XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram přinese kromě boje soudobých soutěžních vozů také napínavé klání mezi historickými vozidly.
XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram, která odstartuje již tento pátek 18.září 2009, přinese kromě boje soudobých soutěžních vozů v Mediasport.cz Mezinárodním mistrovství České republiky v rally také napínavé klání v soutěži Mistrovství České republiky historických vozidel. Mezi diváky si „historici“ už pevně našli své příznivce, kteří dokáží ocenit nasazení a mnohdy krásné a divácky atraktivní průjezdy soutěžních vozidel, které sbíraly slávu a vavříny před desítkami let. V seznamu přihlášených historických vozidel na XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram najdeme skoro vše od téměř kompletní „modelové řady“ historických Škodovek, přes Lancie, Lady, Opely až po BMW M3.Pojďme si nyní představit ty, kteří budou v Příbrami bojovat o titul. V roli lídra jede do Příbrami posádka bíložlutého Opelu Kadett Coupe z radotínského Kart Centra se Zdeňkem Tichým za volantem a s Jiřím Horákem na sedadle spolujezdce. Tato posádka dokázala bodovat ve všech odjetých soutěžích a skvěle tak využila šance, kterou jí nabídli soupeři svými chybami nebo technickými problémy. Doslova na záda jí ale dýchá další Kadett, tentokrát s Mírou Janotou a Pavlem Stráským. Míra Janota dokázal dokonale zužitkovat znalosti Opelu, který v roli mechanika připravoval v Radotíně, a i v pozici jezdce ukazuje, že dokáže být hodně dobrý. Pokud chce ale Zdeňka Tichého skutečně v boji o titul předstihnout, musí vyhrát. Kromě přímého soupeře v boji o titul se mu to budou snažit ztížit Tichého týmoví kolegové a úřadující mistři Tenkl s Vosádkou. Luboš Tenkl byl se svým silným BMW M3 na začátku sezóny hlavním adeptem na titul a málokdo věřil, že se mu nepodaří obhajoba. Pak ale přišly technické problémy, a bodové výpadky Tenkla s Vosádkou definitivně vyřadily z boje o mistrovský trůn. Sledovat krásné BMW M3 bude ale v Příbrami jistě i tak zážitkem. Do bojů o místa na bedně ale můžou zasáhnout i další. V Krumlově ukázal, že z rychlosti nic neztratil Jirka Petrášek s Opelem Ascona po Janotovi. Doslova let předvádí se svojí Škodou 110 L bratři Hejhalové, a v současné době jim v absolutním pořadí patří bronz, který obsadili loni v celkovém hodnocení. Bavit diváky a snažit se dosáhnout co nejlepšího výsledku určitě bude chtít i Milan Blahout s Ladou, nebo motoristický novinář Jaroslav Štauber s BMW. I další soutěžní posádky si však zaslouží pozornost diváků, a tak se letos při XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram určitě vyplatí počkat na závěr soutěžního pole, kde historici pojedou. Příbramská rally ale kromě historiků nabídne i další lahůdku v podobě takzvaných rally legend, kde pojedou vozy, které například nemají závodní homologaci, nebo nesplňují některé jiné přísné podmínky pro soutěže historických vozů. Jejich jezdci se většinou snaží přihlížející diváky pobavit rozevlátým stylem, a tak se bude nač dívat. XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram tak kromě špičkového závodění soudobých soutěžních vozidel nabídne trochu nostalgie a vzpomínání na doby, kdy historické soutěžní vozy byly technologickou špičkou a tím nejlepším, co mohl automobilový průmysl nabídnout. Historici mají v páteční etapě na programu jen tři rychlostní zkoušky a pojedou za polem soudobých soutěžních vozidel po jejich prvním průjezdu. V sobotu pak absolvují stejné rychlostní zkoušky a stejnou porci kilometrů, jako jejich mladší kolegové. Přijeďte se do Příbrami podívat a zafandit historikům. Stojí to za to.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?