Rally Bohemia se letos konala v nezvyklém termínu 16. – 17. 10. Tento podzimní termín se také nakonec velmi promítl do časového harmonogramu mladoboleslavské soutěže.
Z původních dvanácti rychlostních zkoušek, a celkovém počtu 222 ostrých kilometrů, absolvovalo 49 posádek pouhých 60 kilometrů rozdělených do pěti RZ. Důvodem byla sněhová kalamita, kvůli které byly zrušeny všechny rychlostní zkoušky na Liberecku a Jablonecku.
Celkovým vítězem se stala finská posádka, Juho Hänninen – Mikko Markkula, která zvítězila ve třech RZ před týmovými kolegy Janem Kopeckým s Petrem Starým, kteří vyhráli zbylé dvě RZ a za „létajícím“ seveřanem zaostali o 14,4 vteřiny. Triumf značky s okřídleným šípem ve znaku završil třetím místem norský mladík Andreas Mikkelsen.
"Já i Mikko jsme rádi, že se nám tady podařilo zvítězit. V České republice jsem v poslední době strávil mnoho času, jak z pracovních důvodů tak čistě pro zábavu. Proto je pro mě toto vítězství trochu speciální," řekl, Juho Hänninen.
"Bohemia je krásný závod. Těšili jsme se na souboje o vteřinky s Juhou a s dalšími špičkovými jezdci. Bohužel sněhová kalamita závod zkrátila a my jsme vlastně absolvovali sprint. Chápu ale, že se nedalo jet tam, kde byli popadané stromy. Každopádně pořadatelé dělali, co mohli. Nakonec bych rád pogratuloval Juhovi k vítězství, zasloužil si ho," řekl Jan Kopecký.
"Je škoda, že sněhová kalamita zkrátila tento závod. Organizátoři připravili opravdu vzrušující a velmi náročnou trať. I když byl závod velmi krátký, my si vážíme každé příležitosti představit se před domácími fanoušky a našimi zaměstnanci. Chtěl bych poděkovat našemu týmu za velmi profesionální výkon v celém závodě. Je krásné vidět tři posádky na vozech Škoda na pódiu," řekl Michal Hrabánek, šéf továrního týmu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?