Lukáš Pondělíček hodnotí své vystoupení na Rally Český Krumlov
I když je Ponďa znám jako otevřený kritik všech nepravostí a nesmyslných věcí, k letošní Rally Krumlov říká: „Krumlov vždy patřil k mým oblíbeným soutěžím. Letos však pořadatele odvedli perfektní práci a výsledkem byla skvěle připravená soutěž od časového harmonogramu, přes zabezpečení tratě, až po servisní zónu. Další pochvalu je třeba vyseknout za předstartovní posezení pro jezdce.“ K tomu dodává, že malou kaňkou pro něj osobně bylo vysoké startovní číslo – šedesátkou hluboko v poli byl opravdu rozčarován.
Soutěž byla o to zajímavější a důležitější i proto, že se jela jako první soutěž nově vypsané Citroen Racing Throphy CZ. A v té míří Ponďa na nejvyšší příčky. Vše začalo společným představením posádek, fotografováním a natáčením pro televizi. Se Simonem Jean-Josephem přijel i francouzský inženýr, specialista na C2 R2. Právě s ním Ponďa hodně diskutoval nový setup auta.„Jemu se to vůbec nezdálo, kroutil hlavou a vysvětloval mi, že to takhle nejde, že budeme mít auto rozvážené a že to máme ještě radši před startem předělat. Ale když pak viděl průběžné výsledky a časy, které jsme zajížděli, začal si od nás sbírat data :-)“.
K samotnému průběhu prvního dne Ponďa říká: „Jelo se nám skvěle, dokonce se neudála ani žádná krizovka, na další cé dvojku jsme najeli více než tři minuty, všechno šlo jak po drátkách až do poloviny posledního servisu, kdy jsme zjistili, že z převodovky vyletěl šroub a je díra v obalu. Koupili jsme okamžitě novou a mechanici předvedli koncert, když je dokázali za půl hodiny vyměnit. Za to jim patří obrovský dík!“.
Ukázalo se, že jde o výrobní vadu, převodovka už je ve Francii, kde ji technici SADEVu zkoumají. Celá záležitost znamenala pozdní příjezd do časové kontroly po servisu a z toho plynoucí dvouminotovou penalizaci, díky níž Ponďa klesl v pořadí skupiny A ze třetího na páté místo. V rámci A6 si díky náskoku udržel třetí pozici. Druhý den už Ponďa zvolil zcela opačnou taktiku: „Nebylo kam spěchat, s minutovým náskokem na auto za mnou jsem se rozhodl raději v klidu dojet do cíle a udržet třetí místo v A6 a vedoucí pozici mezi jezdci s Citroeny.“ To se nakonec bez problémů podařilo, a tak Ponďa s Pavlem přejeli cílovou rampu jako třetí posádka ve třídě A6 a jako nejrychlejší Citroen. V celkovém hodnocení MMČR ve třídě to znamená udržení výborné druhé pozice v průběžném pořadí.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.