Do první soutěže MČR Spritrally Thermica rally Lužické hory odstartuje 128 posádek. O počtu startujících rozhodla technická přejímka, která se odehrávala v pátečních odpoledních hodinách na náměstí v Hrádku nad Nisou.
Na startu nebude chybět nikdo s favoritů. Se startovním číslem jedna odstartuje úřadující mistr republiky Josef Peták. Dvojku bude mít na svém voze Václav Pech při premiéře s mitsubishi na plynový pohon. Trojku Pavel Valoušek, dále Martin a Josef Semerádovi a další.
Se startovním číslem šest odstartuje předloňský vítěz Karel Trněný: "Letos bychom se chtěli více věnovat startům s vozem WRC , to znamená, že se budeme více věnovat sprintům,".
Na startu uvidíme i jednoho s organizátorů a člověka, který se zasloužil o znovuobnovení rally Lužické hory Jana Halalu s Fordem Focus St: "Doufám, že letošní ročník dopadne dobře a že se nám bude dařit lépe než loni, kdy to trochu nezvládli naše nervy. A hlavně bych chtěl apelovat na diváky aby si dávali pozor kde stojí,".
Náchodský Karel Macek představí poprvé na českých tratích Toyotu Corolla S2000: "Auto jsme přivezli koncem roku, měli jsme málo času na přípravu a proto jsme se rozhodli letos absolvovat šampionát sprintů a připravit se na sezonu příští,".
S třemi vozy odstartuje tým Autorent v čele s Václavem Donátem, který se těší na souboje s Vladimírem Bergrem: "Strašně se na soutěž těším, je to soutěž s vynikající charakterem a především je to doma,".
Jan Havel se představí s Mitsubishi desáté evoluce z dílen Milana Lišky, který k tomuto autu řekl: "Tato soutěž je pro nás vlastně jen test, auto stále vyvíjíme. Já jsem se v něm bohužel ještě nesvezl, protože potřebuji speciální sedačku, kterou jsme ještě nenamontovali,".
Start do soutěže je v 9:00 na náměstí v Hrádku nad Nisou. Průběh soutěže můžete sledovat s námi v online reportáži.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?