ROZHOVOR: Krátce jsem si povídal s Pavlem Valouškem před Rally Český Krumlov.
Pavla Valouška jsem zastihl těsně před odjezdem do Český Krumlova, kde se již o víkendu rozběhne třetí podnik Mediasport MMČR v rally.
Jak se těšíš na Rally Český Krumlov?
P.V: Na Krumlov se těším velmi, je to překrásná soutěž.
Loni třetí místo, jen dvanáct vteřin na druhým Vencou Pechem a jedna vyhraná RZ - bude to letos lepší?
P.V: Ani si na průběh lonského ročníku moc nepamatuji. Ale určitě bych chtěl v této konkurenci třetí místo obhájit určitě a ještě více se přiblížit Vaškovi. Myslím si, že se pojede hodně rychle už od první RZ
V Hrádku na Thermica Rally Lužické hory vás potrápily nefunkční brzdy, které vedly k odstoupení. Co přesně bylo příčinou?
P.V: Ano to je pravda. Vše jsme se snažili nasimulovat na dílně, abychom zjistili příčinu, o co se mohla brzdová hadice procvaknout. Zjistili jsme, že za určité konstalace a při maximálním stlačení kola se mohla hadice dostat mezi horní rameno a těhlice a tím se procvaknout. Po tomto zjištění jsme změnili vedení hadic k brzdiči.
Takže vše připraveno a za chvíli vyrážíš do Krumlova. Je nějaká RZ, která je na Krumlovské soutěži tvou oblíbenou?
P.V: Myslím si, že jsme připraveni dobře. Udělali jsme nějaké změny, tak doufám, že se projeví k lepšímu. Na Krumlově mám rád všechny RZ a jsem zvědavý na inovaci Kohoutu. Moc se do Krumlova těším.
Teď je na řadě Krumlov, kde budeš startovat dále?
P.V: Po Krumlovu bych měl hned startovat na sprintu, který je domácím podnikem pro mého spolujezdce Zdendu Hrůzu v Telči.
Závěrem přejeme jménem redakce hodně štěstí při soutěži.
P.V. Děkuji moc.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?