Pouhé tři rychlostní zkoušky trvala cesta Romana Kresty a Petra Grosse za obhajobou titulu Mezinárodních Mistrů České republiky v rally. Na čtvrté rychlostní zkoušce XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram byli donuceni krátce po jejím startu Peugeot 207 S2000 v barvách Mogul Racing Teamu odstavit a boj o titul rozhodne až Rally Bohemia.
Do šestého dějství Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally vstoupili Roman s Petrem nejrychlejším časem v úvodním rychlostním testu a vítězství si připsali také ve dvou následujících zkouškách. Do úvodního servisu tak posádka Mogul Racing Teamu přijížděla s náskokem 10.7 sekundy na své největší soupeře Václava Pecha jun. a Petra Uhla.
"Jelo se rychle, ale ne na hraně rizika," říká Roman Kresta, "Jeli jsme bez chyb a to bylo přesně to, co jsem chtěl. Postupně jsme získávali náskok a vše se dařilo. Bohužel nás zastavila technika a s tím se nedá nic dělat. Mrzí nás to, protože jsme se připravovali opravdu poctivě. Tratě se nám vcelku líbily, ale v sobotu jsme již nejeli, takže nemůžu úplně objektivně hodnotit. Našly se zde standardní úseky, ale našly se také úseky které byly nádherné jako například první páteční rychlostní zkouška, nebo část třetího sobotního či čtvrtý sobotní test," hodnotí luhačovický jezdec průběh a tratě soutěže.
Čtvrtá rychlostní zkouška však posádce Mogul Racing Teamu vystavila stopku. "Stalo se to, že nás zradila preventivně vyměněná a zcela nová vodní pumpa, kterou jsme před závodem namontovali do auta. Tento díl měl za sebou pouze test a začátek závodu, takže nějakých 50, nebo 60 kilometrů. Je to elektrický díl a řídící jednotka uznala, že má větší odběr, než má mít, pumpu vypnula a tím pádem došlo k přehřátí motoru," vysvětluje Roman Kresta důvod odstoupení. "Mrzí nás to velmi, protože jsme při přípravách nechtěli nic podcenit a vyměnili jsme i takový díl, který se teoreticky měnit nemusel. Odstoupili jsme tak vlastně na preventivní výměnu dílu."
Týmoví mechanici měli hned o víkendu práci se zprovozněním vozu tak, aby s ním mohl o následujícím víkendu startovat Jiří Tošovský v Bassanu. To se podařilo a již během pondělka byl vůz připraven k dalšímu závodění. Otázka kterou si příznivci rally kladli byla, zda bylo, či nebylo možno nastoupit do Superally? Na to Roman Kresta odpovídá: "Nedá se říct, že by tato možnost byla zcela vyloučená, ale netroufal jsem si to, protože mi tento postup nebyl doporučen. Motor jsem nastartoval a auto jelo, ale před ohledáním úpravcem neznáme naprosto přesný stupeň poškození a nechtěli jsme ještě více riskovat jeho případné totální zničení."
"Situace je taková jaká je. Je to naše letošní první odstoupení pro technickou závadu. Mrzí nás to, protože plány byly nějaké a my musíme pozměnit náš program. Nyní nás čeká Rally Bohemia a budeme dělat vše proto, abychom byli stoprocentně připraveni na poslední závod MMČR," uzavírá Roman Kresta ohlédnutí za letošní XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.