Po svém dost smolném odstoupení z rally Bohemia, vlastně ještě dříve než to všechno začalo, se Ponďa rozhodl zveřejnit následující prohlášení.
"V ČK 0 jsme, bohužel, byli nuceni odstoupit z letošní Rally Bohemia. Důvodem byl prasklý rozvodový řemen. Abych předešel nejasnostem, spekulacím a domněnkám, rozhodl jsem se zveřejnit fotografie pořízené v sobotu večer, ze kterých je naprosto jasné, že odstoupení prakticky bezprostředně po přejetí startovní rampy nebylo fingované, ale díky skutečnému důvodu, který znemožnil Rally Bohemia vůbec začít, natož dokončit.
"Vše mě mrzí o to více nejen proto, že Rally Bohemia je pro mě prakticky domácím podnikem a ještě ani jednou se mi ji nepodařilo dokončit, ale i proto, že tato závada nám vlastně znemožnila přímý boj o celkové druhé místo v hodnocení třídy A6 Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Nejen kvůli tomuto souboji jsme pořídili vůz specifikace S1600 a vlastně jsme se ani nesvezli. Snad to vyjde příští rok.“
Kromě Pondi byli do Rally Bohemia přihlášeni i Antonín Matys a Miroslav Plíhal. Tonda Matys se po středečních seznamovacích průjezdech Navarovem rozhodl, že raději nebude v podmínkách, které tam panovaly, riskovat auto a odevzdal výkaz. Mirek Plíhal měl svůj první velký závod velmi dobře rozjetý, když se až do předposlední RZ držel na medailových pozicích hodnocení třídy A6. Bohužel na předposlední RZ mu zatím z neznámých příčin zhasl motor a dlouhou dobu nešel nastartovat, po následné jezdecké chybě se propadl v hodnocení o několik míst, nicméně za předvedený výkon zaslouží uznání.
Ponďa však už žije i budoucností, když dodává: „Naší novou C2 S1600 nachystáme na příští rok co nejlépe a budeme se snažit o co nejlepší umístění v MMČR. Současně už dnes můžeme snad potvrdit, že Mirek Plíhal pojede s C2R2 MAX příští ročník Citroen Racing Trophy CZ.“
Marek Antoš
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?