Proměnlivé počasí si pohrálo i s pořadateli. Týden před startem závěrečného podniku AutoCont MČR ve sprintrally komplikují hromady sněhu, popadané stromy a přetrhané elektrické vedení.
Populární sprint na Vsetíně jakoby přitahoval sníh. Dva závody ve své krátké historii se jely doslova jako zimní soutěž. A podobně tomu málem bylo i letos. Při sestavování kalendáře pro letošní sezonu totiž organizátoři WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 původně požadovali jiný termín. „Na konci každé sezony se připravuje kalendář soutěží pro nadcházející sezonu. Vloni jsme žádali o termín konání našeho sprintu na 17. říjen 2009. Nakonec jsme tento termín přenechali kolegům z Mladé Boleslavi a Rally Bohemia.
"Nyní jsme za tento týdenní posun docela vděčni. Kalamita, kterou způsobilo třídenní sněžení, by zcela jistě výrazně ohrozila start vsetínského sprintu v původním termínu,“ uvedl ředitel WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 Petr Gryger.
Na jednu stranu výrazné oddechnutí, na druhou stranu další vrásky na čele pořadatelů. Silnice, po kterých povede trať letošního sprintu byly ve čtvrtek, tedy týden před soutěží, místy neprůjezdné. K datu 15. října 2009 byla zcela neprůjezdná cesta od Vsetína na Dušnou. Úsek nové rychlostní zkoušky Dušná - Vsetín byl zatarasen spadanými stromy a půl metrem sněhové pokrývky. „Situace je opravdu velmi vážná. Na dokreslení nabízím dva pohledy. Byli jsme zkontrolovat erzety. Horko těžko jsme se dostali na hřeben Dušné. Všude plno sněhu a spadaných stromů. Tady jsme potkali auto s pluhem, za nímž jsme chtěli sjet zpět do Vsetína, ale pluh za chvíli uvízl. Chvíli jsme tam stáli a já jsem si připadal jako ve válce. Kolem nás se lámaly stromy jeden za druhým. Druhá informace se vztahuje k přehradě Bystřička. Nad ní vedou dráty vysokého napětí. Jeden stožár na jedné straně přehrady na kopci, druhý na druhé. Pod tíhou sněhu se oba stožáry zlomily. Dráty elektrického vedení zůstaly viset dvacet centimetrů nad hladinou přehrady. Proto musel být v tomto směru přívod elektrického proudu zastaven,“ popisuje kalamitní situaci Petr Gryger. Okamžitě se do zatarasených silnic pouštějí silničáři a společně s hasiči odklízejí spoušť. Energetici obnovují dodávky el. proudu. „Věřím, že do startu WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 bude vše v pořádku a náš sprint proběhne bez problémů,“ doplnil předchozí slova Petr Gryger.
P.S. Nejčerstvější informace z organizačního štábu zní takto. Dnes, tedy v sobotu 17. 10.2009 byli pořadatelé zkontrolovat stav komunikací na RZ. Všechny erzety byly sjízdné a verdikt nad soutěží zní: WÜRTH PARTR rally Vsetín 2009 se POJEDE!!! Všechny informace k WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 najdou příznivci rally na www.vsetin.rally.cz
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.