ROZHOVOR: Krátce jsem si povídal s Pavlem Valouškem před Rally Český Krumlov.
Pavla Valouška jsem zastihl těsně před odjezdem do Český Krumlova, kde se již o víkendu rozběhne třetí podnik Mediasport MMČR v rally.
Jak se těšíš na Rally Český Krumlov?
P.V: Na Krumlov se těším velmi, je to překrásná soutěž.
Loni třetí místo, jen dvanáct vteřin na druhým Vencou Pechem a jedna vyhraná RZ - bude to letos lepší?
P.V: Ani si na průběh lonského ročníku moc nepamatuji. Ale určitě bych chtěl v této konkurenci třetí místo obhájit určitě a ještě více se přiblížit Vaškovi. Myslím si, že se pojede hodně rychle už od první RZ
V Hrádku na Thermica Rally Lužické hory vás potrápily nefunkční brzdy, které vedly k odstoupení. Co přesně bylo příčinou?
P.V: Ano to je pravda. Vše jsme se snažili nasimulovat na dílně, abychom zjistili příčinu, o co se mohla brzdová hadice procvaknout. Zjistili jsme, že za určité konstalace a při maximálním stlačení kola se mohla hadice dostat mezi horní rameno a těhlice a tím se procvaknout. Po tomto zjištění jsme změnili vedení hadic k brzdiči.
Takže vše připraveno a za chvíli vyrážíš do Krumlova. Je nějaká RZ, která je na Krumlovské soutěži tvou oblíbenou?
P.V: Myslím si, že jsme připraveni dobře. Udělali jsme nějaké změny, tak doufám, že se projeví k lepšímu. Na Krumlově mám rád všechny RZ a jsem zvědavý na inovaci Kohoutu. Moc se do Krumlova těším.
Teď je na řadě Krumlov, kde budeš startovat dále?
P.V: Po Krumlovu bych měl hned startovat na sprintu, který je domácím podnikem pro mého spolujezdce Zdendu Hrůzu v Telči.
Závěrem přejeme jménem redakce hodně štěstí při soutěži.
P.V. Děkuji moc.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?