Celkovým vítězem letošního zkráceného ročníku Rally Bohemia se stal Juho Hänninen. Trošku překvapivě porazil svého týmového kolegu Jana Kopeckého.
RZ 5 Sosnová - Cíl:Na speciálce v Sosnové kraloval Juho Hänninen a potvrdil tak své vítězství na Rally Bohemia 2009. V paralelní jízdě v Sosnové jel s finským jezdcem škody norský mladík Andreas Mikkelsen. Ten dojel na speciálce druhý. Třetí pak Kopecký a čtvrtý Kresta. Ten se po problémech z RZ2 nakonec vyšplhal na desátou příčku celkově a podle prvních propočtů by mu to mělo stačit k zisku titulu mistra republiky. Po RZ5 Sosnová - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 35:19.4 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +14,4 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +59.3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:22,5 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:32.4 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:39,4 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:50.8 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:54,8 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:29.3 10. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +2:36,0 RZ 4 Vinec III.suverénní vystoupení obou jezdců škody zatím provází zkrácený ročník Rally Bohemi 2009. Dva testy vyhrál Hänninen a dva Kopecký. Roman Kresta už se dotáhl na bodovanou desátou pozici. O vítězi se rozhodne na speciálce v Sosnové. Dan Běhálek ulomil kolo na RZ4 a odstupuje. Po RZ4 Vinec III. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 32:00.4 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +7,1 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +53.9 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:10,7 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:20.1 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:24,2 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:38.3 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:42,1 9. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +2:09.2 10. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +2:27,1 RZ 3 Vinec II.Třetí test vyhrál Jan Kopecký, ale jen s minimálním náskokem sedmi desetin na Juhu Hänninena. Třetí dojel Andreas Mikkelsen. Roman Kresta po opravě vylomeného kola zajel čtvrtý nejrychlejší čas.Domácí soutěž zatím skvěle vychází Škodovkám. Na stupních vítězů jsou oba tovární jezdci a ty ještě doplňuje Andy Mikkelsen se soukromou Fábií S2000. RZ 3 Vinec II. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 22:33.7 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +9,3 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +33,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +52,1 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +1:01,2 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:05,6 7. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +1:16,1 8. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:21,2 9. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +1:29,7 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:34,1 RZ 2 Vinec I.Rally Bohemia pokračuje dnes třemi průjezdy Vincem. V tom první se do problémů dostal Roman Kresta, když v jedné ze zatáček na mokru vyletěl z trati a o svodidla vylomil kolo. Z místa nehody odjel, do cíle zkoušky sice dojel, ale ztratil více než dvě minuty. Na lídra soutěže teď ztrácí Kresta 2:12,7 minuty.Vítězem i druhého testu se stal Juho Hanninen s tovární Fábií. Trochu překvapivě je Fin zatím lepší než Jan Kopecký. Hanninen vede i celkově. Po RZ2 - Vinec I. Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 13:07.3 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +10,0 3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +26.4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +34,3 5. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +39,2 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +43,1 7. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +46,7 8. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +48,6 9. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +1:01,5 10. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +1:01,8 Pátek 16.10Podle předpokladu prošlo technickou přejímkou 49 automobilů. Ne všechny ale uvidíme na startu první rychlostní zkoušky.
Info:
Sláva Ducháček má problémy s motorem
Do první RZ nenastoupí Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem.
Lukáš Pondělíček odstupuje po ČK0 kvůli prasklému rozvodovému řemenu
Josef Peták odstupuje po ČK0 kvůli poruše mazání
RZ1 Staroměstská Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Hännien Juho / Markkula Mikko Škoda Fabi S2000 / N4 3:42,8 - - - 2. Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 / N4 +3,7 3. Kresta Roman / Gross Petr Peugeot 207 S2000 / N4 +5,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +6,6 5. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +10,7 6. Štajf Vojtěch / Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti / N4 +11,1 7. Mikkelsen Andreas / Floene Ola Škoda Fabia S2000 / N4 +11,2 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +14,5 9. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 +16,2 10. Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Fiat Grande Punto S2000 +19,6
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.