Vítězi Thermica Rally Lužické Hory se stala posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Stupně vítězů doplnili Josef Peták a Jan Štěpánek.
V Hrádku nad Nisou panuje slunečné počasí. Teplota se pohybuje nad dvaceti stupňi celsia. RZ7 - CÍLPoslední rychlostní zkouška již nic na čele průběžného pořadí nezměnila a tak se vítězem prvního letošního rallysprintu Thermica Rally Lužické Hory, stala posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík. RZ7 Jasna Gora; 5,8 km Start: 13:53 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 2:54,0 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +0,1 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +1,4 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +2,1 6. Červenka Pavel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX +6,1 7. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +6,1 8. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 +6,5 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +6,5 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +6,9
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 41:34,1 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 41:42,4 +8,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 41:43,8 +9,7 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 42:03,7 +29,6 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 42:05,5 +31,4 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 42:43,7 +1:09,6 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 42:55,5 +1:21,4 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 42:55,9 +1:21,8 9. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 42:57,0 +1:22,9 10. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 43:04,2 +1:30,1 RZ6 RZ6 Dětřichov; 7,55 km Start: 13:30 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 4:01,1 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +3,2 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +4,4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +5,5 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,7 6. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +8,3 7. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 +11,0 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 +11,2 9. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,4 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +11,5Výsledky po RZ6
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 38:38,8 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 38:48,3 +9,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 38:49,8 +11 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 39:08,3 +29,5 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 39:09,4 +30,6 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 39:41,0 +1:02,2 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 39:55,0 +1:16,2 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 39:55,0 +1:16,2 9. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 39:56,9 +1:18,1 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII 40:00,9 +1:22,1 RZ5V první odpolední rychlostní zkoušce si většina jezdců z první desítky zahrála na škatulata batulata. V čele se sice nic nezměnilo, stále vede Orsák, ale na zejména od šestého do desátého místa se měnilo pořadí řádně... RZ5 Kunratice; 13,2 km Start: 12:55 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 8:23,0 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +3,8 3. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +4,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,9 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +7,0 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +13,6 7. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600+16,1
8. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +17,1 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +17,9 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +18,7Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 34:37,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 34:44,0 +6,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 34:44,6 +6,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 35:01,7 +24,0 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 35:02,6 +24,9 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 35:28,5 +50,8 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 35:41,8 +1:04,1 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 35:41,8 +1:04,1 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Ca 35:43,0 +1:05,3 10. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 35:47,5 +1:09,8 RZ4První sekce čtyř rychlostních zkoušek letošního prvního závodu Mistrovství České republiky ve sprintrally je za námi. Na čele Thermica Rally Lužické Hory se od úvodu usadil Jarin Orsák, stíhaný Pepíkem Petákem. Do boje o sprintové body výrazně zasahuje i mládí. Jan Černý okupuje po RZ4 krásnou čtvrtou příčku celkově.Velká bitva se dá očekávat na odpoledních zkouškách o pozice od šesté do desáté pozice. Pětici jezdců na těchto příčkách dělí momentálně necelých deset vteřin. V první sekci odstoupili Josef i Martin Semerádové, Karel Trněný, Michal Hora, Robert Čonka, Pavel Valoušek, Roman Švidrnoch a někteří další jezdci.Na čtvrté zkoušce také zastavil Jan Sýkora, který po celou první sekci hlásil problém s převodovkou. RZ4 Jasna Gora; 5,8 km Start: 11:00 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 4:05,6 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +3,0 3. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +4,4 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +5,2 6. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +8,4 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +9,9 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +10,0 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +10,7 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,2Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 26:07,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 26:17,2 +9,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 26:21,3 +13,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 26:33,7 +26,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 26:34,1 +26,4 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 26:51,9 +44,2 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 26:56,5 +48,8 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 27:00,0 +52,3 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 27:00,1 +52,4 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 27:00,9 +53,2 RZ3Jan Sýkora měl problémy s převodovkou. RZ3 Dětřichov; 7,55 km Start: 10:37 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 4:05,6 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +1,0 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +3,2 4. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX +5,3 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,5 6. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +6,3 7. Tošovský Jiří / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +9,7 8. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +10,2 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +10,9 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +11,2Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 23:09,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 23:17,8 +8,1 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 23:26,3 +16,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 23:33,7 +24,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 23:33,9 +24,2 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 23:45,7 +36,0 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 23:50,8 +41,1 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 23:55,0 +45,3 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 23:55,2 +45,5 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 23:57,5 +47,8 RZ2Josef Semerád odstupuje pro poruchu brzd.Martin Semerád odstupuje pro poruchu převodovky. RZ2 Kunratice; 13,2 km Start: 10:02 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 8:31,0 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +0,1 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1,0 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +4,6 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +7,1 6. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +9,7 7. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,5 8. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +13,1 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +13,2 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +16,1Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 19:00,9 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 19:11,2 +10,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 19:20,7 +19,8 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 19:22,0 +21,1 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 19:22,6 +21,7 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 19:29,9 +29,0 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 19:32,1 +31,2 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 19:38,1 +37,2 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 19:38,7 +37,8 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 19:40,7 +39,8 RZ1Pavel Valoušek odstupuje po RZ1, kvůli poruše brzd.Karel Trněný odstupuje v RZ1 kvůli poruše motoru a Jan Halala pro poruchu spojky.Roman Švidrnoch odstupuje kvůli poruše motoru.V první rychostní zkoušce zhasl Václavu Pechovi na RZ motor. Proto zřejmě časová ztráta jednoho z favoritů soutěže. RZ1 Hrádek nad Nisou; 16,8 km Start: 9:13 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 10:28,9 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +11,3 3. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +15,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +17,5 5. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +18,5 6. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +19,0 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +20,7 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +21,4 9. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX +24,2 10. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 +25,5Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?