Na Rally Příbram si dojeli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem pro svoje doposud nejlepší umístění v MMČR, když obsadili druhou příčku v absolutním pořadí. Jejich vyrovnaný souboj o vítězství s Václavem Pechem a Petrem Uhlem byl navíc hlavní ozdobou celé soutěže.
"Tým byl po Barum rally trošku zklamaný, protože nás poměrně brzy zradilo auto, takže jsme byli na Příbram o to více natěšení," konstatuje Dan Trunkát. Po první trojici z pátečních šesti RZ figurovala posádka na 3. místě za Romanem Krestou a necelé tři sekundy za Václavem Pechem. Další kolo rychlostních zkoušek se už jelo za tmy a znovu se v něm potvrdilo, že tma Jaromírovi svědčí. Cenný dílčí úspěch se podařilo posádce získat v podobě vítězství na RZ4. Nejlepší čas se podařilo zajet i na RZ5, takže po odstoupení Romana Kresty kvůli technické závadě se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem mohli radovat z vítězství v první etapě a s tím spojeného přídělu bonusových bodů do tabulky MMČR. Jaromír: "Od začátku jsme chtěli jet rychle, ale v první páteční rundě bylo ještě cítit, že časy nejsou úplně nejlepší. Závěr dne se však podařil pěkně, takže po pátku panovala spokojenost." Daniel: "Pátek proběhl bez problémů, přičemž noční RZ se nám vyloženě povedly. Také jsme měli štěstí, že na RZ4 jsme netrefili srnku, která je vidět přebíhající před vozem na onboardu."
Do druhého dne pak posádka Abarthu Grande Punto S2000 vstupovala s náskokem 7,5 vteřiny na Václava Pecha. Na první ranní RZ se podařilo náskok navýšit na 13 sekund, ovšem následující RZ zase patřily Pechovi a náskok „T&T“ se zmenšil na 3 sekundy. Jaromír Tarabus: "Druhý den jsme chtěli začít co nejrychleji, věděli jsme, že Vašek Pech bude samozřejmě hodně rychlý a chtěli jsme zkusit udržet ho nějak za námi. Na první ranní RZ se podařilo navýšit náskok, druhá nám taky vyšla dobře. Vaškovi ze však potom podařilo zajet pěkně na třetí RZ dne a na následné Vystrkovské zkoušce jsme jeli na můj vkus až příliš opatrně, nechtěli jsme nikde sklouznout." Jednu z rolí sehrála v této fázi závodu také penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Dan Trunkát: "Podařilo se mi, mimo jiné díky tomu, že jsme jeli poprvé jako první v pořadí, špatně spočítat čas. Dostali jsme tedy 10 sekund penalizace, čímž jsme se propadli z prvního místa na druhé o necelých 7 sekund. Ale snažili jsme se stále tlačit."
Do druhé sekce sobotní etapy se podařilo vstoupit opět vítězstvím a přetahovaná o vteřinky a první místo naplno pokračovala. Jaromír: "Druhá runda sobotních RZ začala opět skvěle, podobně jako první. Ale na třinácté RZ jsme pak měli krizovou situaci - z onboardu to až tak hrozně nevypadá, ale auto málem sjelo dolu ze stráně a hrozilo i poškození o stromy. Po této příhodě jsme jeli druhém Vystrkově raději opět opatrněji," komentuje pilot situaci, kdy se auto v ostré pravé zatáčce na blátě dostalo částečně mimo trať. Ztráta na první místo před posledními 4 RZ se tak zvýšila na sice nevelkých, ale při dané vyrovnanosti už obtížně smazatelných 17 sekund.
Poslední průjezd Dublovickou RZ posádce opět vyšel na výbornou, když se z náskoku plzeňské dvojice podařilo umazat 5 sekund a připsat si tak na této RZ hattrick. Hned na následujícím úseku Skrýšov-Sedlčany bohužel přišel defekt pneumatiky, který znamenal definitivní konec nadějí na vítězství. Jaromír Tarabus: "Před třetími průjezdy jsme si řekli, že zkusíme ještě zabrat a uvidíme, co z toho bude. Bohužel na druhé RZ závěrečného kola jsme měli defekt. Ani nevíme, kde přesně jsme ho chytli, auto naráz v jedné zatáčce málem nezatočilo a na následné rovince pak už bylo jasné, že máme defekt. Pneumatika se naštěstí dobře odseparovala, takže se auto příliš nepoškodilo." Dan Trunkát: "Defekt jsme dostali 3 km po startu, takže jsme na něm jeli celých zbývajících 6 km do cíle a ztratili tím téměř 40 sekund. Takže pak už to bylo zejména o dojetí do cíle a museli jsme si spíše hlídat, aby se nám nepřiblížil zezadu třetí Peták.“ „Proto jsme pro jistotu jeli následnou předposlední RZ ještě naplno. Naštěstí ztráta kvůli defektu nenarostla tolik, aby nás mohl Pepa Peták více ohrozit. Druhé místo jsme pak pohlídali tradičně klidnější jízdou na Vystrkově," dodává Jaromír k závěru soutěže, kdy se podařilo ještě vyhrát předposlední rychlostní zkoušku. "Rádi bychom poděkovali mechanikům a celému týmu za přípravu auta, fanouškům za podporu." Dan Trunkát: "Výsledek je to samozřejmě moc pěkný. Jsme rádi, že se potvrzuje, že cesta, kterou jsme se vydali pro zbytek roku, je správná. Tým funguje dobře a nyní se již těšíme na Rally Bohemia."
Před závěrečným podnikem Mezinárodního mistrovství ČR v rally je posádka na 5. místě absolutního pořadí.
SevenOaks Rally Příbram 2009
1. Pech Václav – Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX 1:31:22,8 2. Tarabus Jaromír – Trunkát Daniel Abarth S2000 Grande Punto +50,8 3. Peták Josef – Alena Benešová Peugeot 207 S200 +1:21,4 4. Štajf Vojtěch – Dolečková Marcela Subaru Impreza Sti +1:40,6 5. Běhálek Dan – Černohorský Petr Subaru Impreza Sti +2:00,0 6. Arazim Václav – Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +2:14,7 7. Jelínek Jan – Kotěna Miroslav Mitsubishi Lancer Evo IX +3:38,4 8. Mifka Radek – Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer Evo IX +4:21,8
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?