Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín zveřejnili dvanáct dní před startem oficiální seznam přihlášených posádek. V letošním roce se jedná o nejkvalitněji obsazenou soutěž seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC).
Letošní barumka bude nejlépe obsazenou soutěží v historii na území České republiky. Na seznamu najdeme celkem 119 soutěžících ze 20 zemí. Ve Zlíně se objeví téměř padesát jezdců s prioritou, z toho dva (Hänninen, Rossetti) se pyšní nejvyšší prioritou FIA A a pět pilotů (Prokop, Basso, Mikkelsen, Solowow, van den Heuvel) má prioritu FIA B. Dalších čtyřicet jezdců jako například Meeke, Loix, Kresta, Kopecký, Novikov a Vouilloz má pro letošní rok národní prioritu. Ve třídě N4 figuruje celkem 65 přihlášek! Do Zlína přijede kompletní špička seriálu IRC a evropského šampionátu včetně nejlepších českých jezdců v čele s juniorským mistrem světa Martinem Prokopem. Zlín zřejmě překoná neoficiální světový rekord v počtu vozů kategorie Super 2000 na startu, na seznamu přihlášených jich najdeme 25! V loňském roce se na barumce představilo celkem 21 vozů Super 2000.
Statistika dle seznamu přihlášených posádekCelkem přihlášeno: 119 posádekPriorita FIA A: 2Juho Hänninen – FIN, Luca Rossetti - IPriorita FIA B: 5Martin Prokop - CZ, Giandomenico Basso – I, Andreas Mikkelsen – N, Michal Solowow – PL, Jasper van den Heuvel - NLPriorita ASN: 39Roman Kresta, Jan Kopecký, Václav Pech, Pavel Valoušek, Josef Peták, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Jaroslav Orsák, Jan Jelínek, Vladimír Barvík, Daniel Běhálek, Václav Arazim, Karel Trojan, Vojtěch Štajf, Milan Pantálek, Antonín Tlusťák, Jan Šlehofer, Lubomír Minařík, Jan Votava, Karel Trněný, Milan Liška, Marcel Tuček, Martin Semerád – CZ, Kris Meeke, Guy Wilks – GB, Freddy Loix - B, Bryan Bouffier, Nicolas Vouilloz – F, Jevgenij Novikov – RUS, János Tóth – H, Leszek Kuzaj, Grzegorz Grzyb – PL, Corrado Fontana, Marco Cavigioli – I, Franz Wittmann – A, Peter Gavlák – SK, Jurij Protasov – UA, Todor Slavov – BG, Marcel Piepers - NLPočet států: 20Česká republika – 73, Itálie – 6, Slovensko – 6, Maďarsko – 6, Rakousko – 5, Polsko – 4, Francie – 4, Nizozemsko – 2, Velká Británie – 2, Belgie – 2, Ukrajina – 2, Bulharsko – 2, Svédsko – 2, Finsko – 1, Norsko – 1, Rusko – 1, Dánsko – 1, Bělorusko – 1, Irsko – 1 (spolujezdec), Austrálie – 1 (spolujezdec) Rozdělení podle skupin:Produkční vozy (skupina N): 86 (z toho Super 2000 – 25)Cestovní vozy (skupina A): 33 Rozdělení podle jednotlivých tříd:N1: do 1400 ccm: 3N2: 1401 – 1600 ccm: 7 N3: 1601 – 2000 ccm: 11N4: nad 2000 ccm: 65A5: do 1400 ccm: 3A6: 1401 – 1600 ccm: 17 (z toho Super 1600 - 8) A7: 1601 – 2000 ccm: 13Počet značek: 14Mitsubishi - 34, Peugeot – 16, Honda – 14, Škoda – 11, Citroën – 11, Fiat – 8, Renault – 7, Subaru – 6, Suzuki – 3, Ford – 3, Proton – 2, Opel – 2, Alfa Romeo – 1, Nissan – 1.Smíšené posádky: 10Jasper van den Heuvel – Martine Kolman, Josef Peták – Alena Benešová, Marcel Sítník – Lýdie Vičíková, Marcel Svačina – Klára Šillerová, Jiří Trojan – Eva Trojanová, Ivan Kapušanský – Gabriela Szenderáková, Josef Čermák – Anna Maťková, Martin Kašík – Veronika Matušová, Dmitrij Jakimacho – Olga Zaharova, Jekaterina Stratieva – Rumen Manolov.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?