Na letošní, sněhovou kalamitou těžce poznamenané, Rally Bohemia obsadili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem pátou příčku, což pro ně znamenalo i udržení páté pozice v konečném pořadí Mezinárodního mistrovství České republiky 2009.
Před vlastním závodem prožívaly posádky dramatické situace už při seznamovacích jízdách, kde je zastihla sněhová kalamita. Situaci na Liberecku popisuje Jaromír Tarabus: „První den seznamovacích jízd byl ještě v pohodě, pár úseků bylo sice na sněhu, ale bylo to sjízdné. Horší už byl druhý den, kdy se najížděly sobotní RZ. Byli jsme na trati jedni z prvních. Kluci, co tam byli ještě před námi, už se snažili odklízet stromy popadané přes trať. Snažili jsme se jim také trochu pomoci, ale bylo to docela nebezpečné - kolem nás byl slyšet praskot ohýbajících se stromů a za Danem Běhálkem prý nějaký strom dokonce spadl. Pak nás pořadatelé odvolali a najížděli jsme pouze mladoboleslavskou RZ Vinec-Skalsko.“ Dan Trunkát k tomu dodává: „Pořadatelé udělali v daných podmínkách maximum, co mohli, ale počasí bylo zkrátka proti.“
Po podmínkami vynuceném zkrácení soutěže do podoby jakéhosi rallysprintu čekala na závodníky jako první test páteční městská rychlostní zkouška v Mladé Boleslavi. Brněnsko-zlínské dvojici Abarthu Grande Punto S2000 však vstup do soutěže zdaleka nevyšel podle jejích představ, když a v dešti uzavírala svým časem první desítku: „Klouzalo to strašně moc, nezvolili jsme správné obutí a jelo se mi opravdu velice špatně, až jsem se za svoji jízdu styděl.“
V sobotním ránu už se Jaromír s Danielem vrátili ke své obvyklé výkonnosti, když se na prvním testu propracovali na pátou příčku za dvojici továrních Fábií S2000, Nora Mikkelsena s tímtéž vozem a Václava Pecha. Na páté příčce už posádka zůstala až do cíle soutěže, kterou zakončila vyrovnaným soubojem s Václavem Pechem při paralelní jízdě na autodromu v Sosnové. A jak prožívala soutěž samotná posádka?
Jaromír: „V sobotu ráno jsme už byli s časem spokojení. Dopolední průjezdy vineckou RZ jsme pojali trochu jako testování s tím, že vyzkoušíme různé varianty pneumatik. To nás stálo i nějaké sekundy, protože na druhou sekci průjezdů jsme zvolili, jak se ukázalo, horší variantu a klouzalo nám to více než ráno. V závěru soutěže jsme si také ještě museli hlídat časy skvěle jedoucího Jana Sýkory. Byl to pro nás takový uklouzaný závod, ale to pro všechny. “ Dan: „Největší přínos z Bohemky je pro nás asi to, že už víme, jaké v tomto počasí použít gumy.“
Na závěr se Daniel Trunkát stručně vyjadřuje k právě zakončené sezoně, stejně jako k překvapení nachystanému už na příští víkend: „Pátého místa Mezinárodním mistrovství České republiky si ceníme a splnili jsme si tím předsezónní předsevzetí. Rádi bychom zároveň naše fanoušky pozvali na Rally Vsetín, kde pojedeme se Škodou Fábií S2000 od italského týmu DP Autosport, abychom se po Vsetíně mohli definitivně rozhodnout, jakým směrem se budou ubírat naše kroky v příští sezoně. Vůz bude v designu našeho dvorního přípravce, společnosti MT3 – project, s.r.o. a je k nahlédnutí na www.tarabus.cz “
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.