ROZHOVOR + VIDEO:Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou startovali ve druhém dějství českého rallysprintového mistrovství.
V sobotu ráno jsem se setkal s Pavlem v servisu. Spolu s nestorem české rallyové scény Ladislavem Křečkem vybíral obutí pro první tři rychlostní zkoušky této souteže. V té době ještě nepršelo, zkoušky byly víceméně oschlé. Dál už nechejme povídat Pavla Valouška.
V prvním kole jsi vsadil na suché gumy, jak dobrá ta volba byla?
P.V.: Ano, na první kolo jsme vsadili na pneumatiku na sucho. Suchou pneumatiku jsme dali na celé auto. Věděl jsem, že je to risk, protože mraky se honily a voda mohla spadnout každým okamžikem a také se tak stalo. Byli jsme asi jediní, kteří zvolili tuto odvážnou variantu. Přesto jsme ale na prvnách třech rychlostkách moc neztratili. Rozhodli jsme se, že se to pokusíme stáhnout. Hned čtvrtou RZ jsme vyhráli a na další jsem udělal chybu a ocitli jsme se mimo trať.
Ve druhém kole přišla havárie jak se to povedlo?
P.V.: Myslím si, že jsme jeli na mokru už hodně rychle, přesto mi to pocitově nepřišlo jako jízda na limitu. Při brždění z velké rychlosti udělalo auto čelem vzdad a já už jsem s tím nedokázal nic udělat. Tak doufám, že do třetice na Kopné se nám ve sprintovém mistrovství bude dařit lépe.
Auto na venek nevypadalo až tak moc poškozeně. Jaké jsou škody?
P.V.: Musím říci, že na to co se stalo, tak auto skoro nic není. Jde hlavně o plechařinu zadní části auta. Vzhledem k tomu, že jsem, po vyproštění auta z bláta traktorem, odjel po ose a auto nemělo tknutou geometrii, tak si myslím, že to dopadlo až moc dobře, co se škod týče.
Jak hodnotíš samotnou soutěž v Telči? Mnoho posádek si stěžovalo na servisní zónu?
P.V.: Myslím si, že rychlostní zkoušky byly docela rychlé, ale ne moc nebezpečně rychlé. Je nutno říci, že pořadatelé měli velmi ktrátkou dobu na přípravu závodů. Co se servisní zóny týče, tak celkový obraz hodně pokazilo počasí. V době tréninku, když nepršelo jsme se byli v servisní zóně podívat a byla všude uklizená a povrch byl zametený. Somozřejmě té vody bylo hodně a i díky tomuto se podmínky i v servisní zoně zhoršily.
Pevně věříme, že tato nehoda s dobrým koncem nebude bránit startu v Hustopečích.
P.V.: Ano, na Hustopečích budeme dle plánu normálně startovat. Myslím si, že auto do Hustopečí bezproblému připravíme a nachystáme, aby jsme mohli podat co nejlepší výkon.
Děkuji za rozhovor
Onboard s havárií přímo z auta můžete stáhnout ZDE.
Foto a text: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.