Celkovým vítězem letošního zkráceného ročníku Rally Bohemia se stal Juho Hänninen. Trošku překvapivě porazil svého týmového kolegu Jana Kopeckého.
RZ 5 Sosnová - Cíl:Na speciálce v Sosnové kraloval Juho Hänninen a potvrdil tak své vítězství na Rally Bohemia 2009. V paralelní jízdě v Sosnové jel s finským jezdcem škody norský mladík Andreas Mikkelsen. Ten dojel na speciálce druhý. Třetí pak Kopecký a čtvrtý Kresta. Ten se po problémech z RZ2 nakonec vyšplhal na desátou příčku celkově a podle prvních propočtů by mu to mělo stačit k zisku titulu mistra republiky. Po RZ5 Sosnová - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 35:19.4 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +14,4 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +59.3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:22,5 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:32.4 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:39,4 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:50.8 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:54,8 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:29.3 10. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +2:36,0 RZ 4 Vinec III.suverénní vystoupení obou jezdců škody zatím provází zkrácený ročník Rally Bohemi 2009. Dva testy vyhrál Hänninen a dva Kopecký. Roman Kresta už se dotáhl na bodovanou desátou pozici. O vítězi se rozhodne na speciálce v Sosnové. Dan Běhálek ulomil kolo na RZ4 a odstupuje. Po RZ4 Vinec III. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 32:00.4 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +7,1 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +53.9 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:10,7 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:20.1 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:24,2 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:38.3 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:42,1 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:09.2 10. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +2:27,1 RZ 3 Vinec II.Třetí test vyhrál Jan Kopecký, ale jen s minimálním náskokem sedmi desetin na Juhu Hänninena. Třetí dojel Andreas Mikkelsen. Roman Kresta po opravě vylomeného kola zajel čtvrtý nejrychlejší čas.Domácí soutěž zatím skvěle vychází Škodovkám. Na stupních vítězů jsou oba tovární jezdci a ty ještě doplňuje Andy Mikkelsen se soukromou Fábií S2000. RZ 3 Vinec II. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 22:33.7 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +9,3 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +33,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +52,1 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:01,2 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:05,6 7. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:16,1 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:21,2 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +1:29,7 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:34,1 RZ 2 Vinec I.Rally Bohemia pokračuje dnes třemi průjezdy Vincem. V tom první se do problémů dostal Roman Kresta, když v jedné ze zatáček na mokru vyletěl z trati a o svodidla vylomil kolo. Z místa nehody odjel, do cíle zkoušky sice dojel, ale ztratil více než dvě minuty. Na lídra soutěže teď ztrácí Kresta 2:12,7 minuty.Vítězem i druhého testu se stal Juho Hanninen s tovární Fábií. Trochu překvapivě je Fin zatím lepší než Jan Kopecký. Hanninen vede i celkově. Po RZ2 - Vinec I. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 13:07.3 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +10,0 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +26.4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +34,3 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +39,2 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +43,1 7. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +46,7 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +48,6 9. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:01,5 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +1:01,8 Pátek 16.10Podle předpokladu prošlo technickou přejímkou 49 automobilů. Ne všechny ale uvidíme na startu první rychlostní zkoušky.
Info:
Sláva Ducháček má problémy s motorem
Do první RZ nenastoupí Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem.
Lukáš Pondělíček odstupuje po ČK0 kvůli prasklému rozvodovému řemenu
Josef Peták odstupuje po ČK0 kvůli poruše mazání
RZ1 Staroměstská Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 3:42,8 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +3,7 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +5,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +6,6 5. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +10,7 6. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +11,1 7. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +11,2 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +14,5 9. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +16,2 10. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +19,6
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?