54,96 měřených kilometrů rozdělených do 15 rychlostních testů, to byla porce, kterou potřebovaly zdolat soutěžní posádky 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, pro dosažení cílové rampy historicky nejkvalitněji obsazené automobilové soutěže pořádané na území České Republiky. Se startovním číslem 8 se vstříc obtížným tratím vydala v pátek posádka Tescoma rally teamu Roman Kresta - Petr Gross s vozem Peugeot 207 S2000.
Privátní český tým čekalo při vrcholu sezóny těžké měření sil s továrními týmy Škoda, Abarth a s tovární podporou startujícím týmem Kronos, vybavenými špičkovými vozy se zkušenými posádkami v jejich kokpitech. Roman s Petrem zahájili soutěž sedmým časem na úvodní páteční městské speciálce. V následující sobotní etapě si ještě o dvě místa polepšili a po první etapě jim patřila pátá pozice v průběžném hodnocení soutěže. "Soutěž pojímáme ve dvou rovinách, soutěžíme samozřejmě v rámci IRC, ale jízdu musíme přizpůsobit s ohledem na stav MMČR, které je naší prioritou. Očekával jsem průběh takový, jaký soutěž doposud má. Po úvodní etapě jsme s průběhěm spokojeni, neměli jsme žádné závažné technické problémy a pro nedělní etapu zvolíme stejnou strategii, jakou jsme měli dnes," řekl v sobotním večerním servisu Roman Kresta.
Nedělní etapa se sestávala z 6 rychlostních testů o délce 97,98 kilometrů. Hned v jejim úvodu skončila soutěž pro Fredyho Loixe, jenž figuroval do té doby na druhé pozici a Roman s Patrem se tak dostali na průběžnou čtvrtou příčku. Dvě rychlostní zkoušky před koncem soutěže pak postoupili po chybě Juho Hanninena na průběžný bronz, nicméně po následujícím testu posádka Tescoma Rally Teamu klesla zpět na čtvrtou pozici, na které soutěž také s desetivteřinovou ztrátou na pódium dokončila. "Před Juho Hanninena jsme se dostali díky jeho výjezdu mimo trať a s tím spojené ztrátě," komentuje Roman Kresta vývoji druhé etapy.
"Za normálních okolností bychom Juha nepředjeli, takže je těžko mluvit o souboji. První trojka jela tak, že na stupních vítězů skončili naprosto oprávněně a bylo by nespravedlivé, kdybychom takto náhodně dosáhli na stupně vítězů my. Nedělní část soutěže se pro nás vyvíjela celkově pohodově, bez zásadních potíží. Neriskovali jsme ani v sobotu, ani v neděli. Měli jsme dobře nastavené i připravené auto, povedla se nám volba pneumatik, ale nechtěli jsme jít za hranici přiměřeného rizika a soupeři byli prostě lepší."
"Barumku jsme si samozřejmě užili a byl to skutečný vrchol letošní sezóny," doplňuje Romana Petr Gross. "Jsem zamozřejmě rád, že výsledek je takový jaký je a pro Romana bylo určitě velmi těžké rozhodování, zda závodit s těmi nej a nebo se soustředit na body do MMČR. Konkurence byla obrovská, ale myslím, že se nám podařilo zvládnout obojí."
"Letošní Barum Czech Rally plně potvrdila to co se od ní očekávalo, a to že bude absolutním vrcholem nejen českého šampionátu v rally, ale i celého seriálu IRC," říká provozní ředitel generálního partnera týmu pro Barum Rally, společnosti Tescoma s.r.o., Ing. Petr Chytka. "Nepamatuji se, že by "barumka" měla tolik adeptů na vítězství. Jsme rádi, že naše posádka byla rovnoceným soupeřem jezdcům továrních týmů. Výsledek v závodě je vždy kombinací výkonu posádky, kvality vozu, jezdeckých a technických chyb a fungování celého týmu. Jsem přesvědčen, že Roman s Petrem v daných podmínkách předvedli špičkový výkon a čtvrté místo v absolutním pořadí je velmi dobrý výsledek, který navíc posádku přiblížil ke splnění hlavního cíle, a tím je titul absolutního vítěze MMČR v rally. Chtěl bych touto cestou srdečně poblahopřát k vítězství Honzovi Kopeckému a Petru Starému."
"Chtěli bychom touto cestou poděkovat partnerům za podporu, mechanikům za vynikající práci, pořadatelům za výborně připravenou soutěž a samozřejmě fanouškům za perfektní atmosféru, kterou u trati vytvořili," uzavírají ohlédnutí za Barum Czech Rally Zlín 2009 Roman Kresta a Petr Gross.
Nyní se již Roman Kresta s Petrem Grossem soustředí na další podnik Mezinárodního Mistrovství ČR v Rally, kterým bude ve dnech 18.-19. září XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?