Po blátivé úvodní „rundě“ pokračovala Admiral rally Vyškov dalšími dvěma sekcemi, v průběhu kterých se již závodilo na suchých vozovkách. Trať sice skrývala řadu záludných míst a rozdíly na čele neumožňovaly jízdu na jistotu, většina předních posádek však náročnou soutěž přečkala v pořádku a výsledky na čelních pozicích zůstaly oproti ranní části prakticky beze změn.
Ze zaslouženého vítězství se při XVIII. Admiral rally Vyškov radovala posádka Roman Odložilík – Pavel Odložilík s vozem Peugeot 207 S2000. Prvenství kroměřížského jezdce, jehož soutěžní speciál se na diváky díval z titulní strany programu i oficiálního plakátu rally, lze brát jako odvetu za loňský ročník, kdy Odložilík až v samotném závěru podlehl Josefu Petákovi se stejným vozem. V letošním ročníku nedal svým soupeřům nejmenší šanci a vyrovnanou jízdou si během celé soutěže udržoval přibližně čtvrt minutový náskok. Ziskem plného počtu bodů do tabulky se mu podařilo oživit naděje na medailový výsledek v rámci mistrovství ČR ve sprintrally.
Zatímco vítězná posádka držela svoji pozici od prvního testu a už ji nepustila, o druhé místo se bojovalo prakticky celou soutěž. Úvod sice vyšel lépe loňskému vítězi Josefu Petákovi (Peugeot 207 S2000), v závěrečné sekci však kvalit privátní Fabie S2000 dokonale využil Jaroslav Orsák, který svého zkušenějšího soupeře předstihl o pouhých šest sekund. Druhé místo je pro valašského jezdce o to cennějšího, že jej výrazně přiblížilo zisku titulu sprintového šampióna. Pokud na dalším podniku v Jeseníkách vyjde vše podle plánu, může „Jarin“ slavit už tam… Josef Peták byl i přes prohru v závěru s výsledkem maximálně spokojen. Po těžké havárii v Krkonoších přesvědčil sebe i ostatní, že ze své rychlosti nic neztratil a že jeho peugeot mechanici vrátili do obvyklé formy.
Po odstoupení Jana Štěpánka (Škoda Octavia WRC), kterého za letmým cílem šestého testu zastavila porucha motoru, získal populární bramborovou medaili nejrychlejší krotitel čtyřkolky značky Mitsubishi Pavel Valoušek. Populárního „Valdu“ v závěru stahoval předloňský sprintový mistr Karel Trněný, startující s Fabií WRC, nakonec se však musel spokojit s pátou příčkou a vítězstvím ve skupině S. Jen a jen v superlativech lze mluvit o výkonu ostravského Lumíra Firly, jenž si po loňské srážce s mostkem na Vážanské RZ napravil reputaci výborným šestým místem. Jelikož v nabitém startovním poli závodil s obstarožním Lancerem sedmé evoluce, nelze před jeho výkonem nic jiného, než smeknout…
V kategorii vozů s pohonem přední nápravy triumfoval Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600, který až na poslední rychlostní zkoušce definitivně udolal Jana Šlehofera s Puntem S1600. Šlehofer však do sprintového mistrovství není registrován, a tak další medaile v hodnocení skupiny brali vítěz „áčkových“ dvoulitrů Petr Brynda (Renault Clio R3) a úřadující mistr Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car), jehož o lepší umístění připravila špatná volba pneumatik.
Součástí Admiral rally byla i pátá soutěž letošního ročníku Poháru ČR v rally, které se zúčastnily skoro tři desítky posádek. Ze suverénního prvenství se radoval Pavel Dohnal s mitsubishi, jehož výkon by v nabité konkurenci mistrovství ČR stačil na slušné sedmnácté místo. Dohnala na pomyslné stupně vítězů doprovodil juniorský závodník Miroslav Plíhal (Citroën C2 R2 Max), který až na poslední rychlostní vložce překonal Tomáše Růžičku na silném subaru.
Výborné výkony podali na Admiral rally domácí posádky, reprezentující Hanácký rally klubu Vyškov, v konečných výsledcích se však objevila jen jediná z nich. Bratři Přemysl a Michal Šebestovi sváděli po dvě třetiny rally zajímavý souboj o druhé místo ve třídě S1 s hostujícím Rakušanem Michaelem Koglerem na zbrusu novém VW Scirocco. Posádka fordu mladého Rakušana dlouho držela za zády, až na šestém testu Kogler přidal a posunul se o šest sekund na druhou pozici. Přemek s Michalem se chystali na odvetu, k té už ale kvůli závadě Koglerova speciálu bohužel nemohlo dojít. Posádka Hanáckého rally klubu tedy mohla dojet do cíle v poklidu a na rampě obdržela zasloužené poháry za stříbrnou pozici mezi „S-jedničkami“. Ani 41. pozice v silné konkurenci určitě není k zahození. Výborně si vedli i Ondřej Výmola s Vladimírem Kvapilem na Škodě 1000 MB. První tři rychlostní zkoušky neochvějně vládli třídě HA1 a mezi historiky, startujícími v rámci poháru, byli na výborném druhém místě. Na čtvrtém testu však tisícovka začala svoji posádku zlobit a jelikož nepřišla k rozumu ani po provizorní opravě přímo na trati, nezbylo Ondrovi a Vláďovi nic jiného, než odevzdat jízdní výkaz. První místo ve třídě HA1 od nich převzali Pavel Kiška s Michalem Štěpánkem, jejichž „embéčko“ startovalo s novým motorem. Za své snažení byli v cíli odměněni poháry za první místo, ale kvůli fatální chybě za cílovou rampou, kde neodevzdali své auto do uzavřeného parkoviště, museli být sborem sportovních komisařů vyloučeni.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?