Celkovým vítězem letošního zkráceného ročníku Rally Bohemia se stal Juho Hänninen. Trošku překvapivě porazil svého týmového kolegu Jana Kopeckého.
RZ 5 Sosnová - Cíl:Na speciálce v Sosnové kraloval Juho Hänninen a potvrdil tak své vítězství na Rally Bohemia 2009. V paralelní jízdě v Sosnové jel s finským jezdcem škody norský mladík Andreas Mikkelsen. Ten dojel na speciálce druhý. Třetí pak Kopecký a čtvrtý Kresta. Ten se po problémech z RZ2 nakonec vyšplhal na desátou příčku celkově a podle prvních propočtů by mu to mělo stačit k zisku titulu mistra republiky. Po RZ5 Sosnová - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 35:19.4 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +14,4 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +59.3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:22,5 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:32.4 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:39,4 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:50.8 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:54,8 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:29.3 10. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +2:36,0 RZ 4 Vinec III.suverénní vystoupení obou jezdců škody zatím provází zkrácený ročník Rally Bohemi 2009. Dva testy vyhrál Hänninen a dva Kopecký. Roman Kresta už se dotáhl na bodovanou desátou pozici. O vítězi se rozhodne na speciálce v Sosnové. Dan Běhálek ulomil kolo na RZ4 a odstupuje. Po RZ4 Vinec III. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 32:00.4 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +7,1 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +53.9 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:10,7 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:20.1 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:24,2 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:38.3 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:42,1 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:09.2 10. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +2:27,1 RZ 3 Vinec II.Třetí test vyhrál Jan Kopecký, ale jen s minimálním náskokem sedmi desetin na Juhu Hänninena. Třetí dojel Andreas Mikkelsen. Roman Kresta po opravě vylomeného kola zajel čtvrtý nejrychlejší čas.Domácí soutěž zatím skvěle vychází Škodovkám. Na stupních vítězů jsou oba tovární jezdci a ty ještě doplňuje Andy Mikkelsen se soukromou Fábií S2000. RZ 3 Vinec II. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 22:33.7 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +9,3 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +33,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +52,1 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:01,2 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:05,6 7. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:16,1 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:21,2 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +1:29,7 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:34,1 RZ 2 Vinec I.Rally Bohemia pokračuje dnes třemi průjezdy Vincem. V tom první se do problémů dostal Roman Kresta, když v jedné ze zatáček na mokru vyletěl z trati a o svodidla vylomil kolo. Z místa nehody odjel, do cíle zkoušky sice dojel, ale ztratil více než dvě minuty. Na lídra soutěže teď ztrácí Kresta 2:12,7 minuty.Vítězem i druhého testu se stal Juho Hanninen s tovární Fábií. Trochu překvapivě je Fin zatím lepší než Jan Kopecký. Hanninen vede i celkově. Po RZ2 - Vinec I. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 13:07.3 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +10,0 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +26.4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +34,3 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +39,2 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +43,1 7. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +46,7 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +48,6 9. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:01,5 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +1:01,8 Pátek 16.10Podle předpokladu prošlo technickou přejímkou 49 automobilů. Ne všechny ale uvidíme na startu první rychlostní zkoušky.
Info:
Sláva Ducháček má problémy s motorem
Do první RZ nenastoupí Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem.
Lukáš Pondělíček odstupuje po ČK0 kvůli prasklému rozvodovému řemenu
Josef Peták odstupuje po ČK0 kvůli poruše mazání
RZ1 Staroměstská Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 3:42,8 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +3,7 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +5,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +6,6 5. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +10,7 6. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +11,1 7. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +11,2 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +14,5 9. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +16,2 10. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +19,6
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.