ROZHOVOR: Krátce jsem si povídal s Pavlem Valouškem před Rally Český Krumlov.
Pavla Valouška jsem zastihl těsně před odjezdem do Český Krumlova, kde se již o víkendu rozběhne třetí podnik Mediasport MMČR v rally.
Jak se těšíš na Rally Český Krumlov?
P.V: Na Krumlov se těším velmi, je to překrásná soutěž.
Loni třetí místo, jen dvanáct vteřin na druhým Vencou Pechem a jedna vyhraná RZ - bude to letos lepší?
P.V: Ani si na průběh lonského ročníku moc nepamatuji. Ale určitě bych chtěl v této konkurenci třetí místo obhájit určitě a ještě více se přiblížit Vaškovi. Myslím si, že se pojede hodně rychle už od první RZ
V Hrádku na Thermica Rally Lužické hory vás potrápily nefunkční brzdy, které vedly k odstoupení. Co přesně bylo příčinou?
P.V: Ano to je pravda. Vše jsme se snažili nasimulovat na dílně, abychom zjistili příčinu, o co se mohla brzdová hadice procvaknout. Zjistili jsme, že za určité konstalace a při maximálním stlačení kola se mohla hadice dostat mezi horní rameno a těhlice a tím se procvaknout. Po tomto zjištění jsme změnili vedení hadic k brzdiči.
Takže vše připraveno a za chvíli vyrážíš do Krumlova. Je nějaká RZ, která je na Krumlovské soutěži tvou oblíbenou?
P.V: Myslím si, že jsme připraveni dobře. Udělali jsme nějaké změny, tak doufám, že se projeví k lepšímu. Na Krumlově mám rád všechny RZ a jsem zvědavý na inovaci Kohoutu. Moc se do Krumlova těším.
Teď je na řadě Krumlov, kde budeš startovat dále?
P.V: Po Krumlovu bych měl hned startovat na sprintu, který je domácím podnikem pro mého spolujezdce Zdendu Hrůzu v Telči.
Závěrem přejeme jménem redakce hodně štěstí při soutěži.
P.V. Děkuji moc.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.