AKTUALIZACE RZ9 - CÍL: Vítězem Rally Vysočina Telč se stal Jarek Orsák a zopakoval tak vítězství z předešlého podniku v Lužických horách. Jan Štěpánek na poslední zkoušce pravděpodobně chyboval a ztrati 40 vteřin.
Info - CÍL:Vítězem Rally Vysočina Telč se stal Jarek Orsák se spolujezdcem Karlem Vajíkem. Získal tak druhé letošní vítězství v seriálu sprintů. Druhý skončil Pepík Peták. Ten se dostal na druhou pozici až po poslední odjeté vložce. Na té totiž chyboval Jan Štěpánek a propadl se z druhého místa na třetí. Info 12:40 hod.:Kvůli nehodám je harmonogram soutěže opožděn o 45 minut. Sedmá zkouška by tak měla odstartovat ve 13:36 hodin.Info 11:40 hod.:Po odloženém startu RZ5 se opět rozjela Rally Vysočina. Na pátem testu havaroval Pavel Valoušek. Posádka by podle první zpráv měla být v pořádku.Info 10:20 hod.:Z důvou několika havárií je celý harmonogram Rally Vysočina Telč posunut o deset minut. Start RZ4 tak proběhne v 10:28 hodin.Info 9:20 hod.:
Pavel Valoušek jede na suchých gumách. Na první RZ šla přes střechu posádka Martin Hudec Bob Černoch. Na druhé RZ havaroval Martin Semerád a Roman Odložilík. Posádky jsou nezraněny. RZ 9 Lhotka III RZ9 Lhotka III - 7,20 km. Start: 14,49 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 4:00,5 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 4:03,3(+2,8) 3. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 4:09,1(+8,6) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:11,2(+10,7) 5. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:11,7(+11,2) 6. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 4:14,9(+14,4) 7. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:15,3(+14,8) 8. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 / A6 4:17,7(+17,2) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:18,4(+18,9) 10. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 4:20,6(+20,1) Výsledky po RZ9 - CÍL Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:36:51.3 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:37:17.3 +26,0 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:37:49.1 +57,8(+31,8) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:38:06.1 +1:14,8(+17,0) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:38:36.4 +1:45,1(+30,3) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:38:52.6 +2:01,3(+16,2) 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:39:06.5 +2:15,2(+13,9) 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:39:13.6 +2:22,3(+7,1) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:39:23.3 +2:32,0(+9,7) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:39:54.2 +3:02,9(+30,9) RZ 8 Dyjička III RZ8 Dyjička III- 9,68 km. Start: 14:12 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 5:23,2 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 5:27,1(+3,9) 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 / N4 5:32,5(+9,3) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:33,5(+10,3) 5. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 5:36.7(+13,5) 6. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 5:45.1(+21,9) 7. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:52,4(+29,2) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:34,1(+30,9) 9. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:55,0(+31,8) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:55,1(+31,9)
Výsledky po RZ8 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:32:50.8 - - - 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:33:08.6 +17,8 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 / N4 00:33:14.0 +23,2(+5,4) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:33:54.9 +1:04,1(+40,9) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:34:27.3 +1:36,5(+32,4) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:34:40.9 +1:50,1(+13,6) 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:34:51.6 +2:00,8(+10,7) 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:34:53.0 +2:02,2(+1,4) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:35:04.9 +2:14,1(+11,9) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:35:27.4 +2:36,6(+22,5) RZ 7 Radkov III RZ 7 Radkov III - 5,25 km. Start: 13:35 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 2:58,6 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:04,2(+5,6) 3. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:07,9(+9,3) 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:08,5(+9,9) 5. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:08,6(+10,0) 6. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 3:09,3(+10,7) 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 3:09,9(+11,3) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:12,9(+14,3) 9. Majer Radek / Svatoš David Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:14,2(+15,6) 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 / A6 3:14,3(+15,7) Výsledky po RZ7 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:27:27.6 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:27:31.5 +3,9 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:27:41.5 +13,9(+10,0) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:28:21.4 +53,8(+39,9) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:28:32.1 +1:04,5(+10,7) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:28:45.9 +1:18,3(+13,8) 7. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:29:07.9 +1:40,3(+22,0) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:29:10.8 +1:43,2(+2,9) 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:29:14.9 +1:47,3(+4,1) 10. Majer Radek / Svatoš David Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:29:28.1 +2:00,5(+13,2) Po RZ 6 Lhotka II RZ6 Lhotka II - 7,20 km. Start: 11:31 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 3:50,3 2. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 3:555,0(+4,7) 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:55,6(+5,3) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:00,1(+9,8) 5. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:03,3(+13,0) 6. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 4:03,5(+13,2) 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:03,8(+13,5) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:08,3(+18,0) 9. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 4:10,5(+20,2) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:10,6(+20,3) Výsledky po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:24:19.1 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:24:27.3 +8,2 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:24:42.9 +23,8(+15,6) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:25:12.8 +53,7(+29,9) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:25:22.8 +1:03,7(+10,0) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:25:38.0 +1:18,9(+15,2) 7. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:25:49.0 +1:29,9(+11,0) 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 / N4 00:25:50.3 +1:31,2(+1,3) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:26:02.3 +1:43,2(+12,0) 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:26:05.0 +1:45,9(+2,7) Po RZ 5 Dyjička II RZ5 Dyjička - 9,68 km. Start: 10:54 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 5:13,4 2. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 5:14,6(+1,2) 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 5:15,5(+1,8) 4. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:24,6(+11,2) 5. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 5:25,0(+11,6) 6. Štefan Roman / Grimmer Jiří Renault Clio R3 / A7 5:27,1(+13,7) 7. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:28,7(+15,3) 8. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:31,4(+18,0) 9. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:35,5(+22,1) 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 5:36,4(+23,0) Výsledky po RZ5 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:20:24.1 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:20:31.7 +7,6 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:20:52.6 +28,5(+20,9) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:21:12.7 +48,6(+20,1) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:21:19.3 +55,2(+6,6) 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:21:34.2 +1:10,1(+14,9) 7. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:21:39.8 +1:15,7(+5,6) 8. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:21:45.7 +1:21,6(+5,9) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:21:54.0 +1:29,9(+8,3) 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:21:54.1 +1:30,0(+0,1) Po RZ 4 Radkov II RZ4 Radkov II - 5,25 km. Start: 10:18 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:00,8 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 3:01,4(+0,6) 3. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 3:02,4(+1,6) 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:02,9(+2,1) 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:04,0(+3,2) 6. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 3:06,3(+5,5) 7. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:06,5(+5,7) 8. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:06,8(+6,0) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:09,3(+8,5) 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:10,5(+9,7) Výsledky po RZ4 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:15:09.5 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:15:18.3 +8,8 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:15:19.6 +10,1(+1,3) 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:15:37.2 +27,7(+17,6) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:15:39.8 +30,3(+2,6) 6. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:15:44.0 +34,5(+4,2) 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:16:02.8 +53,3(+16,8) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:16:11.7 +1:02,2(+8,9) 9. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:16:14.8 +1:05,3(+3,1) 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII / N4 00:16:17.7 +1:08,2(+2,9) Po RZ 3 Lhotka
První sekci RZ mají posádky za sebou. Mokré tratě na Vysočině neustále míchají pořadím, zejména od čtvrtého do desátého místa. V čele je ale i nadále Jarek Orsák, který se trochu vzdálil svým pronásledovatelům Petákovi a Valouškovi.
RZ3 Lhotka - 7,20 km. Start: 8:58 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 3:49,5 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:53,6(+4,1) 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:54,7(+5,2) 4. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 3:59,8(+10,3) 5. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:00,1(+10,6) 6. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 4:00,2(+10,7) 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:06,8(+17,3) 8. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:09,5(+20,0) 9. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 4:12,0(+22,5) 10. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 4:13,3(+23,8)Výsledky po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:12:06.6 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:12:14.3 +7,7 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:12:18.8 +12,2(+4,5) 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:12:35.8 +29,2(+17,0) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:12:37.4 +30,8(+1,6) 6. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:12:37.5 +30,9(+0,1) 7. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 0012:56.0 +49,4(+18,5) 8. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:12:59.9 +53,3(+3,9) 9. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:13:02.4 +55,8(+2,5) 10. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:13:03.3 +56,7(+0,9)
Po RZ 2 Dyjička
O dramatičnosti soutěže nebylo pochyb již před startem a vše se do puntíku naplňuje. Orsák je po dvou RZ v čele o 2,5s před Petákem, třetí je Valoušek, který však do první sekce nezvolil vhodné pneumatiky. Výborně zajel druhou vložku Petr Brynda, který se s Renaultem Clio R3 probil do první desítky.
RZ2 Dyjička - 9,68 km. Start: 8:21 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 5:13,7 2. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 5:15,3(+1,6) 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:15,5(+1,8) 4. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:29,6(+15,9) 5. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 5:30,3(+16,3) 6. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 5:31,0(+17,3) 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 5:31,4(+17,7) 8. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:32,4(+18,7) 9. Majer Radek / Svatoš David Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:34,4(+20,7) 10. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 5:38,6(+24,9)Výsledky po RZ2 Pořadí po RZ Posádkavůz / třída Celkový čas Ztráta na vedoucího(ztráta na předchozího) 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 00:08:17.1 - - - 2. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 00:08:19.6 +2,5 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:25.2 +8,1(+5,6) 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 00:08:35.6 +18,5(+10,4) 5. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:37.4 +20,3(+1,8) 6. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 00:08:37.6 +20,5(+0,2) 7. Brynda Petr/ Ernst Michal Renault Clio R3 / A7 00:08:47.9 +30,8(+10,3) 8. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:49.2 +32,1(+1,3) 9. Michalík Roman / Orava Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:50.2 +32,9(+0,8) 10. Majer Radek / Svatoš David Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 00:08:52.0 +34,9(+2,0)
Po RZ 1 Radkov
Za velmi chladného počasí odstartoval v Telči druhý podnik AutoCont Mistrovství České republiky v sprintrally.
Úvodní vložka se stala kořistí vítěze prvního podniku v Hrádku nad Nisou Jarka Orsáka. Druhý figuruje Jan Štěpánek, který si stále více začíná rozumět s Octavií WRC. V první desítce nechybí nikdo z favoritů a dá se předpokládat, že boj o vítězství bude velmi vyrovnaný. Trochu překvapivá je prozatímní osmá příčka Pavla Valouška
RZ1 Radkov - 5,25 km. Start: 7:45 Pořadí v RZ Posádkavůz / třída čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jarek / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 3:01,8 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC / S2 3:04,2(+2,4) 3. Odložilík Roman / Tureček Martin Pugeot 207 S2000 / N4 3:05,4(+3,6) 4. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 3:05,9(+4,1) 5. Trněný Karel / Kafka Stanislav Škoda Fabia WRC / S2 3:06,6(+4,8) 6. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:07,8(+6,0) 7. Semerád Martin / Ceplecha Bohuslav Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:08,6(+6,8) 8. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:09,7(+7,9) 9. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:10,6(+8,8) 10. Červenka Pavel / Krečman Jan Mitsubishi Lancer EVO IX / N4 3:12,8(+11,0)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.