Po svém dost smolném odstoupení z rally Bohemia, vlastně ještě dříve než to všechno začalo, se Ponďa rozhodl zveřejnit následující prohlášení.
"V ČK 0 jsme, bohužel, byli nuceni odstoupit z letošní Rally Bohemia. Důvodem byl prasklý rozvodový řemen. Abych předešel nejasnostem, spekulacím a domněnkám, rozhodl jsem se zveřejnit fotografie pořízené v sobotu večer, ze kterých je naprosto jasné, že odstoupení prakticky bezprostředně po přejetí startovní rampy nebylo fingované, ale díky skutečnému důvodu, který znemožnil Rally Bohemia vůbec začít, natož dokončit.
"Vše mě mrzí o to více nejen proto, že Rally Bohemia je pro mě prakticky domácím podnikem a ještě ani jednou se mi ji nepodařilo dokončit, ale i proto, že tato závada nám vlastně znemožnila přímý boj o celkové druhé místo v hodnocení třídy A6 Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Nejen kvůli tomuto souboji jsme pořídili vůz specifikace S1600 a vlastně jsme se ani nesvezli. Snad to vyjde příští rok.“
Kromě Pondi byli do Rally Bohemia přihlášeni i Antonín Matys a Miroslav Plíhal. Tonda Matys se po středečních seznamovacích průjezdech Navarovem rozhodl, že raději nebude v podmínkách, které tam panovaly, riskovat auto a odevzdal výkaz. Mirek Plíhal měl svůj první velký závod velmi dobře rozjetý, když se až do předposlední RZ držel na medailových pozicích hodnocení třídy A6. Bohužel na předposlední RZ mu zatím z neznámých příčin zhasl motor a dlouhou dobu nešel nastartovat, po následné jezdecké chybě se propadl v hodnocení o několik míst, nicméně za předvedený výkon zaslouží uznání.
Ponďa však už žije i budoucností, když dodává: „Naší novou C2 S1600 nachystáme na příští rok co nejlépe a budeme se snažit o co nejlepší umístění v MMČR. Současně už dnes můžeme snad potvrdit, že Mirek Plíhal pojede s C2R2 MAX příští ročník Citroen Racing Trophy CZ.“
Marek Antoš
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.