Lukáš Pondělíček hodnotí své vystoupení na Rally Český Krumlov
I když je Ponďa znám jako otevřený kritik všech nepravostí a nesmyslných věcí, k letošní Rally Krumlov říká: „Krumlov vždy patřil k mým oblíbeným soutěžím. Letos však pořadatele odvedli perfektní práci a výsledkem byla skvěle připravená soutěž od časového harmonogramu, přes zabezpečení tratě, až po servisní zónu. Další pochvalu je třeba vyseknout za předstartovní posezení pro jezdce.“ K tomu dodává, že malou kaňkou pro něj osobně bylo vysoké startovní číslo – šedesátkou hluboko v poli byl opravdu rozčarován.
Soutěž byla o to zajímavější a důležitější i proto, že se jela jako první soutěž nově vypsané Citroen Racing Throphy CZ. A v té míří Ponďa na nejvyšší příčky. Vše začalo společným představením posádek, fotografováním a natáčením pro televizi. Se Simonem Jean-Josephem přijel i francouzský inženýr, specialista na C2 R2. Právě s ním Ponďa hodně diskutoval nový setup auta.„Jemu se to vůbec nezdálo, kroutil hlavou a vysvětloval mi, že to takhle nejde, že budeme mít auto rozvážené a že to máme ještě radši před startem předělat. Ale když pak viděl průběžné výsledky a časy, které jsme zajížděli, začal si od nás sbírat data :-)“.
K samotnému průběhu prvního dne Ponďa říká: „Jelo se nám skvěle, dokonce se neudála ani žádná krizovka, na další cé dvojku jsme najeli více než tři minuty, všechno šlo jak po drátkách až do poloviny posledního servisu, kdy jsme zjistili, že z převodovky vyletěl šroub a je díra v obalu. Koupili jsme okamžitě novou a mechanici předvedli koncert, když je dokázali za půl hodiny vyměnit. Za to jim patří obrovský dík!“.
Ukázalo se, že jde o výrobní vadu, převodovka už je ve Francii, kde ji technici SADEVu zkoumají. Celá záležitost znamenala pozdní příjezd do časové kontroly po servisu a z toho plynoucí dvouminotovou penalizaci, díky níž Ponďa klesl v pořadí skupiny A ze třetího na páté místo. V rámci A6 si díky náskoku udržel třetí pozici. Druhý den už Ponďa zvolil zcela opačnou taktiku: „Nebylo kam spěchat, s minutovým náskokem na auto za mnou jsem se rozhodl raději v klidu dojet do cíle a udržet třetí místo v A6 a vedoucí pozici mezi jezdci s Citroeny.“ To se nakonec bez problémů podařilo, a tak Ponďa s Pavlem přejeli cílovou rampu jako třetí posádka ve třídě A6 a jako nejrychlejší Citroen. V celkovém hodnocení MMČR ve třídě to znamená udržení výborné druhé pozice v průběžném pořadí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?