 
            Organizátoři Barum Czech Rally Zlín v úterý 16. 6. na tiskové konferenci odtajnili rychlostní zkoušky, které budou součástí 39 ročníku populární soutěže.
V letošním ročníku je soutěž opět součástí Intercontinental Rally Challenge, ME a Mediasport Mezinárodního Mistrovství České republiky. A jaké že změny trať Barumky doznala? "V zásadě se rychlostní zkoušky nezmění. Některé se pojedou v sobotu místo v neděli, některé se pojedou obráceně, popřípadě budou zkráceny či prodlouženy," řekl ředitel soutěže Miloslav Regner.
V pátek na posádky čeká tradiční superspeciálka v ulicích Zlína. První klasickou rychlostní zkouškou soutěže bude v sobotu ráno legendární Pindula, po které budou následovat zkrácené Halenkovice a první sekci posádky zakončí zkouškou Kudlovice. Druhá sekce začne opět Pindulou, poté bude následovat rychlostní zkouška Zádveřice, která se tentokrát pojede v obráceném směru a bude mírně prodloužena. Po servisní pauze posádky absolvují tři zkoušky v pořadí Halenkovice, Kudlovice a Zádveřice a tím budou mít první etapu za sebou. V neděli bude na pořadu šest rychlostních zkoušek, které posádky absolvují dvakrát. Začnou na legendárním Trojáku, který se poprvé pojede obráceně. Poté budou následovat průjezdy zkoušek Semetín a Komárov.
Tovární tým Škoda by v letošním ročníku neměl chybět
Vzhledem k tomu, že promotér seriálu IRC televizní stanice Eurosport plánuje více živých vstupů než v loňském ročníku, nebylo vůbec jednoduché soutěž poskládat. "Nebylo vůbec snadné vyjít televizní společnosti vstříc. Proto také budou muset posádky v letošním ročníku najet o sto kilometrů více na přejezdech," řekl Miloslav Regner .
Další menší změnou je název samotné soutěže. "Název bude rozšířen o slovo Czech, které má zdůraznit místo kde se soutěž koná a v neposlední řadě nám tím přibudou finance od státu," řekl k změně názvu Miloslav Regner.
Bude se Pavel Valoušek takto usmívat i v cíli letošní Barumky
V loňském roce byla soutěž rekordní, co se týče kvality startovního pole a v letošním ročníku by tomu nemělo být jinak. "V loňském roce bylo obsazení nejkvalitnější v historii a letos by mělo být ještě větší," očekává ředitel soutěže. "Bude to nejkvalitnější Barumka v historii," řekl Pavel Valoušek, jeden z přítomných jezdců. "Bude velmi obtížné dostat se do elitní desítky, natož obhájit loňské čtvrté místo," doplnil jezdec.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?