Průvodce po RZ Thermica Rally Lužické Hory

Urban, Pavel
Urban, Pavel, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 27. dubna 2009 14:37
Sdílej:

V rámci našich možností jsme si pro vás připravili malého průvodce po rychlostních zkouškách letošního ročníku Thermica rally Lužické hory, ve kterém vám přiblížíme několik divácky zajímavých míst z rychlostních zkoušek 1, 2, 3, 5 a 6.

Důležité informace

Seznam Přihlášených

 

Časový harmonogram

Průvodce

RZ 1 – Hrádek nad Nisou

Délka: 16,80km

Start prvního vozu:  9:13

DM1 - Prvním místem našeho průvodce je prudké odbočení mezi stromy na šotolinovou cestu, nacházející se na konci obce Horní Sedlo na necelém sedmém kilometru od startu RZ. Přístup je možný od Rynoltic z hlavní silnice mezi Jablonným v Podještědí a Chrastavou.

GPS souřadnice: 50°49’13.685“N, 14°50’18.45“E

DM2 – Dalším zajímavým místem je rychlý úsek s pěkným protahovákem na velmi rozbité šotolinové cestě. Přístupný z DM1 od Horní Suché, celkem 550m chůze.

GPS souřadnice: 50°45‘5.058“N, 14°50’43.189“E

DM3  - Toto místo má několik možností odkud závodní vozy lze sledovat. První je rychlý přílet po šotolinové cestě s pravým protahovákem. Po celkem 200m následuje další zajímavý vracák a po dalších 100m pravá kosa pře hranu na výjezdu ze šotolinové cesty. Přístup do těchto míst je z obce Chotyně po sjezdu z hlavní silnice mezi Chrastavou a Hrádkem nad Nisou.

GPS souřadnice:50°48’58.323“N, 14°51’19.571“E

DM4 – Po výjezdu ze šotoliny posádky projedou obec Dolní Suchá a na jejím konci je čeká prudké levé odbočení na úzkou komunikaci, po které následuje velmi prudký a technicky náročný sjezd až k řece Lužická Nisa. Přístup možný z hlavní silnice mezi Jablonným v Podještědí a Chrastavou po odbočení na Dolní Suchou. K inkriminovanému sjezdu jedině pěšky.

GPS souřadnice: 50°48’45.597“N, 14°51’4

RZ 2, 5 – Kunratice

Délka: 13,2km

Start prvního vozu: 10:02 a 12:55

DM5 – To už jsme se přesunuli na Kunratickou RZ, kde tentokrát posádky neabsolvují oblíbený skok, ale od startu se budou proplétat uličkami Kunratic, ve kterých je čeká i série těchto protahováků. Přístup od Kunratic.

GPS souřadnice: 50°55’21.36“N, 15°1’19.979“E

RZ 3, 6 – Dětřichov

Délka: 7,55km

Start prvního vozu: 10:37 a 13:30

DM6 – Následující RZ se celá neustále točí okolo Dětřichova, kde se také nachází nejedno zajímavé místo. Po startu absolvují posádky úsek na úzké panelové cestě a po celkem 1,5km na ně čeká levá kosa na rozbitou cestu . Přístup pěšky z Dětřichova proti směru jízdy, celkem 800m.

GPS souřadnice: 50°53’59.685“N, 15°2’11.185“E

DM7 – Poslední místem je velmi atraktivní místo na druhém konci Dětřichova, na kterém je možno soutěžní vozy sledovat dvakrát z jednoho místa. Poprvé budou vidět v táhlé zatáčce po stoupání uličkami Dětřichova a opět se k vám vrátí rychlým náletem do levého vracáku směrem k cíli RZ. Přístup pěšky z Dětřichova.

GPS souřadnice:  50°53’33.743“N, 15°1’52.533“E

 

 

A na závěr krátké video k reálnějšímu přiblížení trati.

               

 

 

 

 

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.