Ke svému poslednímu letošnímu mistrovskému podniku v rámci Mediasport Mezinárodního Mistrovství ČR v rally nastoupila o uplynulém víkendu posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta - Petr Gross s vozem Peugeot 207 S2000.
Zlínsko - Boleslavská dvojice obhajující mistrovský titul v absolutní klasifikaci měla šanci rozhodnout o obhajobě již při uplynulém klání v Příbrami, nicméně tehdy byla proti technika a vše zůstávalo otevřené až pro poslední soutěž MMČR. Souboj o titul však nebyl jediným dramatem, který závěrečná soutěž slibovala.
Krátce před jejím startem se totiž rozhodla svou trochou do mlýna přispět také matka příroda a uštědřila kopcům na Liberecku a Jablonecku vydatnou sněhovou nadílku. Tím se však značně zkomplikoval život organizátorům soutěže, kteří nakonec byli nuceni soutěž zredukovat do podoby pětizkouškového sprintu.
Krátká trať ve spojení s nevyzpytatelným počasím slibovala na páteční večer a sobotní den slušné drama. "Vypadalo to všelijak," říká Roman Kresta o situaci před startem samotné rally. "Počasí prostě soutěži ani trochu nepřálo a určitě se nejednalo vůbec o nic příjemného pro realizační tým, který musel v podstatě v hodině dvanácté měnit kompletně celou organizaci soutěže."
Nakonec došlo na zkrácenou verzi rally a Roman s Petrem do ní vstoupili třetím časem na speciálce vedoucí ulicemi Mladé Boleslavi. Tento stav dával velmi dobrou výchozí pozici pro další boje. Dramatická zápletka posledního podniku letošního MMČR však ještě pro Mogul Racing Team zdaleka končit neměla. Zásadní situace totiž čekala posádku až v úvodu sobotního programu. Hned na úvodní sobotní rychlostní zkoušce byla dvojice v kokpitu Peugeotu 207 S2000 rychlejší, než bylo v daném úseku potřeba. Vůz v rychlé levé zatáčce na kluzkém povrchu nezatočil a jen díky Romanově duchapřítomnosti a bleskové reakci se pouze "otřel o svodidla".
"Bohužel jsem se nevyhnul chybě," popisuje situaci a její následky Roman Kresta. "Snažili jsme se jet rychle bez ohledu na stav mistrovství. Bylo by hloupé udělat chybu, kdybychom nejeli v tempu, protože to už se mi několikrát stalo osudným. Soutěž byla krátká a mohlo se stát cokoli. Proto nemělo smysl, jet jen na jistotu," pokračuje v objasnění situace. "Jeli jsme tedy v tempu, které však bylo v daném úseku o zoubek větší, než mělo být. Bylo to ale dáno tím, že se prostě muselo jet. Měli jsme však obrovské štěstí v tom, že nás svodidla vrátila do hry a "pouze" jsme urazili spojovačku na zadní nápravě."
Štěstím v neštěstí byla skutečnost, že po prvním sobotním průjezdu následovala servisní zastávka. Romanovi s Petrem se podařilo dostat vůz do servisu a dále již bylo vše v rukách týmových mechaniků. "Kluci odvedli vynikající práci a za to jim patří náš dík," vyslovuje pochvalu svým mechanikům Roman Kresta.
"Vše se podařilo dát dopořádku a na nás pak bylo jet tak, abychom dosáhli na body, které byly potřeba k obhajobě titulu."
"Byla to jedna z nejtěžších sezón mé kariéry," ohlíží se Roman Kresta za letošním ročníkem MMČR. "Bylo to jako na houpačce. Jednou se dařilo, jednou ne, ale jsem velmi, velmi rád, že se vše podařilo a titul jsme obhájili. Od začátku roku jsme dokázali zajistit rozpočet, techniku, vybudovali zcela nový tým takřka na zelené louce. Ano, poslední dvě soutěže byly velmi stresující, velmi hektické, ale nakonec jsme dokázali vše zvládnout a obhájit titul."
"Romanova slova mohu jen potvrdit," dodává Petr Gross. "Je známou pravdou, že obhájit titul je těžší, než jej získat a ani v našem případě tomu nebylo jinak. Já jsem velmi rád, že jsem v letošním roce mohl spolupracovat při vzniku tak kvalitního týmu jako je Mogul Racing Team."
"Za spolupráci na všem čeho jsme letos dosáhli, chceme poděkovat našim partnerům a týmu lidí, který máme kolem sebe," pokračuje Roman Kresta v hodnocení sezóny. "Chceme velice poděkovat všem našim partnerům, společnostem Paramo, Tescoma, Enteria, PSG, DF Partner, AOP, V&LMAIS a všem dalším. Bez nich by zisk titulu, ani účast v letošním ročníku nebyly možné. Chci také velmi poděkovat týmu lidí, který máme s Petrem kolem sebe, protože v průběhu sezóny odvedli obrovský kus práce. Bez partnerů a lidí z týmu by výsledek nemohl být takový, jaký je. Je to zejména jejich zásluha. My už to auto jen řídíme," vyslovují Roman s Petrem poděkování všem, kdo se na zisku letošního titulu Mezinárodních Mistrů ČR podíleli. "Rádi bychom také poděkovali našim soupeřům za souboje na tratích. Byli velmi kvalitní a získat titul v takové konkurenci bylo velmi těžké. A samozřejmě v neposlední řadě chceme poděkovat za podporu všem fanouškům a příznivcům rally, kteří nás podél tratí povzbuzovali. Tento titul patří také vám," uzavírají Roman Kresta a Petr Gross.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.