Zatěžkávací zkoušku prožil v úterý sekretariát Barum Czech Rally Zlín 2009. Přesně v pravé poledne byla zahájena prezentace posádek, výdej itineráře a případně volitelná administrativní přejímka. Do středečního dopoledne se prezentovalo celkem 107 posádek z 19 evropských států. Z favoritů se ve Zlíně neobjevili pouze Jasper van den Heuvel z Holandska a Josef Peták z České republiky. Na startu se představí celkem 24 vozů kategorie Super 2000, což je neoficiální světový rekord.
"Jako první se v sekretariátu objevili tovární jezdci Protonu Guy Wilks z Velké Británie a Bryan Bouffier z Francie. Přišli si pro itinerář rally již před polednem, neboť zřejmě měli obavy z velkých front," uvedla s úsměvem Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. Během dne se poté prezentovala téměř stovka přihlášených posádek. Řada soutěžících se mylně domnívala, že prezentace je v budově 21 a bloudili v prostorách dominanty krajského města Zlína, Baťově mrakodrapu. "Jednalo se o čtyři zahraniční posádky, nakonec všechny nalezly správnou cestu na stálý sekretariát, jenž se nachází na Hornomlýnské ulici," upřesnila Regnerová.
Seznamovací jízdy začínají až během středečního dopoledne. Ze zahraničních favoritů poslal do Zlína omluvenku pouze Holanďan Jasper van den Heuvel, který se měl představit na voze Mitsubishi Lancer EVO X. Svou účast v České republice odvolal z finančních důvodů. Z české špičky svou účast odvolal pouze Josef Peták na peugeotu, který na nedávném podniku sprintového šampionátu Rally Krkonoše těžce havaroval. Z dalších zvučných jmen ve Zlíně neuvidíme například Ukrajince Jurije Protasova, který svou účast zrušil na poslední chvíli, neboť mu odřekl hlavní sponzor. V popředí seznamu přihlášených posádek došlo ke dvěma změnám na straně spolujezdce, Rusa Jevgenije Novikova bude navigovat Stéphane Prevot z Belgie, Poláka Leszka Kuzaje poté Craig Parry z Velké Británie. Soutěžící zahájili ve středečním dopoledni seznamovací jízdy na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek. První den byly na programu úseky Pindula, Zádveřice, Troják a Semetín. Ve čtvrtek přijdou na řadu zbývající rychlostní zkoušky Komárov, Halenkovice, Kudlovice a v nočních hodinách poté divácká Super RZ v ulicích krajského města Zlína. Posádky, které se omluvily:
van den Heuvel – Kolman (NL, Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 7)Peták – Benešová (CZ, Peugeot 207 S2000, startovní číslo 19)Protasov (UA, Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 36)Trojan – Trojanová (CZ, Renault Clio R3 Maxi, startovní číslo 70)Pasteiner – Wiinter (A, Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 81)Habaj – Spentany (PL, Citroën C2 R2 Maxi, startovní číslo 85)Kapušanský – Szenderáková (SK, Škoda Fabia TDi, startovní číslo 94)Doppelreiter – Riegl (A, Ford Fiesta, startovní číslo 98) Vodička – Hédl (CZ, Honda Civic Type R, startovní číslo 99)Belinger – Parkan (CZ, Škoda Felicia, startovní číslo 115)Itinerář si nevyzvedly tyto posádky:
Pešek (CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 77)Stromšík, Měrka (CZ, Opel Corsa OPC, startovní číslo 92)
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?