54,96 měřených kilometrů rozdělených do 15 rychlostních testů, to byla porce, kterou potřebovaly zdolat soutěžní posádky 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, pro dosažení cílové rampy historicky nejkvalitněji obsazené automobilové soutěže pořádané na území České Republiky. Se startovním číslem 8 se vstříc obtížným tratím vydala v pátek posádka Tescoma rally teamu Roman Kresta - Petr Gross s vozem Peugeot 207 S2000.
Privátní český tým čekalo při vrcholu sezóny těžké měření sil s továrními týmy Škoda, Abarth a s tovární podporou startujícím týmem Kronos, vybavenými špičkovými vozy se zkušenými posádkami v jejich kokpitech. Roman s Petrem zahájili soutěž sedmým časem na úvodní páteční městské speciálce. V následující sobotní etapě si ještě o dvě místa polepšili a po první etapě jim patřila pátá pozice v průběžném hodnocení soutěže. "Soutěž pojímáme ve dvou rovinách, soutěžíme samozřejmě v rámci IRC, ale jízdu musíme přizpůsobit s ohledem na stav MMČR, které je naší prioritou. Očekával jsem průběh takový, jaký soutěž doposud má. Po úvodní etapě jsme s průběhěm spokojeni, neměli jsme žádné závažné technické problémy a pro nedělní etapu zvolíme stejnou strategii, jakou jsme měli dnes," řekl v sobotním večerním servisu Roman Kresta.
Nedělní etapa se sestávala z 6 rychlostních testů o délce 97,98 kilometrů. Hned v jejim úvodu skončila soutěž pro Fredyho Loixe, jenž figuroval do té doby na druhé pozici a Roman s Patrem se tak dostali na průběžnou čtvrtou příčku. Dvě rychlostní zkoušky před koncem soutěže pak postoupili po chybě Juho Hanninena na průběžný bronz, nicméně po následujícím testu posádka Tescoma Rally Teamu klesla zpět na čtvrtou pozici, na které soutěž také s desetivteřinovou ztrátou na pódium dokončila. "Před Juho Hanninena jsme se dostali díky jeho výjezdu mimo trať a s tím spojené ztrátě," komentuje Roman Kresta vývoji druhé etapy.
"Za normálních okolností bychom Juha nepředjeli, takže je těžko mluvit o souboji. První trojka jela tak, že na stupních vítězů skončili naprosto oprávněně a bylo by nespravedlivé, kdybychom takto náhodně dosáhli na stupně vítězů my. Nedělní část soutěže se pro nás vyvíjela celkově pohodově, bez zásadních potíží. Neriskovali jsme ani v sobotu, ani v neděli. Měli jsme dobře nastavené i připravené auto, povedla se nám volba pneumatik, ale nechtěli jsme jít za hranici přiměřeného rizika a soupeři byli prostě lepší."
"Barumku jsme si samozřejmě užili a byl to skutečný vrchol letošní sezóny," doplňuje Romana Petr Gross. "Jsem zamozřejmě rád, že výsledek je takový jaký je a pro Romana bylo určitě velmi těžké rozhodování, zda závodit s těmi nej a nebo se soustředit na body do MMČR. Konkurence byla obrovská, ale myslím, že se nám podařilo zvládnout obojí."
"Letošní Barum Czech Rally plně potvrdila to co se od ní očekávalo, a to že bude absolutním vrcholem nejen českého šampionátu v rally, ale i celého seriálu IRC," říká provozní ředitel generálního partnera týmu pro Barum Rally, společnosti Tescoma s.r.o., Ing. Petr Chytka. "Nepamatuji se, že by "barumka" měla tolik adeptů na vítězství. Jsme rádi, že naše posádka byla rovnoceným soupeřem jezdcům továrních týmů. Výsledek v závodě je vždy kombinací výkonu posádky, kvality vozu, jezdeckých a technických chyb a fungování celého týmu. Jsem přesvědčen, že Roman s Petrem v daných podmínkách předvedli špičkový výkon a čtvrté místo v absolutním pořadí je velmi dobrý výsledek, který navíc posádku přiblížil ke splnění hlavního cíle, a tím je titul absolutního vítěze MMČR v rally. Chtěl bych touto cestou srdečně poblahopřát k vítězství Honzovi Kopeckému a Petru Starému."
"Chtěli bychom touto cestou poděkovat partnerům za podporu, mechanikům za vynikající práci, pořadatelům za výborně připravenou soutěž a samozřejmě fanouškům za perfektní atmosféru, kterou u trati vytvořili," uzavírají ohlédnutí za Barum Czech Rally Zlín 2009 Roman Kresta a Petr Gross.
Nyní se již Roman Kresta s Petrem Grossem soustředí na další podnik Mezinárodního Mistrovství ČR v Rally, kterým bude ve dnech 18.-19. září XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.