ROZHOVOR: Krátce jsem si povídal s Pavlem Valouškem před Rally Český Krumlov.
Pavla Valouška jsem zastihl těsně před odjezdem do Český Krumlova, kde se již o víkendu rozběhne třetí podnik Mediasport MMČR v rally.
Jak se těšíš na Rally Český Krumlov?
P.V: Na Krumlov se těším velmi, je to překrásná soutěž.
Loni třetí místo, jen dvanáct vteřin na druhým Vencou Pechem a jedna vyhraná RZ - bude to letos lepší?
P.V: Ani si na průběh lonského ročníku moc nepamatuji. Ale určitě bych chtěl v této konkurenci třetí místo obhájit určitě a ještě více se přiblížit Vaškovi. Myslím si, že se pojede hodně rychle už od první RZ
V Hrádku na Thermica Rally Lužické hory vás potrápily nefunkční brzdy, které vedly k odstoupení. Co přesně bylo příčinou?
P.V: Ano to je pravda. Vše jsme se snažili nasimulovat na dílně, abychom zjistili příčinu, o co se mohla brzdová hadice procvaknout. Zjistili jsme, že za určité konstalace a při maximálním stlačení kola se mohla hadice dostat mezi horní rameno a těhlice a tím se procvaknout. Po tomto zjištění jsme změnili vedení hadic k brzdiči.
Takže vše připraveno a za chvíli vyrážíš do Krumlova. Je nějaká RZ, která je na Krumlovské soutěži tvou oblíbenou?
P.V: Myslím si, že jsme připraveni dobře. Udělali jsme nějaké změny, tak doufám, že se projeví k lepšímu. Na Krumlově mám rád všechny RZ a jsem zvědavý na inovaci Kohoutu. Moc se do Krumlova těším.
Teď je na řadě Krumlov, kde budeš startovat dále?
P.V: Po Krumlovu bych měl hned startovat na sprintu, který je domácím podnikem pro mého spolujezdce Zdendu Hrůzu v Telči.
Závěrem přejeme jménem redakce hodně štěstí při soutěži.
P.V. Děkuji moc.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?