ROZHOVOR:XXXI. Sevenoaks Rally Příbram 2009 je v cíli a v něm i Kdyňská posádka jezdec Jan Šlehofer a spolujezdec Zbyněk Soběhart, která rally Příbram úspěšně dokončila na 3 místě ve třídě A6 a na 11 místě absolutně. A však po závěrečné technické kontrole byla posádka vyloučena za použití nehomologovaných dílů na voze.
Ahoj Honzo a Zbyňku, na začátek bych zvolil klasickou otázku a to, jak byste zhodnotili své působení na rally Příbram?Honza: Tak jelikož jsme dojeli do cíle tak dobře, škoda jen nějakých chyb, které sem vytvořil a také že nám na jedné vložce neslo servo.
Zbyněk: Sobotní etapu hodnotím dle času kladně, je mi líto že první etapa nás stála velkou ztrátu nebyli jsme dostatečně rozjetí a báli se defektu.
Rally Příbram poznamenalo velké množství odstoupených posádek a to převážně díky technickým problémům, tobě se technické problémy vyhnuli?
Honza: Jak sem řekl, na první RZ druhé etapy nešel posilovač řízení, což nás stálo hodně vteřin, ale kluci v servisu vyměnili pumpu a vše bylo ok.
Rychlostní zkoušky se vrátily ke staršímu modelu a přesunuly se na Sedlčansko a okolí, jak se ti líbily nové rychlostní zkoušky?
Honza: Tak na to, že se Rally Příbram nesla v duchu nového pořadatele, tak RZ kde se jede pořád v omezovači a dosahují se velké průměry, není zrovna moje oblíbena.
Zbyněk: Rzety na Sedlčansku byli nesmírně rychlé a například 8a pul kilometru jet 3 minuty to svědčí o tom, jak letošní nova Příbram vypadala na trati Zbyňku, ty jsi musel psát rozpis, jak se ti psal, nedělali ti nějaké pasáže erzet problémy?
Zbyněk: Myslím si že vše proběhlo v pořádku a rozpis byl dobře napsaný. Ale, je jen na Honzovi jak si na něj věří. Já si myslím, že nám chybí odjeté kilometry z nedokončených soutěží, ale např. Vystrkov v lese to byla skvělá práce. Škoda, že se nám nepodařil i ten druhy průjezd kde jsme museli couvat.
Na erzetách přibylo skoků, kterých v minulých ročníkách tolik nebylo, snad možná jen jeden. Na většině se pěkně skákalo, a pokud jezdec podržel nohu na plynu, tak se pěkně proletěl. Jak ty máš rád skoky a konkrétně jak se ti líbily skoky na rally Příbram?
Honza: Já skoky moc neskáču, nijak na nich nezrychlíš a podržet je podržíš jen jednou. Nemůžu říci, že je nemám rád nebo, že mi vadí, skáču ale s pocitem opatrnosti jak o auto tak o body :-)
S rally Bohemia je hodně spojována noční erzeta o délce 45 km a její náročnost na jezdce i spolujezdce, Sevenoaks rally Příbram se také neobešla bez nočních erzet, jak tobě vyhovují, nebo nevyhovují?
Honza: Já v noci moc rád nejezdím, ale to k rally patři, takže se plně soustředíme na rozpis. Ale jelikož, máme skvělou rampu v podobě xenonových světel, noční erzety mají skvělou atmosféru.
Sezóna se nám blíží ke konci, prozradíš nám své plány do konce sezóny a třeba i něco poodhalíš z plánů na příští sezónu?
Honza: Já osobně mám jedno velké přání, zůstat v teamu kde jsem, jelikož mě to moc baví a máme o kolo sebe skvělé lidi, ať si každý mysli co chce. Tolik práce a úsilí co všechno obnáší start na každém závodu, toho je hrozne moc. Proto těm lidem moc děkujeme a budeme se je snažit je nezklamat. Jinak o plánu na příští rok je vždy těžké mluvit protože nikdo neví co bude zítra a tento sport je opravdu hodně moc náročný.
Děkuji Honzovi a Zbyňkovi za rozhovor a posádce přeji zdárné ukončení letošní sezóny.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?