Pavel Valoušek o Rally Vysočina Telč

Valoušek, Pavel
Valoušek, Pavel, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 3. června 2009 09:27
Sdílej:

ROZHOVOR + VIDEO:Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou startovali ve druhém dějství českého rallysprintového mistrovství.

V sobotu ráno jsem se setkal s Pavlem v servisu. Spolu s nestorem české rallyové scény Ladislavem Křečkem vybíral obutí pro první tři rychlostní zkoušky této souteže. V té době ještě nepršelo, zkoušky byly víceméně oschlé. Dál už nechejme povídat Pavla Valouška.

V prvním kole jsi vsadil na suché gumy, jak dobrá ta volba byla?

P.V.: Ano, na první kolo jsme vsadili na pneumatiku na sucho. Suchou pneumatiku jsme dali na celé auto. Věděl jsem, že je to risk, protože mraky se honily a voda mohla spadnout každým okamžikem a také se tak stalo.  Byli jsme asi jediní, kteří zvolili tuto odvážnou variantu. Přesto jsme ale na prvnách třech rychlostkách moc neztratili. Rozhodli jsme se, že se to pokusíme stáhnout. Hned čtvrtou RZ jsme vyhráli a na další jsem udělal chybu a ocitli jsme se mimo trať.

 Ve druhém kole přišla havárie jak se to povedlo?

P.V.: Myslím si, že jsme jeli na mokru už hodně rychle, přesto mi to pocitově nepřišlo jako jízda na limitu. Při brždění z velké rychlosti udělalo auto čelem vzdad a já už jsem s tím nedokázal nic udělat. Tak doufám, že do třetice na Kopné se nám ve sprintovém mistrovství bude dařit lépe.

Auto na venek nevypadalo až tak moc poškozeně. Jaké jsou škody?

P.V.: Musím říci, že na to co se stalo, tak auto skoro nic není. Jde hlavně o plechařinu zadní části auta. Vzhledem k tomu, že jsem, po vyproštění auta z bláta traktorem, odjel po ose a auto nemělo tknutou geometrii, tak si myslím, že to dopadlo až moc dobře, co se škod týče.

 Jak hodnotíš samotnou soutěž v Telči? Mnoho posádek si stěžovalo na servisní zónu?

P.V.: Myslím si, že rychlostní zkoušky byly docela rychlé, ale ne moc nebezpečně rychlé. Je nutno říci, že pořadatelé měli velmi ktrátkou dobu na přípravu závodů. Co se servisní zóny týče, tak celkový obraz hodně pokazilo počasí. V době tréninku, když nepršelo jsme se byli v servisní zóně podívat a byla všude uklizená a povrch byl zametený. Somozřejmě té vody bylo hodně a i díky tomuto se podmínky i v servisní zoně zhoršily. 

Pevně věříme, že tato nehoda s dobrým koncem nebude bránit startu v Hustopečích.

P.V.: Ano, na Hustopečích budeme dle plánu normálně startovat. Myslím si, že auto do Hustopečí bezproblému připravíme a nachystáme, aby jsme mohli podat co nejlepší výkon.

Děkuji za rozhovor

Onboard s havárií přímo z auta můžete stáhnout ZDE.

Foto a text: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.