Hned několik adeptů na celkové pódiové umístění nabízí pohled do seznamu přihlášených, který byl dnes uzavřen.
S číslem jedna vyrazí na trať letošního ročníku debutant na místních tratích Václav Pech, několikanásobný Mistr České republiky a druhý vicemistr Evropy z roku 2003, který do podzimní soutěže odstartuje nově s vozem Subaru Impreza Sti N14 z dílen Subaru Czech rally teamu Vojty Štajfa.
"Naše jesenická soutěž je poctěna startem špičkového jezdce, který v těchto dnech svádí boj o další titul ve velkém mistrovství," uvedl ředitel soutěže Tomáš Kunc.S číslem dvě pak odstartuje Jaroslav Orsák. Ten jesenické tratě dobře zná ze svých minulých startů, kde se mu tradičně v náročných podmínkách daří. Do Šternberka přijíždí jako lídr průběžného pořadí AutoCont Mistrovství ČR ve sprintrally. K cestě za premiérovým titulem mu bude pomáhat Mitsubishi Lancer IX stáje ARC Slovakia i jeho tradiční spolujezdec Karel Vajík.Na Orsáka bude však dýchat na záda loňský rallysprintový Mistr České republiky Josef Peták s Peugeotem 207 S2000. Ten se loňského ročníku nezúčastnil, titul si vyjel již v předešlých závodech. Letošní sezóna je však mnohem více vyrovnaná a boj do posledního kilometru je zaručený.Tím ovšem výčet možných medailistů, které budeme znát již příští sobotu večer, nekončí. Loňský vítěz AZ pneu Rally Jeseníky Roman Odložilík s Peugeotem 207 S2000. Ten do moderního francouzského vozu pravidelně usedá se svým bratrem Pavlem.Velkým překvapením je pak přihláška z Otrokovic. Přišlo jich odtud více. Pavel Valoušek jun. poslal přihlášku zatím bez vyplnění modelu vozu, avšak skupina S2 ukazuje, že by se mohlo jednat o vůz specifikace WRC, se kterým si tak rozuměl v minulosti, kdy tyto vozy hrály prim. Pavlův tradiční lancer deváté evoluce pak osedlá navrátilec a hvězda rally v 80. letech Pavel Valoušek sen.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?