Proměnlivé počasí si pohrálo i s pořadateli. Týden před startem závěrečného podniku AutoCont MČR ve sprintrally komplikují hromady sněhu, popadané stromy a přetrhané elektrické vedení.
Populární sprint na Vsetíně jakoby přitahoval sníh. Dva závody ve své krátké historii se jely doslova jako zimní soutěž. A podobně tomu málem bylo i letos. Při sestavování kalendáře pro letošní sezonu totiž organizátoři WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 původně požadovali jiný termín. „Na konci každé sezony se připravuje kalendář soutěží pro nadcházející sezonu. Vloni jsme žádali o termín konání našeho sprintu na 17. říjen 2009. Nakonec jsme tento termín přenechali kolegům z Mladé Boleslavi a Rally Bohemia.
"Nyní jsme za tento týdenní posun docela vděčni. Kalamita, kterou způsobilo třídenní sněžení, by zcela jistě výrazně ohrozila start vsetínského sprintu v původním termínu,“ uvedl ředitel WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 Petr Gryger.
Na jednu stranu výrazné oddechnutí, na druhou stranu další vrásky na čele pořadatelů. Silnice, po kterých povede trať letošního sprintu byly ve čtvrtek, tedy týden před soutěží, místy neprůjezdné. K datu 15. října 2009 byla zcela neprůjezdná cesta od Vsetína na Dušnou. Úsek nové rychlostní zkoušky Dušná - Vsetín byl zatarasen spadanými stromy a půl metrem sněhové pokrývky. „Situace je opravdu velmi vážná. Na dokreslení nabízím dva pohledy. Byli jsme zkontrolovat erzety. Horko těžko jsme se dostali na hřeben Dušné. Všude plno sněhu a spadaných stromů. Tady jsme potkali auto s pluhem, za nímž jsme chtěli sjet zpět do Vsetína, ale pluh za chvíli uvízl. Chvíli jsme tam stáli a já jsem si připadal jako ve válce. Kolem nás se lámaly stromy jeden za druhým. Druhá informace se vztahuje k přehradě Bystřička. Nad ní vedou dráty vysokého napětí. Jeden stožár na jedné straně přehrady na kopci, druhý na druhé. Pod tíhou sněhu se oba stožáry zlomily. Dráty elektrického vedení zůstaly viset dvacet centimetrů nad hladinou přehrady. Proto musel být v tomto směru přívod elektrického proudu zastaven,“ popisuje kalamitní situaci Petr Gryger. Okamžitě se do zatarasených silnic pouštějí silničáři a společně s hasiči odklízejí spoušť. Energetici obnovují dodávky el. proudu. „Věřím, že do startu WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 bude vše v pořádku a náš sprint proběhne bez problémů,“ doplnil předchozí slova Petr Gryger.
P.S. Nejčerstvější informace z organizačního štábu zní takto. Dnes, tedy v sobotu 17. 10.2009 byli pořadatelé zkontrolovat stav komunikací na RZ. Všechny erzety byly sjízdné a verdikt nad soutěží zní: WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 se POJEDE!!! Všechny informace k WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 najdou příznivci rally na www.vsetin.rally.cz
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.