T&T pátí na Bohemii i v konečném pořadí MMČR

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Aleš Holakovský 20. října 2009 08:50
Sdílej:

Na letošní, sněhovou kalamitou těžce poznamenané, Rally Bohemia obsadili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem pátou příčku, což pro ně znamenalo i udržení páté pozice v konečném pořadí Mezinárodního mistrovství České republiky 2009.

Před vlastním závodem prožívaly posádky dramatické situace už při seznamovacích jízdách, kde je zastihla sněhová kalamita. Situaci na Liberecku popisuje Jaromír Tarabus: „První den seznamovacích jízd byl ještě v pohodě, pár úseků bylo sice na sněhu, ale bylo to sjízdné. Horší už byl druhý den, kdy se najížděly sobotní RZ. Byli jsme na trati jedni z prvních. Kluci, co tam byli ještě před námi, už se snažili odklízet stromy popadané přes trať. Snažili jsme se jim také trochu pomoci, ale bylo to docela nebezpečné - kolem nás byl slyšet praskot ohýbajících se stromů a za Danem Běhálkem prý nějaký strom dokonce spadl. Pak nás pořadatelé odvolali a najížděli jsme pouze mladoboleslavskou RZ Vinec-Skalsko.“ Dan Trunkát k tomu dodává: „Pořadatelé udělali v daných podmínkách maximum, co mohli, ale počasí bylo zkrátka proti.“ 

 Po podmínkami vynuceném zkrácení soutěže do podoby jakéhosi rallysprintu čekala na závodníky jako první test páteční městská rychlostní zkouška v Mladé Boleslavi. Brněnsko-zlínské dvojici Abarthu Grande Punto S2000 však vstup do soutěže zdaleka nevyšel podle jejích představ, když a v dešti uzavírala svým časem první desítku: „Klouzalo to strašně moc, nezvolili jsme správné obutí a jelo se mi opravdu velice špatně, až jsem se za svoji jízdu styděl.“ 

V sobotním ránu už se Jaromír s Danielem vrátili ke své obvyklé výkonnosti, když se na prvním testu propracovali na pátou příčku za dvojici továrních Fábií S2000, Nora Mikkelsena s tímtéž vozem a Václava Pecha. Na páté příčce už posádka zůstala až do cíle soutěže, kterou zakončila vyrovnaným soubojem s Václavem Pechem při paralelní jízdě na autodromu v Sosnové. A jak prožívala soutěž samotná posádka?  

Jaromír: „V sobotu ráno jsme už byli s časem spokojení. Dopolední průjezdy vineckou RZ jsme pojali trochu jako testování s tím, že vyzkoušíme různé varianty pneumatik. To nás stálo i nějaké sekundy, protože na druhou sekci průjezdů jsme zvolili, jak se ukázalo, horší variantu a klouzalo nám to více než ráno. V závěru soutěže jsme si také ještě museli hlídat časy skvěle jedoucího Jana Sýkory. Byl to pro nás takový uklouzaný závod, ale to pro všechny. “ Dan: „Největší přínos z Bohemky je pro nás asi to, že už víme, jaké v tomto počasí použít gumy.“

Na závěr se Daniel Trunkát stručně vyjadřuje k právě zakončené sezoně, stejně jako k překvapení nachystanému už na příští víkend: „Pátého místa Mezinárodním mistrovství České republiky si ceníme a splnili jsme si tím předsezónní předsevzetí. Rádi bychom zároveň naše fanoušky pozvali na Rally Vsetín, kde pojedeme se Škodou Fábií S2000 od italského týmu DP Autosport, abychom se po Vsetíně mohli definitivně rozhodnout, jakým směrem se budou ubírat naše kroky v příští sezoně. Vůz bude v designu našeho dvorního přípravce, společnosti MT3 – project, s.r.o. a je k nahlédnutí na www.tarabus.cz “

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.