Vítězi Thermica Rally Lužické Hory se stala posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Stupně vítězů doplnili Josef Peták a Jan Štěpánek.
V Hrádku nad Nisou panuje slunečné počasí. Teplota se pohybuje nad dvaceti stupňi celsia. RZ7 - CÍLPoslední rychlostní zkouška již nic na čele průběžného pořadí nezměnila a tak se vítězem prvního letošního rallysprintu Thermica Rally Lužické Hory, stala posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík. RZ7 Jasna Gora; 5,8 km Start: 13:53 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 2:54,0 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +0,1 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1,3 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +1,4 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +2,1 6. Červenka Pavel / Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer EVO IX +6,1 7. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +6,1 8. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 +6,5 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +6,5 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +6,9
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 41:34,1 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 41:42,4 +8,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 41:43,8 +9,7 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 42:03,7 +29,6 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 42:05,5 +31,4 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 42:43,7 +1:09,6 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 42:55,5 +1:21,4 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 42:55,9 +1:21,8 9. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 42:57,0 +1:22,9 10. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 43:04,2 +1:30,1 RZ6 RZ6 Dětřichov; 7,55 km Start: 13:30 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 4:01,1 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +3,2 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +4,4 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +5,5 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,7 6. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +8,3 7. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 +11,0 8. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 +11,2 9. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,4 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +11,5Výsledky po RZ6
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 38:38,8 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 38:48,3 +9,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 38:49,8 +11 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 39:08,3 +29,5 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 39:09,4 +30,6 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 39:41,0 +1:02,2 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 39:55,0 +1:16,2 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 39:55,0 +1:16,2 9. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 39:56,9 +1:18,1 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII 40:00,9 +1:22,1 RZ5V první odpolední rychlostní zkoušce si většina jezdců z první desítky zahrála na škatulata batulata. V čele se sice nic nezměnilo, stále vede Orsák, ale na zejména od šestého do desátého místa se měnilo pořadí řádně... RZ5 Kunratice; 13,2 km Start: 12:55 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 8:23,0 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +3,8 3. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +4,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,9 5. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +7,0 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +13,6 7. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600+16,1
8. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +17,1 9. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +17,9 10. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +18,7Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 34:37,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 34:44,0 +6,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 34:44,6 +6,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 35:01,7 +24,0 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 35:02,6 +24,9 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 35:28,5 +50,8 7. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 35:41,8 +1:04,1 8. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 35:41,8 +1:04,1 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Ca 35:43,0 +1:05,3 10. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 35:47,5 +1:09,8 RZ4První sekce čtyř rychlostních zkoušek letošního prvního závodu Mistrovství České republiky ve sprintrally je za námi. Na čele Thermica Rally Lužické Hory se od úvodu usadil Jarin Orsák, stíhaný Pepíkem Petákem. Do boje o sprintové body výrazně zasahuje i mládí. Jan Černý okupuje po RZ4 krásnou čtvrtou příčku celkově.Velká bitva se dá očekávat na odpoledních zkouškách o pozice od šesté do desáté pozice. Pětici jezdců na těchto příčkách dělí momentálně necelých deset vteřin. V první sekci odstoupili Josef i Martin Semerádové, Karel Trněný, Michal Hora, Robert Čonka, Pavel Valoušek, Roman Švidrnoch a někteří další jezdci.Na čtvrté zkoušce také zastavil Jan Sýkora, který po celou první sekci hlásil problém s převodovkou. RZ4 Jasna Gora; 5,8 km Start: 11:00 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 4:05,6 2. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +3,0 3. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +4,4 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +5,2 6. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +8,4 7. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +9,9 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +10,0 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +10,7 10. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,2Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 26:07,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 26:17,2 +9,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 26:21,3 +13,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 26:33,7 +26,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 26:34,1 +26,4 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 26:51,9 +44,2 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 26:56,5 +48,8 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 27:00,0 +52,3 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 27:00,1 +52,4 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 27:00,9 +53,2 RZ3Jan Sýkora měl problémy s převodovkou. RZ3 Dětřichov; 7,55 km Start: 10:37 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 4:05,6 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +1,0 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +3,2 4. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer EVO IX +5,3 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +5,5 6. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +6,3 7. Tošovský Jiří / Gross Petr Peugeot 207 S2000 +9,7 8. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +10,2 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +10,9 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +11,2Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 23:09,7 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 23:17,8 +8,1 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 23:26,3 +16,6 4. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 23:33,7 +24,0 5. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 23:33,9 +24,2 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 23:45,7 +36,0 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 23:50,8 +41,1 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 23:55,0 +45,3 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 23:55,2 +45,5 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 23:57,5 +47,8 RZ2Josef Semerád odstupuje pro poruchu brzd.Martin Semerád odstupuje pro poruchu převodovky. RZ2 Kunratice; 13,2 km Start: 10:02 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 8:31,0 2. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +0,1 3. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX +1,0 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +4,6 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +7,1 6. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X +9,7 7. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +11,5 8. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII +13,1 9. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +13,2 10. Hudec Martin / Černoch Bohumil Mitsubishi Lancer EVO VIII +16,1Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 19:00,9 - - - 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 19:11,2 +10,3 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 19:20,7 +19,8 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG 19:22,0 +21,1 5. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti 19:22,6 +21,7 6. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX 19:29,9 +29,0 7. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car 19:32,1 +31,2 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX 19:38,1 +37,2 9. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO X 19:38,7 +37,8 10. Firla Lumír / Dresler Pavel Mitsubishi Lancer EVO VII 19:40,7 +39,8 RZ1Pavel Valoušek odstupuje po RZ1, kvůli poruše brzd.Karel Trněný odstupuje v RZ1 kvůli poruše motoru a Jan Halala pro poruchu spojky.Roman Švidrnoch odstupuje kvůli poruše motoru.V první rychostní zkoušce zhasl Václavu Pechovi na RZ motor. Proto zřejmě časová ztráta jednoho z favoritů soutěže. RZ1 Hrádek nad Nisou; 16,8 km Start: 9:13 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vítěze 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 10:28,9 2. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 +11,3 3. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +15,6 4. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX CNG +17,5 5. Mifka Radek / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer EVO IX +18,5 6. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car +19,0 7. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC +20,7 8. Kožmín Martin / Kožmínová Alena Mitsubishi Lancer EVO IX +21,4 9. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX +24,2 10. Brynda Petr / Ernst Michal Renault Clio R3 +25,5Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.