Příznivci motoristického sportu se mohou při barumce opět těšit na mezinárodní historickou soutěž pod názvem Star rally. Pod tímto oficiálním názvem se uskuteční v průběhu mezinárodní automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín volná mezinárodní historická rally. Soutěž proběhne ve dnech 21. - 22. srpna 2009 a pojede se po rychlostních zkouškách letošního ročníku zlínské rally.
Pořadatelé přijali celkem 28 posádek z šesti evropských zemích, když řadu soutěžících byli nuceni odmítnout z důvodu propustnosti tratě. Na startu se představí soutěžící z České republiky, Rakouska, Slovenska, Maďarska, Estonska a Německa.
Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravili volnou mezinárodní historickou rally, jejímž účelem je demonstrační jízda historických soutěžních vozidel po trati rychlostních zkoušek bez měření časů průjezdu. "Akce se mohou zúčastnit historické soutěžní vozy nebo jejich repliky. Vozidlo musí odpovídat svým vzhledem dobové předloze a reprezentovat historii soutěžního sportu. Vozidla vyrobená po roce 1986 musí být pouze originální soutěžní vozidla," uvedl Antonín Smažinka, ředitel Star rally.
Příznivci barumky mohou vozy Star rally poprvé spatřit při technické přejímce, která proběhne ve čtvrtek 20. srpna od 17 do 19 hodin na zlínském náměstí Míru před radnicí. Účastníky hvězdné rally show čeká v pátek 21. srpna v 19 hodin slavnostní start z rampy umístěné pod zlínským Velkým kinem a hned ve 20 hodin se objeví první vůz na divácké Super rychlostní zkoušce v ulicích Baťova areálu ve Zlíně. Historické vozy obstarají atraktivní a vzrušující předehru před startovním polem soudobých vozů. V sobotu 22. srpna je start do 2. sekce plánován krátce před polednem (v 11 hodin) opět ze startovního můstku pod Velkým kinem a na historické vozy čeká dvojnásobný průjezd rychlostními zkouškami Halenkovice, Kudlovice a Zádveřice. Star rally projede sobotní rychlostní zkoušky vždy po průjezdu startovního pole soudobých vozů. V cíli se první vůz objeví na cílové rampě pod Velkým kinem v 21 hodin. Na cílové rampě se uskuteční rozdílení cen a vyhlášení výsledků. Celkem zlínská Star rally měří 274 km a obsahuje 7 rychlostních zkoušek v celkové délce 119 km. Fanoušci rallyového sportu si mohou historické vozy prohlédnout a připomenout si historii soutěžního automobilového sportu v servisním parkovišti, které bude umístěno na parkovišti u univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, vedle hotelu Moskva."Výsledky budou sestaveny na základě SMS hlasování diváků v průběhu rally. Hlasování proběhne ve spolupráci s mediálním partnerem zlínské rally Radiem Zlín. Odměněno bude šest posádek dle hlasování diváků SMS zprávami. Navíc všichni jezdci obdrží upomínkové předměty," vysvětlil Smažinka. Startovní pole ozdobí i řada zvučných jmen jako například Pavel Valoušek (Škoda 130 RS), Karel Jirátko (Fiat 131 Abarth), Jozef Béreš (Audi 80 Quattro Coupé), Jozef Béreš jr. (LADA VFTS) ze Slovenska, Niki Glisic (BMW E30 M3) z Rakouska, Villu Mattik (BMW 2002 Ti) z Estonska a další. Právě z Rakouska přijede řada výborných jezdců, kteří představí takové vozy jako například Ford Escort RS 2000, Talbot Sunbeam, Audi 80 Quattro, Audi 200 Quattro nebo Mercedes 190. Ve startovním poli se představí i dvě legendární „stotřicítky“ stáje AV Engineering, které budou pilotovat Michal Sum junior a Marek Sum. Milovníci automobilového sportu se mohou těšit na řadu opravdových skvostů z minulých let, například i na vůz Alfa Romeo Giulietta.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?