Josef a Martin Semerádovi se po delší době opět setkají v rallysprintech, tentokrát v Krkonoších.
Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou se už stačili přeorientovat z rychlé finské šotoliny na český uskákaný asfalt, k čemuž jim také pomohl krátký test v týdnu nedaleko Příbrami. "Hrozně dlouhou dobu jsem nejel na asfaltu, a tak jsem se potřeboval před Krkonošemi trochu dostat do správného rozpoložení na tomto povrchu. Trochu mi ze začátku dělal problém přechod z poměrně vysokého a měkkého auta na šotolině na tvrdý asfaltový podvozek, ale s techniky jsme udělali nějaké změny v nastavení a mělo by to být dobré," komentoval asfaltový test účastním mistrovství světa Martin Semerád.
Starší ze Semerádů Josef opět alespoň na dva dny hodí za hlavu managerské a podnikatelské povinnosti a pokusí se prolomit smůlu, která ho letos ve sprintech provází. "Každý rok není posvícení, a nám se dokonale lepí smůla na paty. Na Lužických horách nám udělal problém kámen v brzdiči a na v Třebíči jsme doplatili na poloosu. I když už v celkovém hodnocení mistráku o nic nejde, tak stejně chceme zase bojovat o místa na čele výsledkové listiny a uděláme všechno proto, aby jsme Sherlog Racing Team znovu dobře reprezentovali," říká k nevyvedenému úvodu sezóny loňský nejrychlejší jezdec v kategorii produkčních vozů při rallysprintech Josef Semerád.
Jak již bylo řečeno, tak na start Rally Krkonoše se postaví dvě kmenové posádky Sherlog Racing Teamu ve složení Josef Semerád – Roman Niemetz a Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha všichni s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Tuto dvojici v Krkonoších mimořádně doplní Škoda Favorit s posádkou Michal Schneedörfler – Jan Valeš. Ač věkem nejmladší, tak v Krkonoších nejzkušenější, alespoň co se tratě týče, bude Martin Semerád. Ten tady totiž loni startoval ještě coby účastník poháru mládeže a nevedlo se mu vůbec špatně. Krkonošskou Rally tehdy s Bohoušem Ceplechou v poháru vyhráli a uzavřeli tak kapitolu startů s Volkswagenem Polo 1,4, protože na další soutěži, kterou byla v loňském roce Bohemia Rally, již premiérově zkusili Mitsubishi Lancer EVO IX u kterého už zůstali. "Tratě rychlostních zkoušek sice z loňska známe, ale za ten rok jsme tak radikálně změnili rozpis, že si ho stejně musíme napsat celý znovu. Já si rychlostní zkoušky skoro vůbec nepamatuji, rychlosti v Polu a v myšáku jsou taky úplně jiné, a proto to pro nás bude vlastně úplně nová soutěž. Soutěž bereme jako asfaltový test před Barumkou a hlavně mistrovstvím světa ve Španělsku, a tak pro nás nebude celkový výsledek až tak podstatný. Chci si pořádně osahat a vyzkoušet vlastnosti asfaltových pneumatik Pirelli, se kterými mám zatím minimum zkušeností," říká k ostrému testování Martin Semerád.
Pěkné letní počasí by mělo dle předpovědi provázet soutěžní posádky Rally Krkonoše v pátek i v sobotu, a proto lze v okolí Trutnova očekávat slušnou diváckou návštěvu. Sherloci se už pokoušeli u všemocného vládce hor Krakonoše kromě pěkného počasí vyžádat přízeň pro celý tým, ale o tom zda-li vládce hor a přilehlého okolí bude k účastníkům soutěže milosrdný, si budeme muset počkat až do sobotního odpoledne, kdy první posádka přejede přes cílovou rampu v Trutnově. Doufejme, že barvy Sherlog Racing Teamu budou hodně vysoko.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?