Hned několik adeptů na celkové pódiové umístění nabízí pohled do seznamu přihlášených, který byl dnes uzavřen.
S číslem jedna vyrazí na trať letošního ročníku debutant na místních tratích Václav Pech, několikanásobný Mistr České republiky a druhý vicemistr Evropy z roku 2003, který do podzimní soutěže odstartuje nově s vozem Subaru Impreza Sti N14 z dílen Subaru Czech rally teamu Vojty Štajfa.
"Naše jesenická soutěž je poctěna startem špičkového jezdce, který v těchto dnech svádí boj o další titul ve velkém mistrovství," uvedl ředitel soutěže Tomáš Kunc.S číslem dvě pak odstartuje Jaroslav Orsák. Ten jesenické tratě dobře zná ze svých minulých startů, kde se mu tradičně v náročných podmínkách daří. Do Šternberka přijíždí jako lídr průběžného pořadí AutoCont Mistrovství ČR ve sprintrally. K cestě za premiérovým titulem mu bude pomáhat Mitsubishi Lancer IX stáje ARC Slovakia i jeho tradiční spolujezdec Karel Vajík.Na Orsáka bude však dýchat na záda loňský rallysprintový Mistr České republiky Josef Peták s Peugeotem 207 S2000. Ten se loňského ročníku nezúčastnil, titul si vyjel již v předešlých závodech. Letošní sezóna je však mnohem více vyrovnaná a boj do posledního kilometru je zaručený.Tím ovšem výčet možných medailistů, které budeme znát již příští sobotu večer, nekončí. Loňský vítěz AZ pneu Rally Jeseníky Roman Odložilík s Peugeotem 207 S2000. Ten do moderního francouzského vozu pravidelně usedá se svým bratrem Pavlem.Velkým překvapením je pak přihláška z Otrokovic. Přišlo jich odtud více. Pavel Valoušek jun. poslal přihlášku zatím bez vyplnění modelu vozu, avšak skupina S2 ukazuje, že by se mohlo jednat o vůz specifikace WRC, se kterým si tak rozuměl v minulosti, kdy tyto vozy hrály prim. Pavlův tradiční lancer deváté evoluce pak osedlá navrátilec a hvězda rally v 80. letech Pavel Valoušek sen.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.