstí v tom, že nás svodidla vrátila do hry a "pouze" jsme urazili spojovačku na zadní nápravě."
Štěstím v neštěstí byla skutečnost, že po prvním sobotním průjezdu následovala servisní zastávka. Romanovi s Petrem se podařilo dostat vůz do servisu a dále již bylo vše v rukách týmových mechaniků. "Kluci odvedli vynikající práci a za to jim patří náš dík," vyslovuje pochvalu svým mechanikům Roman Kresta.
"Vše se podařilo dát dopořádku a na nás pak bylo jet tak, abychom dosáhli na body, které byly potřeba k obhajobě titulu."
"Byla to jedna z nejtěžších sezón mé kariéry," ohlíží se Roman Kresta za letošním ročníkem MMČR. "Bylo to jako na houpačce. Jednou se dařilo, jednou ne, ale jsem velmi, velmi rád, že se vše podařilo a titul jsme obhájili. Od začátku roku jsme dokázali zajistit rozpočet, techniku, vybudovali zcela nový tým takřka na zelené louce. Ano, poslední dvě soutěže byly velmi stresující, velmi hektické, ale nakonec jsme dokázali vše zvládnout a obhájit titul."
"Romanova slova mohu jen potvrdit," dodává Petr Gross. "Je známou pravdou, že obhájit titul je těžší, než jej získat a ani v našem případě tomu nebylo jinak. Já jsem velmi rád, že jsem v letošním roce mohl spolupracovat při vzniku tak kvalitního týmu jako je Mogul Racing Team."
"Za spolupráci na všem čeho jsme letos dosáhli, chceme poděkovat našim partnerům a týmu lidí, který máme kolem sebe," pokračuje Roman Kresta v hodnocení sezóny. "Chceme velice poděkovat všem našim partnerům, společnostem Paramo, Tescoma, Enteria, PSG, DF Partner, AOP, V&LMAIS a všem dalším. Bez nich by zisk titulu, ani účast v letošním ročníku nebyly možné. Chci také velmi poděkovat týmu lidí, který máme s Petrem kolem sebe, protože v průběhu sezóny odvedli obrovský kus práce. Bez partnerů a lidí z týmu by výsledek nemohl být takový, jaký je. Je to zejména jejich zásluha. My už to auto jen řídíme," vyslovují Roman s Petrem poděkování všem, kdo se na zisku letošního titulu Mezinárodních Mistrů ČR podíleli. "Rádi bychom také poděkovali našim soupeřům za souboje na tratích. Byli velmi kvalitní a získat titul v takové konkurenci bylo velmi těžké. A samozřejmě v neposlední řadě chceme poděkovat za podporu všem fanouškům a příznivcům rally, kteří nás podél tratí povzbuzovali. Tento titul patří také vám," uzavírají Roman Kresta a Petr Gross.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.