Oficiální součástí letošního programu Barum Czech Rally Zlín bude poprvé v historii českého rally sportu Need for Speed SHIFT Prolog. Jedná se o virtuální závod soutěžících rally jezdců, kteří si budou moci poměřit svůj řidičský um v nové hře Need for Speed SHIFT. Výsledek tohoto „elektronického“ závodu bude vyhlášen před víkendovým finále a bude umístěn na oficiálních stránkách Barum Czech Rally Zlín.
Bude zajímavé sledovat, zda bude výkonnost ve virtuálním závodě odpovídat výkonu v realitě. Následně si během programu samotné barumky budou moci hru Need for Speed SHIFT, která bude celosvětově uvedena až ve druhé polovině září tohoto roku, vyzkoušet na speciálních herních stáncích i návštěvníci Barum Czech Rally Zlín v servisní zóně v Otrokovicích týmu APID denně od 9 hodin. Výsledky budou zaznamenávány a tři nejrychlejší diváci, závodníci obdrží poukaz na tuto hru a budou ji moci ihned po jejím uvedení kompletně prověřit jako jedni z prvních na světě.
SHIFT je přelomovým dílem série Need For Speed, nejslavnější závodní hry pro PC a herní konzole. Jde o velice realistický závodní simulátor s důrazem na autentický prožitek závodníka. Dojmy jezdců Barum Czech Rally Zlín, kteří si měli možnost krátce vyzkoušet preview verzi hry Need for Speed SHIFT: "Jako mladý jezdec jsem nadšenec závodních her, baví mě jezdit i virtuálně. Tomu odpovídá i můj herní arzenál doplněný špičkovým počítačovým volantem Logitech G25. Rozhodně vítám novou Need for Speed Shift, která zásadně posouvá tuto sérii od arkády k reálné závodní simulaci," uvedl Martin Semerád. "Hra a chování vozů se velmi posunulo touto verzí kupředu. Need for Speed je opravdu velmi autentická hra a díky tomu pomáhá hráčům osvojit si řadu návyků potřebných při skutečném závodění," řekl Jiří Volf. NFS SHIFT nabízí detailně propracovaný kokpit, zbrusu nový mechanický model kolize, a bezkonkurenční dojem z rychlosti. Hra klade důraz na výhled řidiče z kokpitu – právě z tohoto pohledu je zážitek z jízdy nejvěrnější. Disponuje také fyzikálně přesným modelem simulace řízení, díky němuž při testování vlastních limitů pocítíte každý náraz, změnu vlastností povrchu závodního okruhu a každý pohyb.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.