Velkým problémem při rally jsou nepovolené tréninky. Obyvatelé si stěžují, že už několik týdnů před závodem jsou obtěžováni zvýšeným provozem a někdy nebezpečně projíždějícími vozidly a bojí se nejen o děti. Tyto nepovolené průjezdy jsou nejen nečestné vůči ostatním soutěžícím, ale zapříčiňují, že nás obce nechtějí pouštět na nové tratě a tím poškozují úroveň českých rally.
Mezinárodní předpis povoluje dva tréninkové průjezdy rychlostní zkouškou. V České republice jsme povolili tři průjezdy pro seznamovací jízdy. Není důvod dále najíždět, zvyšuje se nebezpečí, že se jezdec učí trať nazpaměť a neposlouchá rozpis, který mu diktuje spolujezdec. Na tyto seznamovací jízdy je stanoven čas ve zvláštních ustanoveních daného závodu. Konkretně na Barum Czech Rally Zlín ve středu 19. srpna a ve čtvrtek 20. srpna. Každé porušení tohoto předpisu (jezdci mají ještě další povinnosti, úplné znění ve Standardních propozicích pro rally na www.Autoklub.cz) může být důvodem odmítnutí startu nebo oznámení sportovním komisařům a ti mají další možnosti potrestání viníka. V českém předpisu mohou dát časovou penalizaci nebo odmítnutí startu, propadnutí vkladu a zahraniční sportovní komisaři k tomu mohou přidat peněžitou pokutu (až 150 tisíc Kč).
Pořadatelé namátkové kontrolují rychlostní zkoušky, jsou dohodnuti místní obyvatelé a máme nainstalovány na řadě místech kamery pro monitoring. Není jednoduché jednoznačně doložit toto nečestné jednání. Nechceme dělat hon na čarodějnice, víme, jak je hlavně český národ vynalézavý. Většina jezdců je velmi korektní, dodržují předpisy, jsou správnými sportovci a jejich soutěžáckou čest trápí chování hrstky těch, kteří nám dělají ostudu a nečestně soutěží a učí se rychlostní zkoušky zpaměti. Takoví lidé do rally nepatří. Pomozte nám je identifikovat, mohou jezdit jiné discipliny, kde se mohou trať učit zpaměti.
Všechny čestné jezdce a fanoušky zdraví
Miloslav REGNER ředitel Barum Czech Rally Zlín
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?