ROZHOVOR: Krátce jsem si povídal s Pavlem Valouškem před Rally Český Krumlov.
Pavla Valouška jsem zastihl těsně před odjezdem do Český Krumlova, kde se již o víkendu rozběhne třetí podnik Mediasport MMČR v rally.
Jak se těšíš na Rally Český Krumlov?
P.V: Na Krumlov se těším velmi, je to překrásná soutěž.
Loni třetí místo, jen dvanáct vteřin na druhým Vencou Pechem a jedna vyhraná RZ - bude to letos lepší?
P.V: Ani si na průběh lonského ročníku moc nepamatuji. Ale určitě bych chtěl v této konkurenci třetí místo obhájit určitě a ještě více se přiblížit Vaškovi. Myslím si, že se pojede hodně rychle už od první RZ
V Hrádku na Thermica Rally Lužické hory vás potrápily nefunkční brzdy, které vedly k odstoupení. Co přesně bylo příčinou?
P.V: Ano to je pravda. Vše jsme se snažili nasimulovat na dílně, abychom zjistili příčinu, o co se mohla brzdová hadice procvaknout. Zjistili jsme, že za určité konstalace a při maximálním stlačení kola se mohla hadice dostat mezi horní rameno a těhlice a tím se procvaknout. Po tomto zjištění jsme změnili vedení hadic k brzdiči.
Takže vše připraveno a za chvíli vyrážíš do Krumlova. Je nějaká RZ, která je na Krumlovské soutěži tvou oblíbenou?
P.V: Myslím si, že jsme připraveni dobře. Udělali jsme nějaké změny, tak doufám, že se projeví k lepšímu. Na Krumlově mám rád všechny RZ a jsem zvědavý na inovaci Kohoutu. Moc se do Krumlova těším.
Teď je na řadě Krumlov, kde budeš startovat dále?
P.V: Po Krumlovu bych měl hned startovat na sprintu, který je domácím podnikem pro mého spolujezdce Zdendu Hrůzu v Telči.
Závěrem přejeme jménem redakce hodně štěstí při soutěži.
P.V. Děkuji moc.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?