ROZHOVOR + VIDEO:Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou startovali ve druhém dějství českého rallysprintového mistrovství.
V sobotu ráno jsem se setkal s Pavlem v servisu. Spolu s nestorem české rallyové scény Ladislavem Křečkem vybíral obutí pro první tři rychlostní zkoušky této souteže. V té době ještě nepršelo, zkoušky byly víceméně oschlé. Dál už nechejme povídat Pavla Valouška.
V prvním kole jsi vsadil na suché gumy, jak dobrá ta volba byla?
P.V.: Ano, na první kolo jsme vsadili na pneumatiku na sucho. Suchou pneumatiku jsme dali na celé auto. Věděl jsem, že je to risk, protože mraky se honily a voda mohla spadnout každým okamžikem a také se tak stalo. Byli jsme asi jediní, kteří zvolili tuto odvážnou variantu. Přesto jsme ale na prvnách třech rychlostkách moc neztratili. Rozhodli jsme se, že se to pokusíme stáhnout. Hned čtvrtou RZ jsme vyhráli a na další jsem udělal chybu a ocitli jsme se mimo trať.
Ve druhém kole přišla havárie jak se to povedlo?
P.V.: Myslím si, že jsme jeli na mokru už hodně rychle, přesto mi to pocitově nepřišlo jako jízda na limitu. Při brždění z velké rychlosti udělalo auto čelem vzdad a já už jsem s tím nedokázal nic udělat. Tak doufám, že do třetice na Kopné se nám ve sprintovém mistrovství bude dařit lépe.
Auto na venek nevypadalo až tak moc poškozeně. Jaké jsou škody?
P.V.: Musím říci, že na to co se stalo, tak auto skoro nic není. Jde hlavně o plechařinu zadní části auta. Vzhledem k tomu, že jsem, po vyproštění auta z bláta traktorem, odjel po ose a auto nemělo tknutou geometrii, tak si myslím, že to dopadlo až moc dobře, co se škod týče.
Jak hodnotíš samotnou soutěž v Telči? Mnoho posádek si stěžovalo na servisní zónu?
P.V.: Myslím si, že rychlostní zkoušky byly docela rychlé, ale ne moc nebezpečně rychlé. Je nutno říci, že pořadatelé měli velmi ktrátkou dobu na přípravu závodů. Co se servisní zóny týče, tak celkový obraz hodně pokazilo počasí. V době tréninku, když nepršelo jsme se byli v servisní zóně podívat a byla všude uklizená a povrch byl zametený. Somozřejmě té vody bylo hodně a i díky tomuto se podmínky i v servisní zoně zhoršily.
Pevně věříme, že tato nehoda s dobrým koncem nebude bránit startu v Hustopečích.
P.V.: Ano, na Hustopečích budeme dle plánu normálně startovat. Myslím si, že auto do Hustopečí bezproblému připravíme a nachystáme, aby jsme mohli podat co nejlepší výkon.
Děkuji za rozhovor
Onboard s havárií přímo z auta můžete stáhnout ZDE.
Foto a text: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?