Letošní Barum Rally jednoznačně patřila k vrcholu letošní soutěžácké sezóny. Pohled do startovní listiny překypující hvězdnými jmény dával tušit, že se bude jednat o nejzajímavější a nejnapínavější závod letošního roku. Favoritů na vítězství bylo více než mnoho a o speciály S2000 rozhodně nebyla nouze.
Letošní ročník byl pro Honzu Černého, který se tento rok účastní Mistrovství Evropy, velkou premiérou na Barumce. Příbramský jezdec před závodem neskrýval své nadšení, ale zároveň i respekt z náročných a krásných vložek. "Barumka je nádherná soutěž. Vložky jsou opravdu velmi náročné a nebude zde lehké neudělat chybu. Chceme se pokusit o to jet rychlým tempem a vyhnout se problémům. Prioritou je pro nás zisk bodů do hodnocení Mistrovství Evropy, ale také co nejvyšší umístění v rámci absolutního pořadí. Vzhledem k obrovské konkurenci jsme však v našich očekáváních hodně při zemi," řekl před závodem Honza Černý.
Premiéra na slavné Barum Rally byla pro Honzu Černého, kterého navigoval Pavel Kohout, doslova snová. Bezchybná a zároveň rychlá jízda dovedla Honzu Černého k 13. místu v absolutním pořadí, což je vzhledem k obrovské konkurenci skutečně fantastický výsledek. Příbramský mladík dokonce vybojoval i stříbro v hodnocení Mistrovství Evropy a stejné umístění mezi juniory.
"Do závodu jsme vstoupili až příliš opatrně a páteční superspeciálka v centru Zlína se příliš nevydařila. O to více jsme se těšili na sobotní etapu, která začínala slavnou Pindulou. Ihned od začátku jsme nasadili svižné tempo a pokusili se ho udržet po zbytek závodu. Sobotní etapa byla velice náročná, jelikož byla druhá i třetí sekce poznamenaná deštěm. Podmínky byly skutečně velmi náročné a startovní pole před námi značně řídlo. V sobotu večer nám již patřila 21. příčka v absolutním pořadí a druhá příčka v hodnocení Mistrovství Evropy. Nedělní etapa začínala na stále ještě vlhkých tratích a zejména lesní úseky byly velmi náročné. Nám se však podařila volba pneumatik a já jsem ve voze cítil jistotu. V druhých průjezdech Trojáku a Semetína jsme se pak zlepšili vždy o více než půl minuty a před poslední rychlostní zkouškou nám patřilo 14. místo asi 13 vteřin za Arazimem. Čekal nás však již jen Komárov a ačkoli se jedná o naší oblíbenou vložku, bylo jasné, že tento náskok již nebude možné dotáhnout. Rychlostní zkoušku jsme absolvovali velmi rychlým tempem a tajně doufali v chybu soupeře. Ve stopce jsme pak viděli Vaclava Arazima a jeho vůz s defektem na levém předním kole. Třinácté místo bylo naše. V poslední době jsme měli hodně smůly, spoustu technických problémů apod. Na Barumce se všechno zlomilo a štěstěna konečně stála při nás." hodnotí závod šťastný Honza Černý.
"Atmosféra celého závodu byla doslova neuvěřitelná. Nikdy jsem neviděl tolik fanoušků kolem tratí, lidé stáli a mávali kolem silnic i na přejezdech, řidiči ochotně uvolňovali cestu. Zlín je zkrátka kraj zaslíbený automobilovým soutěžím a bylo to vidět na každém kroku. Organizace z našeho pohledu také fungovala na výbornou a tak máme ze závodu jen samé pozitivní pocity," říká spolujezdec Pavel Kohout.
"Rádi bychom poděkovali všem, díky nimž jsme se mohli závodu zůčastnit a celému našemu týmu. Kluci podávali v servisu skvělé výkony a i díky nim jsme dosáhli skvělého výsledku. V neposlední řadě bychom chtěli poděkovat našemu fanclubu, za jejich podporu a fandění. Kluci jsou na vložkách vidět a vždy nás ženou dopředu. Dík samozřejmě patří i všem ostatním, kteří nám během závodu drželi palce," uzavírá Honza.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?