Průvodce po RZ Thermica Rally Lužické Hory

Urban, Pavel
Urban, Pavel, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Josef Janoušek 27. dubna 2009 14:37
Sdílej:

V rámci našich možností jsme si pro vás připravili malého průvodce po rychlostních zkouškách letošního ročníku Thermica rally Lužické hory, ve kterém vám přiblížíme několik divácky zajímavých míst z rychlostních zkoušek 1, 2, 3, 5 a 6.

Důležité informace

Seznam Přihlášených

 

Časový harmonogram

Průvodce

RZ 1 – Hrádek nad Nisou

Délka: 16,80km

Start prvního vozu:  9:13

DM1 - Prvním místem našeho průvodce je prudké odbočení mezi stromy na šotolinovou cestu, nacházející se na konci obce Horní Sedlo na necelém sedmém kilometru od startu RZ. Přístup je možný od Rynoltic z hlavní silnice mezi Jablonným v Podještědí a Chrastavou.

GPS souřadnice: 50°49’13.685“N, 14°50’18.45“E

DM2 – Dalším zajímavým místem je rychlý úsek s pěkným protahovákem na velmi rozbité šotolinové cestě. Přístupný z DM1 od Horní Suché, celkem 550m chůze.

GPS souřadnice: 50°45‘5.058“N, 14°50’43.189“E

DM3  - Toto místo má několik možností odkud závodní vozy lze sledovat. První je rychlý přílet po šotolinové cestě s pravým protahovákem. Po celkem 200m následuje další zajímavý vracák a po dalších 100m pravá kosa pře hranu na výjezdu ze šotolinové cesty. Přístup do těchto míst je z obce Chotyně po sjezdu z hlavní silnice mezi Chrastavou a Hrádkem nad Nisou.

GPS souřadnice:50°48’58.323“N, 14°51’19.571“E

DM4 – Po výjezdu ze šotoliny posádky projedou obec Dolní Suchá a na jejím konci je čeká prudké levé odbočení na úzkou komunikaci, po které následuje velmi prudký a technicky náročný sjezd až k řece Lužická Nisa. Přístup možný z hlavní silnice mezi Jablonným v Podještědí a Chrastavou po odbočení na Dolní Suchou. K inkriminovanému sjezdu jedině pěšky.

GPS souřadnice: 50°48’45.597“N, 14°51’4

RZ 2, 5 – Kunratice

Délka: 13,2km

Start prvního vozu: 10:02 a 12:55

DM5 – To už jsme se přesunuli na Kunratickou RZ, kde tentokrát posádky neabsolvují oblíbený skok, ale od startu se budou proplétat uličkami Kunratic, ve kterých je čeká i série těchto protahováků. Přístup od Kunratic.

GPS souřadnice: 50°55’21.36“N, 15°1’19.979“E

RZ 3, 6 – Dětřichov

Délka: 7,55km

Start prvního vozu: 10:37 a 13:30

DM6 – Následující RZ se celá neustále točí okolo Dětřichova, kde se také nachází nejedno zajímavé místo. Po startu absolvují posádky úsek na úzké panelové cestě a po celkem 1,5km na ně čeká levá kosa na rozbitou cestu . Přístup pěšky z Dětřichova proti směru jízdy, celkem 800m.

GPS souřadnice: 50°53’59.685“N, 15°2’11.185“E

DM7 – Poslední místem je velmi atraktivní místo na druhém konci Dětřichova, na kterém je možno soutěžní vozy sledovat dvakrát z jednoho místa. Poprvé budou vidět v táhlé zatáčce po stoupání uličkami Dětřichova a opět se k vám vrátí rychlým náletem do levého vracáku směrem k cíli RZ. Přístup pěšky z Dětřichova.

GPS souřadnice:  50°53’33.743“N, 15°1’52.533“E

 

 

A na závěr krátké video k reálnějšímu přiblížení trati.

               

 

 

 

 

 

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.