Pouhé tři rychlostní zkoušky trvala cesta Romana Kresty a Petra Grosse za obhajobou titulu Mezinárodních Mistrů České republiky v rally. Na čtvrté rychlostní zkoušce XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram byli donuceni krátce po jejím startu Peugeot 207 S2000 v barvách Mogul Racing Teamu odstavit a boj o titul rozhodne až Rally Bohemia.
Do šestého dějství Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally vstoupili Roman s Petrem nejrychlejším časem v úvodním rychlostním testu a vítězství si připsali také ve dvou následujících zkouškách. Do úvodního servisu tak posádka Mogul Racing Teamu přijížděla s náskokem 10.7 sekundy na své největší soupeře Václava Pecha jun. a Petra Uhla.
"Jelo se rychle, ale ne na hraně rizika," říká Roman Kresta, "Jeli jsme bez chyb a to bylo přesně to, co jsem chtěl. Postupně jsme získávali náskok a vše se dařilo. Bohužel nás zastavila technika a s tím se nedá nic dělat. Mrzí nás to, protože jsme se připravovali opravdu poctivě. Tratě se nám vcelku líbily, ale v sobotu jsme již nejeli, takže nemůžu úplně objektivně hodnotit. Našly se zde standardní úseky, ale našly se také úseky které byly nádherné jako například první páteční rychlostní zkouška, nebo část třetího sobotního či čtvrtý sobotní test," hodnotí luhačovický jezdec průběh a tratě soutěže.
Čtvrtá rychlostní zkouška však posádce Mogul Racing Teamu vystavila stopku. "Stalo se to, že nás zradila preventivně vyměněná a zcela nová vodní pumpa, kterou jsme před závodem namontovali do auta. Tento díl měl za sebou pouze test a začátek závodu, takže nějakých 50, nebo 60 kilometrů. Je to elektrický díl a řídící jednotka uznala, že má větší odběr, než má mít, pumpu vypnula a tím pádem došlo k přehřátí motoru," vysvětluje Roman Kresta důvod odstoupení. "Mrzí nás to velmi, protože jsme při přípravách nechtěli nic podcenit a vyměnili jsme i takový díl, který se teoreticky měnit nemusel. Odstoupili jsme tak vlastně na preventivní výměnu dílu."
Týmoví mechanici měli hned o víkendu práci se zprovozněním vozu tak, aby s ním mohl o následujícím víkendu startovat Jiří Tošovský v Bassanu. To se podařilo a již během pondělka byl vůz připraven k dalšímu závodění. Otázka kterou si příznivci rally kladli byla, zda bylo, či nebylo možno nastoupit do Superally? Na to Roman Kresta odpovídá: "Nedá se říct, že by tato možnost byla zcela vyloučená, ale netroufal jsem si to, protože mi tento postup nebyl doporučen. Motor jsem nastartoval a auto jelo, ale před ohledáním úpravcem neznáme naprosto přesný stupeň poškození a nechtěli jsme ještě více riskovat jeho případné totální zničení."
"Situace je taková jaká je. Je to naše letošní první odstoupení pro technickou závadu. Mrzí nás to, protože plány byly nějaké a my musíme pozměnit náš program. Nyní nás čeká Rally Bohemia a budeme dělat vše proto, abychom byli stoprocentně připraveni na poslední závod MMČR," uzavírá Roman Kresta ohlédnutí za letošní XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?