Vítězi Thermica Rally Lužické Hory se stala posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Stupně vítězů doplnili Josef Peták a Jan Štěpánek.
V Hrádku nad Nisou panuje slunečné počasí. Teplota se pohybuje nad dvaceti stupňi celsia. RZ7 - CÍLPoslední rychlostní zkouška již nic na čele průběžného pořadí nezměnila a tak se vítězem prvního letošního rallysprintu Thermica Rally Lužické Hory, stala posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík. RZ7 Jasna Gora; 5,8 km Start: 13:53 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 2:54,0 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +0,1 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +1,4 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +2,1 6. Červenka Pavel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX +6,1 7. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +6,1 8. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 +6,5 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +6,5 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +6,9
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 41:34,1 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 41:42,4 +8,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 41:43,8 +9,7 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 42:03,7 +29,6 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 42:05,5 +31,4 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 42:43,7 +1:09,6 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 42:55,5 +1:21,4 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 42:55,9 +1:21,8 9. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 42:57,0 +1:22,9 10. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 43:04,2 +1:30,1 RZ6 RZ6 Dětřichov; 7,55 km Start: 13:30 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 4:01,1 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +3,2 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +4,4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +5,5 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,7 6. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +8,3 7. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 +11,0 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 +11,2 9. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,4 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +11,5Výsledky po RZ6
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 38:38,8 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 38:48,3 +9,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 38:49,8 +11 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 39:08,3 +29,5 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 39:09,4 +30,6 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 39:41,0 +1:02,2 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 39:55,0 +1:16,2 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 39:55,0 +1:16,2 9. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 39:56,9 +1:18,1 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII 40:00,9 +1:22,1 RZ5V první odpolední rychlostní zkoušce si většina jezdců z první desítky zahrála na škatulata batulata. V čele se sice nic nezměnilo, stále vede Orsák, ale na zejména od šestého do desátého místa se měnilo pořadí řádně... RZ5 Kunratice; 13,2 km Start: 12:55 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 8:23,0 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +3,8 3. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +4,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,9 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +7,0 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +13,6 7. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600+16,1
8. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +17,1 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +17,9 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +18,7Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 34:37,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 34:44,0 +6,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 34:44,6 +6,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 35:01,7 +24,0 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 35:02,6 +24,9 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 35:28,5 +50,8 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 35:41,8 +1:04,1 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 35:41,8 +1:04,1 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Ca 35:43,0 +1:05,3 10. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 35:47,5 +1:09,8 RZ4První sekce čtyř rychlostních zkoušek letošního prvního závodu Mistrovství České republiky ve sprintrally je za námi. Na čele Thermica Rally Lužické Hory se od úvodu usadil Jarin Orsák, stíhaný Pepíkem Petákem. Do boje o sprintové body výrazně zasahuje i mládí. Jan Černý okupuje po RZ4 krásnou čtvrtou příčku celkově.Velká bitva se dá očekávat na odpoledních zkouškách o pozice od šesté do desáté pozice. Pětici jezdců na těchto příčkách dělí momentálně necelých deset vteřin. V první sekci odstoupili Josef i Martin Semerádové, Karel Trněný, Michal Hora, Robert Čonka, Pavel Valoušek, Roman Švidrnoch a někteří další jezdci.Na čtvrté zkoušce také zastavil Jan Sýkora, který po celou první sekci hlásil problém s převodovkou. RZ4 Jasna Gora; 5,8 km Start: 11:00 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 4:05,6 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +3,0 3. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +4,4 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +5,2 6. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +8,4 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +9,9 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +10,0 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +10,7 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,2Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 26:07,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 26:17,2 +9,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 26:21,3 +13,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 26:33,7 +26,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 26:34,1 +26,4 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 26:51,9 +44,2 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 26:56,5 +48,8 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 27:00,0 +52,3 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 27:00,1 +52,4 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 27:00,9 +53,2 RZ3Jan Sýkora měl problémy s převodovkou. RZ3 Dětřichov; 7,55 km Start: 10:37 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 4:05,6 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +1,0 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +3,2 4. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX +5,3 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,5 6. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +6,3 7. Tošovský Jiří / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +9,7 8. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +10,2 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +10,9 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +11,2Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 23:09,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 23:17,8 +8,1 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 23:26,3 +16,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 23:33,7 +24,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 23:33,9 +24,2 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 23:45,7 +36,0 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 23:50,8 +41,1 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 23:55,0 +45,3 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 23:55,2 +45,5 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 23:57,5 +47,8 RZ2Josef Semerád odstupuje pro poruchu brzd.Martin Semerád odstupuje pro poruchu převodovky. RZ2 Kunratice; 13,2 km Start: 10:02 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 8:31,0 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +0,1 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1,0 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +4,6 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +7,1 6. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +9,7 7. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,5 8. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +13,1 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +13,2 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +16,1Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 19:00,9 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 19:11,2 +10,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 19:20,7 +19,8 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 19:22,0 +21,1 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 19:22,6 +21,7 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 19:29,9 +29,0 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 19:32,1 +31,2 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 19:38,1 +37,2 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 19:38,7 +37,8 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 19:40,7 +39,8 RZ1Pavel Valoušek odstupuje po RZ1, kvůli poruše brzd.Karel Trněný odstupuje v RZ1 kvůli poruše motoru a Jan Halala pro poruchu spojky.Roman Švidrnoch odstupuje kvůli poruše motoru.V první rychostní zkoušce zhasl Václavu Pechovi na RZ motor. Proto zřejmě časová ztráta jednoho z favoritů soutěže. RZ1 Hrádek nad Nisou; 16,8 km Start: 9:13 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 10:28,9 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +11,3 3. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +15,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +17,5 5. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +18,5 6. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +19,0 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +20,7 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +21,4 9. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX +24,2 10. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 +25,5Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?