Sněhová kalamita se nevyhnula ani Vsetínsku

Loga
Loga, foto: www.autoklubvsetin.com
Tomáš Urban 18. října 2009 08:32
Sdílej:

Proměnlivé počasí si pohrálo i s pořadateli. Týden před startem závěrečného podniku AutoCont MČR ve sprintrally komplikují hromady sněhu, popadané stromy a přetrhané elektrické vedení.

Populární sprint na Vsetíně jakoby přitahoval sníh. Dva závody ve své krátké historii se jely doslova jako zimní soutěž. A podobně tomu málem bylo i letos. Při sestavování kalendáře pro letošní sezonu totiž organizátoři WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009  původně požadovali jiný termín. „Na konci každé sezony se připravuje kalendář soutěží pro nadcházející sezonu. Vloni jsme žádali o termín konání našeho sprintu na 17. říjen 2009. Nakonec jsme tento termín přenechali kolegům z Mladé Boleslavi a Rally Bohemia.

"Nyní jsme za tento týdenní posun docela vděčni. Kalamita, kterou způsobilo třídenní sněžení, by zcela jistě výrazně ohrozila start vsetínského sprintu v původním termínu,“ uvedl ředitel WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 Petr Gryger.

 Na jednu stranu výrazné oddechnutí, na druhou stranu další vrásky na čele pořadatelů. Silnice, po kterých povede trať letošního sprintu byly ve čtvrtek, tedy týden před soutěží, místy neprůjezdné. K datu 15. října 2009 byla zcela neprůjezdná cesta od Vsetína na Dušnou. Úsek nové rychlostní zkoušky Dušná - Vsetín byl zatarasen spadanými stromy a půl metrem sněhové pokrývky. „Situace je opravdu velmi vážná. Na dokreslení nabízím dva pohledy. Byli jsme zkontrolovat erzety. Horko těžko jsme se dostali na hřeben Dušné. Všude plno sněhu a spadaných stromů. Tady jsme potkali auto s pluhem, za nímž jsme chtěli sjet zpět do Vsetína, ale pluh za chvíli uvízl. Chvíli jsme tam stáli a já jsem si připadal jako ve válce. Kolem nás se lámaly stromy jeden za druhým. Druhá informace se vztahuje k přehradě Bystřička. Nad ní vedou dráty vysokého napětí. Jeden stožár na jedné straně přehrady na kopci, druhý na druhé. Pod tíhou sněhu se oba stožáry zlomily. Dráty elektrického vedení zůstaly viset dvacet centimetrů nad hladinou přehrady. Proto musel být v tomto směru přívod elektrického proudu zastaven,“ popisuje kalamitní situaci Petr Gryger. Okamžitě se do zatarasených silnic pouštějí silničáři a společně s hasiči odklízejí spoušť. Energetici obnovují dodávky el. proudu. „Věřím, že do startu WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 bude vše v pořádku a náš sprint proběhne bez problémů,“ doplnil předchozí slova Petr Gryger.

P.S. Nejčerstvější informace z organizačního štábu zní takto. Dnes, tedy v sobotu 17. 10.2009 byli pořadatelé zkontrolovat stav komunikací na RZ. Všechny erzety byly sjízdné a verdikt nad soutěží zní: WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 se POJEDE!!!   Všechny informace k WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 najdou příznivci rally na www.vsetin.rally.cz

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.