Letošní Barum Rally jednoznačně patřila k vrcholu letošní soutěžácké sezóny. Pohled do startovní listiny překypující hvězdnými jmény dával tušit, že se bude jednat o nejzajímavější a nejnapínavější závod letošního roku. Favoritů na vítězství bylo více než mnoho a o speciály S2000 rozhodně nebyla nouze.
Letošní ročník byl pro Honzu Černého, který se tento rok účastní Mistrovství Evropy, velkou premiérou na Barumce. Příbramský jezdec před závodem neskrýval své nadšení, ale zároveň i respekt z náročných a krásných vložek. "Barumka je nádherná soutěž. Vložky jsou opravdu velmi náročné a nebude zde lehké neudělat chybu. Chceme se pokusit o to jet rychlým tempem a vyhnout se problémům. Prioritou je pro nás zisk bodů do hodnocení Mistrovství Evropy, ale také co nejvyšší umístění v rámci absolutního pořadí. Vzhledem k obrovské konkurenci jsme však v našich očekáváních hodně při zemi," řekl před závodem Honza Černý.
Premiéra na slavné Barum Rally byla pro Honzu Černého, kterého navigoval Pavel Kohout, doslova snová. Bezchybná a zároveň rychlá jízda dovedla Honzu Černého k 13. místu v absolutním pořadí, což je vzhledem k obrovské konkurenci skutečně fantastický výsledek. Příbramský mladík dokonce vybojoval i stříbro v hodnocení Mistrovství Evropy a stejné umístění mezi juniory.
"Do závodu jsme vstoupili až příliš opatrně a páteční superspeciálka v centru Zlína se příliš nevydařila. O to více jsme se těšili na sobotní etapu, která začínala slavnou Pindulou. Ihned od začátku jsme nasadili svižné tempo a pokusili se ho udržet po zbytek závodu. Sobotní etapa byla velice náročná, jelikož byla druhá i třetí sekce poznamenaná deštěm. Podmínky byly skutečně velmi náročné a startovní pole před námi značně řídlo. V sobotu večer nám již patřila 21. příčka v absolutním pořadí a druhá příčka v hodnocení Mistrovství Evropy. Nedělní etapa začínala na stále ještě vlhkých tratích a zejména lesní úseky byly velmi náročné. Nám se však podařila volba pneumatik a já jsem ve voze cítil jistotu. V druhých průjezdech Trojáku a Semetína jsme se pak zlepšili vždy o více než půl minuty a před poslední rychlostní zkouškou nám patřilo 14. místo asi 13 vteřin za Arazimem. Čekal nás však již jen Komárov a ačkoli se jedná o naší oblíbenou vložku, bylo jasné, že tento náskok již nebude možné dotáhnout. Rychlostní zkoušku jsme absolvovali velmi rychlým tempem a tajně doufali v chybu soupeře. Ve stopce jsme pak viděli Vaclava Arazima a jeho vůz s defektem na levém předním kole. Třinácté místo bylo naše. V poslední době jsme měli hodně smůly, spoustu technických problémů apod. Na Barumce se všechno zlomilo a štěstěna konečně stála při nás." hodnotí závod šťastný Honza Černý.
"Atmosféra celého závodu byla doslova neuvěřitelná. Nikdy jsem neviděl tolik fanoušků kolem tratí, lidé stáli a mávali kolem silnic i na přejezdech, řidiči ochotně uvolňovali cestu. Zlín je zkrátka kraj zaslíbený automobilovým soutěžím a bylo to vidět na každém kroku. Organizace z našeho pohledu také fungovala na výbornou a tak máme ze závodu jen samé pozitivní pocity," říká spolujezdec Pavel Kohout.
"Rádi bychom poděkovali všem, díky nimž jsme se mohli závodu zůčastnit a celému našemu týmu. Kluci podávali v servisu skvělé výkony a i díky nim jsme dosáhli skvělého výsledku. V neposlední řadě bychom chtěli poděkovat našemu fanclubu, za jejich podporu a fandění. Kluci jsou na vložkách vidět a vždy nás ženou dopředu. Dík samozřejmě patří i všem ostatním, kteří nám během závodu drželi palce," uzavírá Honza.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.