Velkým problémem při rally jsou nepovolené tréninky. Obyvatelé si stěžují, že už několik týdnů před závodem jsou obtěžováni zvýšeným provozem a někdy nebezpečně projíždějícími vozidly a bojí se nejen o děti. Tyto nepovolené průjezdy jsou nejen nečestné vůči ostatním soutěžícím, ale zapříčiňují, že nás obce nechtějí pouštět na nové tratě a tím poškozují úroveň českých rally.
Mezinárodní předpis povoluje dva tréninkové průjezdy rychlostní zkouškou. V České republice jsme povolili tři průjezdy pro seznamovací jízdy. Není důvod dále najíždět, zvyšuje se nebezpečí, že se jezdec učí trať nazpaměť a neposlouchá rozpis, který mu diktuje spolujezdec. Na tyto seznamovací jízdy je stanoven čas ve zvláštních ustanoveních daného závodu. Konkretně na Barum Czech Rally Zlín ve středu 19. srpna a ve čtvrtek 20. srpna. Každé porušení tohoto předpisu (jezdci mají ještě další povinnosti, úplné znění ve Standardních propozicích pro rally na www.Autoklub.cz) může být důvodem odmítnutí startu nebo oznámení sportovním komisařům a ti mají další možnosti potrestání viníka. V českém předpisu mohou dát časovou penalizaci nebo odmítnutí startu, propadnutí vkladu a zahraniční sportovní komisaři k tomu mohou přidat peněžitou pokutu (až 150 tisíc Kč).
Pořadatelé namátkové kontrolují rychlostní zkoušky, jsou dohodnuti místní obyvatelé a máme nainstalovány na řadě místech kamery pro monitoring. Není jednoduché jednoznačně doložit toto nečestné jednání. Nechceme dělat hon na čarodějnice, víme, jak je hlavně český národ vynalézavý. Většina jezdců je velmi korektní, dodržují předpisy, jsou správnými sportovci a jejich soutěžáckou čest trápí chování hrstky těch, kteří nám dělají ostudu a nečestně soutěží a učí se rychlostní zkoušky zpaměti. Takoví lidé do rally nepatří. Pomozte nám je identifikovat, mohou jezdit jiné discipliny, kde se mohou trať učit zpaměti.
Všechny čestné jezdce a fanoušky zdraví
Miloslav REGNER ředitel Barum Czech Rally Zlín
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.