Po svém dost smolném odstoupení z rally Bohemia, vlastně ještě dříve než to všechno začalo, se Ponďa rozhodl zveřejnit následující prohlášení.
"V ČK 0 jsme, bohužel, byli nuceni odstoupit z letošní Rally Bohemia. Důvodem byl prasklý rozvodový řemen. Abych předešel nejasnostem, spekulacím a domněnkám, rozhodl jsem se zveřejnit fotografie pořízené v sobotu večer, ze kterých je naprosto jasné, že odstoupení prakticky bezprostředně po přejetí startovní rampy nebylo fingované, ale díky skutečnému důvodu, který znemožnil Rally Bohemia vůbec začít, natož dokončit.
"Vše mě mrzí o to více nejen proto, že Rally Bohemia je pro mě prakticky domácím podnikem a ještě ani jednou se mi ji nepodařilo dokončit, ale i proto, že tato závada nám vlastně znemožnila přímý boj o celkové druhé místo v hodnocení třídy A6 Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Nejen kvůli tomuto souboji jsme pořídili vůz specifikace S1600 a vlastně jsme se ani nesvezli. Snad to vyjde příští rok.“
Kromě Pondi byli do Rally Bohemia přihlášeni i Antonín Matys a Miroslav Plíhal. Tonda Matys se po středečních seznamovacích průjezdech Navarovem rozhodl, že raději nebude v podmínkách, které tam panovaly, riskovat auto a odevzdal výkaz. Mirek Plíhal měl svůj první velký závod velmi dobře rozjetý, když se až do předposlední RZ držel na medailových pozicích hodnocení třídy A6. Bohužel na předposlední RZ mu zatím z neznámých příčin zhasl motor a dlouhou dobu nešel nastartovat, po následné jezdecké chybě se propadl v hodnocení o několik míst, nicméně za předvedený výkon zaslouží uznání.
Ponďa však už žije i budoucností, když dodává: „Naší novou C2 S1600 nachystáme na příští rok co nejlépe a budeme se snažit o co nejlepší umístění v MMČR. Současně už dnes můžeme snad potvrdit, že Mirek Plíhal pojede s C2R2 MAX příští ročník Citroen Racing Trophy CZ.“
Marek Antoš
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.