V rámci našich možností jsme si pro vás připravili malého průvodce po rychlostních zkouškách letošního ročníku Thermica rally Lužické hory, ve kterém vám přiblížíme několik divácky zajímavých míst z rychlostních zkoušek 1, 2, 3, 5 a 6.
Důležité informace
Seznam Přihlášených
Časový harmonogram
Průvodce
RZ 1 – Hrádek nad Nisou
Délka: 16,80km
Start prvního vozu: 9:13
DM1 - Prvním místem našeho průvodce je prudké odbočení mezi stromy na šotolinovou cestu, nacházející se na konci obce Horní Sedlo na necelém sedmém kilometru od startu RZ. Přístup je možný od Rynoltic z hlavní silnice mezi Jablonným v Podještědí a Chrastavou.
GPS souřadnice: 50°49’13.685“N, 14°50’18.45“E
DM2 – Dalším zajímavým místem je rychlý úsek s pěkným protahovákem na velmi rozbité šotolinové cestě. Přístupný z DM1 od Horní Suché, celkem 550m chůze.
GPS souřadnice: 50°45‘5.058“N, 14°50’43.189“E
DM3 - Toto místo má několik možností odkud závodní vozy lze sledovat. První je rychlý přílet po šotolinové cestě s pravým protahovákem. Po celkem 200m následuje další zajímavý vracák a po dalších 100m pravá kosa pře hranu na výjezdu ze šotolinové cesty. Přístup do těchto míst je z obce Chotyně po sjezdu z hlavní silnice mezi Chrastavou a Hrádkem nad Nisou.
GPS souřadnice:50°48’58.323“N, 14°51’19.571“E
DM4 – Po výjezdu ze šotoliny posádky projedou obec Dolní Suchá a na jejím konci je čeká prudké levé odbočení na úzkou komunikaci, po které následuje velmi prudký a technicky náročný sjezd až k řece Lužická Nisa. Přístup možný z hlavní silnice mezi Jablonným v Podještědí a Chrastavou po odbočení na Dolní Suchou. K inkriminovanému sjezdu jedině pěšky.
GPS souřadnice: 50°48’45.597“N, 14°51’4
RZ 2, 5 – Kunratice
Délka: 13,2km
Start prvního vozu: 10:02 a 12:55
DM5 – To už jsme se přesunuli na Kunratickou RZ, kde tentokrát posádky neabsolvují oblíbený skok, ale od startu se budou proplétat uličkami Kunratic, ve kterých je čeká i série těchto protahováků. Přístup od Kunratic.
GPS souřadnice: 50°55’21.36“N, 15°1’19.979“E
RZ 3, 6 – Dětřichov
Délka: 7,55km
Start prvního vozu: 10:37 a 13:30
DM6 – Následující RZ se celá neustále točí okolo Dětřichova, kde se také nachází nejedno zajímavé místo. Po startu absolvují posádky úsek na úzké panelové cestě a po celkem 1,5km na ně čeká levá kosa na rozbitou cestu . Přístup pěšky z Dětřichova proti směru jízdy, celkem 800m.
GPS souřadnice: 50°53’59.685“N, 15°2’11.185“E
DM7 – Poslední místem je velmi atraktivní místo na druhém konci Dětřichova, na kterém je možno soutěžní vozy sledovat dvakrát z jednoho místa. Poprvé budou vidět v táhlé zatáčce po stoupání uličkami Dětřichova a opět se k vám vrátí rychlým náletem do levého vracáku směrem k cíli RZ. Přístup pěšky z Dětřichova.
GPS souřadnice: 50°53’33.743“N, 15°1’52.533“E
A na závěr krátké video k reálnějšímu přiblížení trati.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?