Josef a Martin Semerádovi se po delší době opět setkají v rallysprintech, tentokrát v Krkonoších.
Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou se už stačili přeorientovat z rychlé finské šotoliny na český uskákaný asfalt, k čemuž jim také pomohl krátký test v týdnu nedaleko Příbrami. "Hrozně dlouhou dobu jsem nejel na asfaltu, a tak jsem se potřeboval před Krkonošemi trochu dostat do správného rozpoložení na tomto povrchu. Trochu mi ze začátku dělal problém přechod z poměrně vysokého a měkkého auta na šotolině na tvrdý asfaltový podvozek, ale s techniky jsme udělali nějaké změny v nastavení a mělo by to být dobré," komentoval asfaltový test účastním mistrovství světa Martin Semerád.
Starší ze Semerádů Josef opět alespoň na dva dny hodí za hlavu managerské a podnikatelské povinnosti a pokusí se prolomit smůlu, která ho letos ve sprintech provází. "Každý rok není posvícení, a nám se dokonale lepí smůla na paty. Na Lužických horách nám udělal problém kámen v brzdiči a na v Třebíči jsme doplatili na poloosu. I když už v celkovém hodnocení mistráku o nic nejde, tak stejně chceme zase bojovat o místa na čele výsledkové listiny a uděláme všechno proto, aby jsme Sherlog Racing Team znovu dobře reprezentovali," říká k nevyvedenému úvodu sezóny loňský nejrychlejší jezdec v kategorii produkčních vozů při rallysprintech Josef Semerád.
Jak již bylo řečeno, tak na start Rally Krkonoše se postaví dvě kmenové posádky Sherlog Racing Teamu ve složení Josef Semerád – Roman Niemetz a Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha všichni s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Tuto dvojici v Krkonoších mimořádně doplní Škoda Favorit s posádkou Michal Schneedörfler – Jan Valeš. Ač věkem nejmladší, tak v Krkonoších nejzkušenější, alespoň co se tratě týče, bude Martin Semerád. Ten tady totiž loni startoval ještě coby účastník poháru mládeže a nevedlo se mu vůbec špatně. Krkonošskou Rally tehdy s Bohoušem Ceplechou v poháru vyhráli a uzavřeli tak kapitolu startů s Volkswagenem Polo 1,4, protože na další soutěži, kterou byla v loňském roce Bohemia Rally, již premiérově zkusili Mitsubishi Lancer EVO IX u kterého už zůstali. "Tratě rychlostních zkoušek sice z loňska známe, ale za ten rok jsme tak radikálně změnili rozpis, že si ho stejně musíme napsat celý znovu. Já si rychlostní zkoušky skoro vůbec nepamatuji, rychlosti v Polu a v myšáku jsou taky úplně jiné, a proto to pro nás bude vlastně úplně nová soutěž. Soutěž bereme jako asfaltový test před Barumkou a hlavně mistrovstvím světa ve Španělsku, a tak pro nás nebude celkový výsledek až tak podstatný. Chci si pořádně osahat a vyzkoušet vlastnosti asfaltových pneumatik Pirelli, se kterými mám zatím minimum zkušeností," říká k ostrému testování Martin Semerád.
Pěkné letní počasí by mělo dle předpovědi provázet soutěžní posádky Rally Krkonoše v pátek i v sobotu, a proto lze v okolí Trutnova očekávat slušnou diváckou návštěvu. Sherloci se už pokoušeli u všemocného vládce hor Krakonoše kromě pěkného počasí vyžádat přízeň pro celý tým, ale o tom zda-li vládce hor a přilehlého okolí bude k účastníkům soutěže milosrdný, si budeme muset počkat až do sobotního odpoledne, kdy první posádka přejede přes cílovou rampu v Trutnově. Doufejme, že barvy Sherlog Racing Teamu budou hodně vysoko.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?