Vedoucí muž průběžného pořadí Intercontinental Rally Challenge, Kris Meeke, si myslí, že na nejvyšší stupeň na domácí Barum Czech Rally Zlín vystoupí Jan Kopecký.
27 letý rodák z Opočna a jezdec továrního týmu Škoda, který je v seriálu IRC průběžně na druhém místě, sice ještě žádnou soutěž tohoto seriálu nevyhrál, ale britský pilot prohlašuje, že právě na domácí soutěži a s tovární Fabií S2000 bude těžké českému jezdci stačit. "Jan předvedl svou rychlost již na belgické Ypres rally a jsem si jistý, že na domácí trati nebude nikdo rychlejší než on," prohlásil Meeke. "Zná ten závod velmi dobře a bude chtít ukázat, že je nejlepší český pilot," uzavřel jezdec týmu Peugeot UK.
Naplní dvojice Jan Kopecký - Petr Starý slova Krise Meekeho?
Jan Kopecký z dosavadních čtyř startů vytěžil jedno čtvrté a tři druhá místa. Jediné vítězství pro značku Škoda v letošním roce získal Janův týmový kolega, finský pilot Juho Hänninen, který zvítězil v Ruské rally. "Jsem si jistý, že barumka pro nás bude parádní závod a strašně se na něj těším. Rozhodně bych chtěl pozvat všechny fanoušky, aby se přišli podívat," řekl Jan Kopecký.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?