S blížícím se termínem startu Barum Czech Rally Zlín stoupá také nervozita regionálních jezdců. Ti tradičně tvoří nepřehlédnutelnou část startovního pole. Mezi jinými se na soutěž chystají také Jaroslav Orsák a Jan Jelínek. Pro oba bude letošní rally výjimečná. Pro prvního tím, že se do soutěže přihlásil s vozem Fiat Grande Punto S2000, který vymění za své Mitsubishi Lancer Evo IX, a pro druhého proto, že po sedmi letech chce konečně dojet do cíle.
Jaroslav Orsák letos válí v jednodenních soutěžích. V mistrovství České republiky ve sprintrally je v průběžném pořadí na čele šampionátu. "Půl hodiny před uzávěrkou přihlášek jsem dostal nabídku, zúčastnit se barumky s autem specifikace Super 2000. Dlouho jsem neváhal," vysvětlil Jaroslav Orsák, proč bude pilotovat vůz Fiat Grande Punto. I když pojede se silným a konkurenceschopným autem, zůstává v odhadech svých možností opatrný. "Konkurence bude obrovská. Navíc nepojedeme s poslední evolucí fiatu, ale s loňským modelem, takže továrním týmům nebudeme moci konkurovat. Budeme se samozřejmě snažit dojet co nejlépe, ale hlavně si hodláme závod užít," prohlásil i za svého spolujezdce Karla Vajíka zkušený jezdec.
Orsák doufá, že jiný vůz mu pomůže prolomit smůlu, která ho letos provází v závodech mistrovství republiky. Zatímco v rallysprintech se mu nebývale daří, ve velkém šampionátu má smůlu. "Začalo to na Valašské rally, kde jsme měli technické problémy a od té doby se nás smůla stále drží. Když už nám auto jelo, tak jsem zase se dopustil jezdecké chyby. Snad se to na barumce zlomí a my konečně dojedeme do cíle," doufal Orsák. Rychlé změny vozu se pilot neobává. "Už jsme s autem něco odjeli. Čeká nás ještě jeden velký test, kdy bychom měli najet asi sedmdesát kilometrů, takže s vozem budeme seznámeni docela dobře," tvrdil Jaroslav Orsák.
S produkčním autem Mitsubishi Lancer EVO IX odstartuje do soutěže další z domácích jezdců Jan Jelínek."Barumka je svátek pro všechny fanoušky i domácí jezdce. Odmalička jsem se na soutěž chodil dívat, teď jsem vděčný, že se jí můžu aktivně účastnit," říkal dvaatřicetiletý soutěžák ze Zlína, kterému se na domácí rally nejvíc dařilo v roce 2002, kdy vyhrál svou třídu s vozem Honda Civic. "Od té doby jsem ani jednou nedojel do cíle. Doufám, že letos smůlu protrhneme a objevíme se na cílové rampě. Rádi bychom skončili v první dvacítce celkové klasifikace." I proto věnuje Jelínek se svým spolujezdcem Miroslavem Kotěnou přípravě na letošní soutěž mimořádnou pozornost. "Dáváme auto do kupy, vyměnili jsme všechny důležité součásti a připravujeme se i po fyzické stránce. Čeká nás velice těžká soutěž. Důležité bude udržet od pátku až do neděle stoprocentní pozornost a neudělat zbytečnou chybu," uzavřel Jan Jelínek.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?