AKTUALIZOVÁNO: Při amatérské rallye Posázaví zemřel v sobotu při nehodě řidič jednoho ze závodních automobilů. Jeho spolujezdec utrpěl těžká zranění, sdělil operační důstojník havlíčkobrodské policie Pavel Víšek.
Závodní vůz podle něho narazil do stromu u obce Okrouhlička na Havlíčkobrodsku.
"Vůz měl číslo 7, takže to byl v podstatě jeden z prvních jezdců soutěže," řekl ředitel závodu Zdeněk Secký. Řidič podle něho nezvládl řízení vozu ve zpomalovacím retardéru a vyjel ze silnice. "Sportovec zemřel na místě, jeho dvaačtyřicetiletý spolujezdec je sice těžce raněn, ale zasahující lékař konstatoval, že není v ohrožení života," dodal viditelně otřesený ředitel přímo z místa nehody. U nehody zasahovala soukromá záchranná služba, která si na pomoc přivolala také krajskou záchranku.
Závod byl okamžitě zrušen. Hasiči odklízejí následky nehody. "Práci jim, bohužel, komplikují desítky přihlížejících návštěvníků rallye," postěžoval si zasahující jihlavský policista. Policie tragickou havárii vyšetřuje.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?