AKTUALIZACE RZ9 - CÍL: Vítězem Rally Vysočina Telč se stal Jarek Orsák a zopakoval tak vítězství z předešlého podniku v Lužických horách. Jan Štěpánek na poslední zkoušce pravděpodobně chyboval a ztrati 40 vteřin.
Info - CÍL:Vítězem Rally Vysočina Telč se stal Jarek Orsák se spolujezdcem Karlem Vajíkem. Získal tak druhé letošní vítězství v seriálu sprintů. Druhý skončil Pepík Peták. Ten se dostal na druhou pozici až po poslední odjeté vložce. Na té totiž chyboval Jan Štěpánek a propadl se z druhého místa na třetí. Info 12:40 hod.:Kvůli nehodám je harmonogram soutěže opožděn o 45 minut. Sedmá zkouška by tak měla odstartovat ve 13:36 hodin.Info 11:40 hod.:Po odloženém startu RZ5 se opět rozjela Rally Vysočina. Na pátem testu havaroval Pavel Valoušek. Posádka by podle první zpráv měla být v pořádku.Info 10:20 hod.:Z důvou několika havárií je celý harmonogram Rally Vysočina Telč posunut o deset minut. Start RZ4 tak proběhne v 10:28 hodin.Info 9:20 hod.:
Pavel Valoušek jede na suchých gumách. Na první RZ šla přes střechu posádka Martin Hudec Bob Černoch. Na druhé RZ havaroval Martin Semerád a Roman Odložilík. Posádky jsou nezraněny. RZ 9 Lhotka III RZ9 Lhotka III - 7,20 km. Start: 14,49 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 4:00,5 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 4:03,3(+2,8) 3. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 4:09,1(+8,6) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:11,2(+10,7) 5. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:11,7(+11,2) 6. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 4:14,9(+14,4) 7. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:15,3(+14,8) 8. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 / A6 4:17,7(+17,2) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:18,4(+18,9) 10. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 4:20,6(+20,1) Výsledky po RZ9 - CÍL Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:36:51.3 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:37:17.3 +26,0 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:37:49.1 +57,8(+31,8) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:38:06.1 +1:14,8(+17,0) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:38:36.4 +1:45,1(+30,3) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:38:52.6 +2:01,3(+16,2) 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:39:06.5 +2:15,2(+13,9) 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:39:13.6 +2:22,3(+7,1) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:39:23.3 +2:32,0(+9,7) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:39:54.2 +3:02,9(+30,9) RZ 8 Dyjička III RZ8 Dyjička III- 9,68 km. Start: 14:12 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 5:23,2 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 5:27,1(+3,9) 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 / N4 5:32,5(+9,3) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:33,5(+10,3) 5. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 5:36.7(+13,5) 6. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 5:45.1(+21,9) 7. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:52,4(+29,2) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:34,1(+30,9) 9. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:55,0(+31,8) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:55,1(+31,9)
Výsledky po RZ8 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:32:50.8 - - - 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:33:08.6 +17,8 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 / N4 00:33:14.0 +23,2(+5,4) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:33:54.9 +1:04,1(+40,9) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:34:27.3 +1:36,5(+32,4) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:34:40.9 +1:50,1(+13,6) 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:34:51.6 +2:00,8(+10,7) 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:34:53.0 +2:02,2(+1,4) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:35:04.9 +2:14,1(+11,9) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:35:27.4 +2:36,6(+22,5) RZ 7 Radkov III RZ 7 Radkov III - 5,25 km. Start: 13:35 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 2:58,6 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:04,2(+5,6) 3. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:07,9(+9,3) 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:08,5(+9,9) 5. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:08,6(+10,0) 6. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 3:09,3(+10,7) 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 3:09,9(+11,3) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:12,9(+14,3) 9. Majer Radek / Svatoš David Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:14,2(+15,6) 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 / A6 3:14,3(+15,7) Výsledky po RZ7 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:27:27.6 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:27:31.5 +3,9 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:27:41.5 +13,9(+10,0) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:28:21.4 +53,8(+39,9) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:28:32.1 +1:04,5(+10,7) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:28:45.9 +1:18,3(+13,8) 7. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:29:07.9 +1:40,3(+22,0) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:29:10.8 +1:43,2(+2,9) 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:29:14.9 +1:47,3(+4,1) 10. Majer Radek / Svatoš David Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:29:28.1 +2:00,5(+13,2) Po RZ 6 Lhotka II RZ6 Lhotka II - 7,20 km. Start: 11:31 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 3:50,3 2. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 3:555,0(+4,7) 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:55,6(+5,3) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:00,1(+9,8) 5. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:03,3(+13,0) 6. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 4:03,5(+13,2) 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:03,8(+13,5) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:08,3(+18,0) 9. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 4:10,5(+20,2) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:10,6(+20,3) Výsledky po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:24:19.1 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:24:27.3 +8,2 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:24:42.9 +23,8(+15,6) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:25:12.8 +53,7(+29,9) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:25:22.8 +1:03,7(+10,0) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:25:38.0 +1:18,9(+15,2) 7. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:25:49.0 +1:29,9(+11,0) 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / N4 00:25:50.3 +1:31,2(+1,3) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:26:02.3 +1:43,2(+12,0) 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:26:05.0 +1:45,9(+2,7) Po RZ 5 Dyjička II RZ5 Dyjička - 9,68 km. Start: 10:54 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 5:13,4 2. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 5:14,6(+1,2) 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 5:15,5(+1,8) 4. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:24,6(+11,2) 5. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 5:25,0(+11,6) 6. Štefan Roman / Grimmer Jiří Renault Clio R3 / A7 5:27,1(+13,7) 7. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:28,7(+15,3) 8. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:31,4(+18,0) 9. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:35,5(+22,1) 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 5:36,4(+23,0) Výsledky po RZ5 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:20:24.1 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:20:31.7 +7,6 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:20:52.6 +28,5(+20,9) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:21:12.7 +48,6(+20,1) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:21:19.3 +55,2(+6,6) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:21:34.2 +1:10,1(+14,9) 7. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:21:39.8 +1:15,7(+5,6) 8. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:21:45.7 +1:21,6(+5,9) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:21:54.0 +1:29,9(+8,3) 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:21:54.1 +1:30,0(+0,1) Po RZ 4 Radkov II RZ4 Radkov II - 5,25 km. Start: 10:18 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:00,8 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 3:01,4(+0,6) 3. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 3:02,4(+1,6) 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:02,9(+2,1) 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:04,0(+3,2) 6. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 3:06,3(+5,5) 7. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:06,5(+5,7) 8. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:06,8(+6,0) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:09,3(+8,5) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:10,5(+9,7) Výsledky po RZ4 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:15:09.5 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:15:18.3 +8,8 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:15:19.6 +10,1(+1,3) 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:15:37.2 +27,7(+17,6) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:15:39.8 +30,3(+2,6) 6. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:15:44.0 +34,5(+4,2) 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:16:02.8 +53,3(+16,8) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:16:11.7 +1:02,2(+8,9) 9. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:16:14.8 +1:05,3(+3,1) 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:16:17.7 +1:08,2(+2,9) Po RZ 3 Lhotka
První sekci RZ mají posádky za sebou. Mokré tratě na Vysočině neustále míchají pořadím, zejména od čtvrtého do desátého místa. V čele je ale i nadále Jarek Orsák, který se trochu vzdálil svým pronásledovatelům Petákovi a Valouškovi.
RZ3 Lhotka - 7,20 km. Start: 8:58 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 3:49,5 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:53,6(+4,1) 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:54,7(+5,2) 4. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 3:59,8(+10,3) 5. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:00,1(+10,6) 6. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 4:00,2(+10,7) 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:06,8(+17,3) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:09,5(+20,0) 9. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 4:12,0(+22,5) 10. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:13,3(+23,8)Výsledky po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:12:06.6 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:12:14.3 +7,7 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:12:18.8 +12,2(+4,5) 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:12:35.8 +29,2(+17,0) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:12:37.4 +30,8(+1,6) 6. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:12:37.5 +30,9(+0,1) 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 0012:56.0 +49,4(+18,5) 8. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:12:59.9 +53,3(+3,9) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:13:02.4 +55,8(+2,5) 10. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:13:03.3 +56,7(+0,9)
Po RZ 2 Dyjička
O dramatičnosti soutěže nebylo pochyb již před startem a vše se do puntíku naplňuje. Orsák je po dvou RZ v čele o 2,5s před Petákem, třetí je Valoušek, který však do první sekce nezvolil vhodné pneumatiky. Výborně zajel druhou vložku Petr Brynda, který se s Renaultem Clio R3 probil do první desítky.
RZ2 Dyjička - 9,68 km. Start: 8:21 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 5:13,7 2. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 5:15,3(+1,6) 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:15,5(+1,8) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:29,6(+15,9) 5. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 5:30,3(+16,3) 6. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 5:31,0(+17,3) 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 5:31,4(+17,7) 8. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:32,4(+18,7) 9. Majer Radek / Svatoš David Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:34,4(+20,7) 10. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:38,6(+24,9)Výsledky po RZ2 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:08:17.1 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:08:19.6 +2,5 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:25.2 +8,1(+5,6) 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:08:35.6 +18,5(+10,4) 5. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:37.4 +20,3(+1,8) 6. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:08:37.6 +20,5(+0,2) 7. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:08:47.9 +30,8(+10,3) 8. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:49.2 +32,1(+1,3) 9. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:50.2 +32,9(+0,8) 10. Majer Radek / Svatoš David Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:52.0 +34,9(+2,0)
Po RZ 1 Radkov
Za velmi chladného počasí odstartoval v Telči druhý podnik AutoCont Mistrovství České republiky v sprintrally.
Úvodní vložka se stala kořistí vítěze prvního podniku v Hrádku nad Nisou Jarka Orsáka. Druhý figuruje Jan Štěpánek, který si stále více začíná rozumět s Octavií WRC. V první desítce nechybí nikdo z favoritů a dá se předpokládat, že boj o vítězství bude velmi vyrovnaný. Trochu překvapivá je prozatímní osmá příčka Pavla Valouška
RZ1 Radkov - 5,25 km. Start: 7:45 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 3:01,8 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 3:04,2(+2,4) 3. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 3:05,4(+3,6) 4. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:05,9(+4,1) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 3:06,6(+4,8) 6. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:07,8(+6,0) 7. Semerád Martin / Ceplecha Bohuslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:08,6(+6,8) 8. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:09,7(+7,9) 9. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:10,6(+8,8) 10. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:12,8(+11,0)
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.