Regionální jezdci Orsák a Jelínek se shodují: Chceme hlavně dojet do cíle

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.barum.rally.cz
Drahomír Kvasnička 16. srpna 2009 09:11
Sdílej:

S blížícím se termínem startu Barum Czech Rally Zlín stoupá také nervozita regionálních jezdců. Ti tradičně tvoří nepřehlédnutelnou část startovního pole. Mezi jinými se na soutěž chystají také Jaroslav Orsák a Jan Jelínek. Pro oba bude letošní rally výjimečná. Pro prvního tím, že se do soutěže přihlásil s vozem Fiat Grande Punto S2000, který vymění za své Mitsubishi Lancer Evo IX, a pro druhého proto, že po sedmi letech chce konečně dojet do cíle.

Jaroslav Orsák letos válí v jednodenních soutěžích. V mistrovství České republiky ve sprintrally je v průběžném pořadí na čele šampionátu. "Půl hodiny před uzávěrkou přihlášek jsem dostal nabídku, zúčastnit se barumky s autem specifikace Super 2000. Dlouho jsem neváhal," vysvětlil Jaroslav Orsák, proč bude pilotovat vůz Fiat Grande Punto. I když pojede se silným a konkurenceschopným autem, zůstává v odhadech svých možností opatrný. "Konkurence bude obrovská. Navíc nepojedeme s poslední evolucí fiatu, ale s loňským modelem, takže továrním týmům nebudeme moci konkurovat. Budeme se samozřejmě snažit dojet co nejlépe, ale hlavně si hodláme závod užít," prohlásil i za svého spolujezdce Karla Vajíka zkušený jezdec.

Orsák doufá, že jiný vůz mu pomůže prolomit smůlu, která ho letos provází v závodech mistrovství republiky. Zatímco v rallysprintech se mu nebývale daří, ve velkém šampionátu má smůlu. "Začalo to na Valašské rally, kde jsme měli technické problémy a od té doby se nás smůla stále drží. Když už nám auto jelo, tak jsem zase se dopustil jezdecké chyby. Snad se to na barumce zlomí a my konečně dojedeme do cíle," doufal Orsák. Rychlé změny vozu se pilot neobává. "Už jsme s autem něco odjeli. Čeká nás ještě jeden velký test, kdy bychom měli najet asi sedmdesát kilometrů, takže s vozem budeme seznámeni docela dobře," tvrdil Jaroslav Orsák.

S produkčním autem Mitsubishi Lancer EVO IX odstartuje do soutěže další z domácích jezdců Jan Jelínek."Barumka je svátek pro všechny fanoušky i domácí jezdce. Odmalička jsem se na soutěž chodil dívat, teď jsem vděčný, že se jí můžu aktivně účastnit," říkal dvaatřicetiletý soutěžák ze Zlína, kterému se na domácí rally nejvíc dařilo v roce 2002, kdy vyhrál svou třídu s vozem Honda Civic. "Od té doby jsem ani jednou nedojel do cíle. Doufám, že letos smůlu protrhneme a objevíme se na cílové rampě. Rádi bychom skončili v první dvacítce celkové klasifikace." I proto věnuje Jelínek se svým spolujezdcem Miroslavem Kotěnou přípravě na letošní soutěž mimořádnou pozornost. "Dáváme auto do kupy, vyměnili jsme všechny důležité součásti a připravujeme se i po fyzické stránce. Čeká nás velice těžká soutěž. Důležité bude udržet od pátku až do neděle stoprocentní pozornost a neudělat zbytečnou chybu," uzavřel Jan Jelínek.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?