Josef a Martin Semerádovi se po delší době opět setkají v rallysprintech, tentokrát v Krkonoších.
Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou se už stačili přeorientovat z rychlé finské šotoliny na český uskákaný asfalt, k čemuž jim také pomohl krátký test v týdnu nedaleko Příbrami. "Hrozně dlouhou dobu jsem nejel na asfaltu, a tak jsem se potřeboval před Krkonošemi trochu dostat do správného rozpoložení na tomto povrchu. Trochu mi ze začátku dělal problém přechod z poměrně vysokého a měkkého auta na šotolině na tvrdý asfaltový podvozek, ale s techniky jsme udělali nějaké změny v nastavení a mělo by to být dobré," komentoval asfaltový test účastním mistrovství světa Martin Semerád.
Starší ze Semerádů Josef opět alespoň na dva dny hodí za hlavu managerské a podnikatelské povinnosti a pokusí se prolomit smůlu, která ho letos ve sprintech provází. "Každý rok není posvícení, a nám se dokonale lepí smůla na paty. Na Lužických horách nám udělal problém kámen v brzdiči a na v Třebíči jsme doplatili na poloosu. I když už v celkovém hodnocení mistráku o nic nejde, tak stejně chceme zase bojovat o místa na čele výsledkové listiny a uděláme všechno proto, aby jsme Sherlog Racing Team znovu dobře reprezentovali," říká k nevyvedenému úvodu sezóny loňský nejrychlejší jezdec v kategorii produkčních vozů při rallysprintech Josef Semerád.
Jak již bylo řečeno, tak na start Rally Krkonoše se postaví dvě kmenové posádky Sherlog Racing Teamu ve složení Josef Semerád – Roman Niemetz a Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha všichni s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Tuto dvojici v Krkonoších mimořádně doplní Škoda Favorit s posádkou Michal Schneedörfler – Jan Valeš. Ač věkem nejmladší, tak v Krkonoších nejzkušenější, alespoň co se tratě týče, bude Martin Semerád. Ten tady totiž loni startoval ještě coby účastník poháru mládeže a nevedlo se mu vůbec špatně. Krkonošskou Rally tehdy s Bohoušem Ceplechou v poháru vyhráli a uzavřeli tak kapitolu startů s Volkswagenem Polo 1,4, protože na další soutěži, kterou byla v loňském roce Bohemia Rally, již premiérově zkusili Mitsubishi Lancer EVO IX u kterého už zůstali. "Tratě rychlostních zkoušek sice z loňska známe, ale za ten rok jsme tak radikálně změnili rozpis, že si ho stejně musíme napsat celý znovu. Já si rychlostní zkoušky skoro vůbec nepamatuji, rychlosti v Polu a v myšáku jsou taky úplně jiné, a proto to pro nás bude vlastně úplně nová soutěž. Soutěž bereme jako asfaltový test před Barumkou a hlavně mistrovstvím světa ve Španělsku, a tak pro nás nebude celkový výsledek až tak podstatný. Chci si pořádně osahat a vyzkoušet vlastnosti asfaltových pneumatik Pirelli, se kterými mám zatím minimum zkušeností," říká k ostrému testování Martin Semerád.
Pěkné letní počasí by mělo dle předpovědi provázet soutěžní posádky Rally Krkonoše v pátek i v sobotu, a proto lze v okolí Trutnova očekávat slušnou diváckou návštěvu. Sherloci se už pokoušeli u všemocného vládce hor Krakonoše kromě pěkného počasí vyžádat přízeň pro celý tým, ale o tom zda-li vládce hor a přilehlého okolí bude k účastníkům soutěže milosrdný, si budeme muset počkat až do sobotního odpoledne, kdy první posádka přejede přes cílovou rampu v Trutnově. Doufejme, že barvy Sherlog Racing Teamu budou hodně vysoko.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).