Fantastický úspěch Honzy Černého na Barum Rally

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 27. srpna 2009 09:32
Sdílej:

Letošní Barum Rally jednoznačně patřila k vrcholu letošní soutěžácké sezóny. Pohled do startovní listiny překypující hvězdnými jmény dával tušit, že se bude jednat o nejzajímavější a nejnapínavější závod letošního roku. Favoritů na vítězství bylo více než mnoho a o speciály S2000 rozhodně nebyla nouze.

Letošní ročník byl pro Honzu Černého, který se tento rok účastní Mistrovství Evropy, velkou premiérou na Barumce. Příbramský jezdec před závodem neskrýval své nadšení, ale zároveň i respekt z náročných a krásných vložek. "Barumka je nádherná soutěž. Vložky jsou opravdu velmi náročné a nebude zde lehké neudělat chybu. Chceme se pokusit o to jet rychlým tempem a vyhnout se problémům. Prioritou je pro nás zisk bodů do hodnocení Mistrovství Evropy, ale také co nejvyšší umístění v rámci absolutního pořadí. Vzhledem k obrovské konkurenci jsme však v našich očekáváních hodně při zemi," řekl před závodem Honza Černý.

Premiéra na slavné Barum Rally byla pro Honzu Černého, kterého navigoval Pavel Kohout, doslova snová. Bezchybná a zároveň rychlá jízda dovedla Honzu Černého  k 13. místu v absolutním pořadí, což je vzhledem k obrovské konkurenci skutečně fantastický výsledek. Příbramský mladík dokonce vybojoval i stříbro v hodnocení Mistrovství Evropy a stejné umístění mezi juniory.

"Do závodu jsme vstoupili až příliš opatrně a páteční superspeciálka v centru Zlína se příliš nevydařila. O to více jsme se těšili na sobotní etapu, která začínala slavnou Pindulou. Ihned od začátku jsme nasadili svižné tempo a pokusili se ho udržet po zbytek závodu. Sobotní etapa byla velice náročná, jelikož byla druhá i třetí sekce poznamenaná deštěm. Podmínky byly skutečně velmi náročné a startovní pole před námi značně řídlo. V sobotu večer nám již patřila 21. příčka v absolutním pořadí a druhá příčka v hodnocení Mistrovství Evropy. Nedělní etapa začínala na stále ještě vlhkých tratích a zejména lesní úseky byly velmi náročné. Nám se však podařila volba pneumatik a já jsem ve voze cítil jistotu. V druhých průjezdech Trojáku a Semetína jsme se pak zlepšili vždy o více než půl minuty a před poslední rychlostní zkouškou nám patřilo 14. místo asi 13 vteřin za Arazimem. Čekal nás však již jen Komárov a ačkoli se jedná o naší oblíbenou vložku, bylo jasné, že tento náskok již nebude možné dotáhnout. Rychlostní zkoušku jsme absolvovali velmi rychlým tempem a tajně doufali v chybu soupeře. Ve stopce jsme pak viděli Vaclava Arazima a jeho vůz s defektem na levém předním kole. Třinácté místo bylo naše. V poslední době jsme měli hodně smůly, spoustu technických problémů apod. Na Barumce se všechno zlomilo a štěstěna konečně stála při nás." hodnotí závod šťastný Honza Černý.

"Atmosféra celého závodu byla doslova neuvěřitelná. Nikdy jsem neviděl tolik fanoušků kolem tratí, lidé stáli a mávali kolem silnic i na přejezdech, řidiči ochotně uvolňovali cestu. Zlín je zkrátka kraj zaslíbený automobilovým soutěžím a bylo to vidět na každém kroku. Organizace z našeho pohledu také fungovala na výbornou a tak máme ze závodu jen samé pozitivní pocity," říká spolujezdec Pavel Kohout.

"Rádi bychom poděkovali všem, díky nimž jsme se mohli závodu zůčastnit a celému našemu týmu. Kluci podávali v servisu skvělé výkony a i díky nim jsme dosáhli skvělého výsledku. V neposlední řadě bychom chtěli poděkovat našemu fanclubu, za jejich podporu a fandění. Kluci jsou na vložkách vidět a vždy nás ženou dopředu. Dík samozřejmě patří i všem ostatním, kteří nám během závodu drželi palce," uzavírá Honza.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.