Organizátoři Barum Czech Rally Zlín v úterý 16. 6. na tiskové konferenci odtajnili rychlostní zkoušky, které budou součástí 39 ročníku populární soutěže.
V letošním ročníku je soutěž opět součástí Intercontinental Rally Challenge, ME a Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky. A jaké že změny trať Barumky doznala? "V zásadě se rychlostní zkoušky nezmění. Některé se pojedou v sobotu místo v neděli, některé se pojedou obráceně, popřípadě budou zkráceny či prodlouženy," řekl ředitel soutěže Miloslav Regner.
V pátek na posádky čeká tradiční superspeciálka v ulicích Zlína. První klasickou rychlostní zkouškou soutěže bude v sobotu ráno legendární Pindula, po které budou následovat zkrácené Halenkovice a první sekci posádky zakončí zkouškou Kudlovice. Druhá sekce začne opět Pindulou, poté bude následovat rychlostní zkouška Zádveřice, která se tentokrát pojede v obráceném směru a bude mírně prodloužena. Po servisní pauze posádky absolvují tři zkoušky v pořadí Halenkovice, Kudlovice a Zádveřice a tím budou mít první etapu za sebou. V neděli bude na pořadu šest rychlostních zkoušek, které posádky absolvují dvakrát. Začnou na legendárním Trojáku, který se poprvé pojede obráceně. Poté budou následovat průjezdy zkoušek Semetín a Komárov.
Tovární tým Škoda by v letošním ročníku neměl chybět
Vzhledem k tomu, že promotér seriálu IRC televizní stanice Eurosport plánuje více živých vstupů než v loňském ročníku, nebylo vůbec jednoduché soutěž poskládat. "Nebylo vůbec snadné vyjít televizní společnosti vstříc. Proto také budou muset posádky v letošním ročníku najet o sto kilometrů více na přejezdech," řekl Miloslav Regner .
Další menší změnou je název samotné soutěže. "Název bude rozšířen o slovo Czech, které má zdůraznit místo kde se soutěž koná a v neposlední řadě nám tím přibudou finance od státu," řekl k změně názvu Miloslav Regner.
Bude se Pavel Valoušek takto usmívat i v cíli letošní Barumky
V loňském roce byla soutěž rekordní, co se týče kvality startovního pole a v letošním ročníku by tomu nemělo být jinak. "V loňském roce bylo obsazení nejkvalitnější v historii a letos by mělo být ještě větší," očekává ředitel soutěže. "Bude to nejkvalitnější Barumka v historii," řekl Pavel Valoušek, jeden z přítomných jezdců. "Bude velmi obtížné dostat se do elitní desítky, natož obhájit loňské čtvrté místo," doplnil jezdec.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.