T&T: Dramatický souboj o vítězství zakončený stříbrem

rally příbram
rally příbram, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Aleš Holakovský 21. září 2009 22:02
Sdílej:

Na Rally Příbram si dojeli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem pro svoje doposud nejlepší umístění v MMČR, když obsadili druhou příčku v absolutním pořadí. Jejich vyrovnaný souboj o vítězství s Václavem Pechem a Petrem Uhlem byl navíc hlavní ozdobou celé soutěže.

"Tým byl po Barum rally trošku zklamaný, protože nás poměrně brzy zradilo auto, takže jsme byli na Příbram o to více natěšení," konstatuje Dan Trunkát.  Po první trojici z pátečních šesti RZ figurovala posádka na 3. místě za Romanem Krestou a necelé tři sekundy za Václavem Pechem. Další kolo rychlostních zkoušek se už jelo za tmy a znovu se v něm potvrdilo, že tma Jaromírovi svědčí. Cenný dílčí úspěch se podařilo posádce získat v podobě vítězství na RZ4. Nejlepší čas se podařilo zajet i na RZ5, takže po odstoupení Romana Kresty kvůli technické závadě se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem mohli radovat z vítězství v první etapě a s tím spojeného přídělu bonusových bodů do tabulky MMČR. Jaromír: "Od začátku jsme chtěli jet rychle, ale v první páteční rundě bylo ještě cítit, že časy nejsou úplně nejlepší. Závěr dne se však podařil pěkně, takže po pátku panovala spokojenost." Daniel: "Pátek proběhl bez problémů, přičemž noční RZ se nám vyloženě povedly. Také jsme měli štěstí, že na RZ4 jsme netrefili srnku, která je vidět přebíhající před vozem na onboardu."

Do druhého dne pak posádka Abarthu Grande Punto S2000 vstupovala s náskokem 7,5 vteřiny na Václava Pecha. Na první ranní RZ se podařilo náskok navýšit na 13 sekund, ovšem následující RZ zase patřily Pechovi a náskok „T&T“ se zmenšil na 3 sekundy. Jaromír Tarabus: "Druhý den jsme chtěli začít co nejrychleji, věděli jsme, že Vašek Pech bude samozřejmě hodně rychlý a chtěli jsme zkusit udržet ho nějak za námi. Na první ranní RZ se podařilo navýšit náskok, druhá nám taky vyšla dobře. Vaškovi ze však potom podařilo zajet pěkně na třetí RZ dne a na následné Vystrkovské zkoušce jsme jeli na můj vkus až příliš opatrně, nechtěli jsme nikde sklouznout." Jednu z rolí sehrála v této fázi závodu také penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Dan Trunkát: "Podařilo se mi, mimo jiné díky tomu, že jsme jeli poprvé jako první v pořadí, špatně spočítat čas. Dostali jsme tedy 10 sekund penalizace, čímž jsme se propadli z prvního místa na druhé o necelých 7 sekund. Ale snažili jsme se stále tlačit." 

Do druhé sekce sobotní etapy se podařilo vstoupit opět vítězstvím a přetahovaná o vteřinky a první místo naplno pokračovala. Jaromír: "Druhá runda sobotních RZ začala opět skvěle, podobně jako první. Ale na třinácté RZ jsme pak měli krizovou situaci - z onboardu to až tak hrozně nevypadá, ale auto málem sjelo dolu ze stráně a hrozilo i poškození o stromy. Po této příhodě jsme jeli druhém Vystrkově raději opět opatrněji," komentuje pilot situaci, kdy se auto v ostré pravé zatáčce na blátě dostalo částečně mimo trať. Ztráta na první místo před posledními 4 RZ se tak zvýšila na sice nevelkých, ale při dané vyrovnanosti už obtížně smazatelných 17 sekund.

Poslední průjezd Dublovickou RZ posádce opět vyšel na výbornou, když se z náskoku plzeňské dvojice podařilo umazat 5 sekund a připsat si tak na této RZ hattrick. Hned na následujícím úseku Skrýšov-Sedlčany bohužel přišel defekt pneumatiky, který znamenal definitivní konec nadějí na vítězství. Jaromír Tarabus: "Před třetími průjezdy jsme si řekli, že zkusíme ještě zabrat a uvidíme, co z toho bude. Bohužel na druhé RZ závěrečného kola jsme měli defekt. Ani nevíme, kde přesně jsme ho chytli, auto naráz v jedné zatáčce málem nezatočilo a na následné rovince pak už bylo jasné, že máme defekt. Pneumatika se naštěstí dobře odseparovala, takže se auto příliš nepoškodilo." Dan Trunkát: "Defekt jsme dostali 3 km po startu, takže jsme na něm jeli celých zbývajících 6 km do cíle a ztratili tím téměř 40 sekund. Takže pak už to bylo zejména o dojetí do cíle a museli jsme si spíše hlídat, aby se nám nepřiblížil zezadu třetí Peták.“ „Proto jsme pro jistotu jeli následnou předposlední RZ ještě naplno. Naštěstí ztráta kvůli defektu nenarostla tolik, aby nás mohl Pepa Peták více ohrozit. Druhé místo jsme pak pohlídali tradičně klidnější jízdou na Vystrkově," dodává Jaromír k závěru soutěže, kdy se podařilo ještě vyhrát předposlední rychlostní zkoušku. "Rádi bychom poděkovali mechanikům a celému týmu za přípravu auta, fanouškům za podporu." Dan Trunkát: "Výsledek je to samozřejmě moc pěkný. Jsme rádi, že se potvrzuje, že cesta, kterou jsme se vydali pro zbytek roku, je správná. Tým funguje dobře a nyní se již těšíme na Rally Bohemia."

Před závěrečným podnikem Mezinárodního mistrovství ČR v rally je posádka na 5. místě absolutního pořadí.

SevenOaks Rally Příbram 2009

1.  Pech Václav – Uhel Petr  Mitsubishi Lancer Evo IX  1:31:22,8 2.  Tarabus Jaromír – Trunkát Daniel  Abarth S2000 Grande Punto  +50,8 3.  Peták Josef – Alena Benešová  Peugeot 207 S200  +1:21,4 4.  Štajf Vojtěch – Dolečková Marcela  Subaru Impreza Sti  +1:40,6 5.  Běhálek Dan – Černohorský Petr  Subaru Impreza Sti  +2:00,0 6.  Arazim Václav – Gál Julius  Mitsubishi Lancer Evo IX  +2:14,7 7.  Jelínek Jan – Kotěna Miroslav  Mitsubishi Lancer Evo IX  +3:38,4 8.  Mifka Radek – Plachý Tomáš  Mitsubishi Lancer Evo IX  +4:21,8

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.