Mladý pilot Miroslav Plíhal získal v Telči výborné druhé místo ve třídě v K4 Poháru ČR.
Dalším závodem započítávaným do K4 poháru ČR v rally byla Rally Vysočina Telč. I tady si Mirek a Jirka odbyli jednu premiéru – celý závod se jel v dešti a na mokru, což s novým autem nebylo nic příjemného. O záludnostech těchto podmínek se Mirek přesvědčil hned v první RZ, ve které jsme ustál několik krizovek. V druhých průjezdech již to bylo lepší až do RZ6, kterou posádka odjela bez funčního ventilátoru, takže Jirka kromě čtení rozpisu ještě otíral zamlžené přední okno.
I tak do servisu přijížděli jako druzí v hodnocení skupiny SA2. Po servisu se posádka rozhodla, že v posledních průjezdech zatáhne a pokusí se dostat na první místo. V sedmé RZ se podařilo ztrátu snížit na minimum, ale hned v následující tři kilometry před cílem dostali defekt a rázem z toho byla časová ztráta a z toho plynoucí propad až na třetí místo. Kolo vyměnili na přejezdu a díky výkonu na poslední RZ se podařilo dostat se zpět alespoň na druhé místo.
Takže po dvou letošních odjetých závodech má posádka Miroslav Plíhal – Jiří Stross na svém kontě dvě druhá místa ve skupině SA2 a i v celkovém pořadí K4 poháru v rally jim patří druhé místo. Díky zrušené vyškovské rally si další soutěž odbydou až na začátku července při Rallysprintu Kopná.
Onboardy naleznete ZDE
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?