Novinky z TK Mogul Šumava Rally 2009

rally šumava
rally šumava, foto: Archiv RallyZone.cz
Marek Šteigr 9. dubna 2009 14:09
Sdílej:

Ve středu 8. dubna se v Klatovech konala tisková konference ke 44. ročníku Mogul Šumava Rally Klatovy. Co přinesla nového a jaká vůbec bude další soutěž Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích?

Ve světle nedávných tragických událostí se samozřejmě prioritou pro pořadatele stala bezpečnost diváků i posádek. Této oblasti byla proto na tiskové konferenci věnována největší pozornost. V dalším průběhu byli všichni zúčastnění seznámeni s velmi bohatým doprovodným programem, jež bude probíhat po všechny tři dny soutěže. Na tiskové konferenci bylo dále mimo jiné potvrzeno, že se na Mogul Šumava Rally Klatovy uskuteční česká premiéra vozu Mitsubishi Lancer EVO X. Zároveň byl představen program s názvem Handicap Tour. Tento program bojuje za větší bezpečnost na českých silnicích a v jeho rámci si budou moci handicapovaní lidé vyzkoušet například jízdu na tzv. smykové plachtě. Teď už ale podrobněji k vybraným bodům z tiskové konference.Bezpečnost především:Jak už jsem řekl v úvodu, prioritou klatovské soutěže je bezpečnost diváků i posádek. V úvodu na tiskové konferenci zazněla pochvala ze strany pořadatelů na adresu státních orgánů. Pořadatelé si chválili zejména dobrou spolupráci právě s orgány státní správy. Pořadatelé oznámili, že na každé rychlostní zkoušce bude přítomna Policie ČR a bude spolupracovat s pořadateli přímo na místech u RZ. V rámci bezpečnosti (ostatně jako na každé soutěži MMČR) budou vozy záchranné služby vždy na startu každé rychlostní zkoušky. Pokud bude RZ delší než 15 kilometrů, bude sanitní vůz připraven i v polovině zkoušky. Bezpečnost celé soutěže bude zajišťovat na 850 pořadatelů, kteří mají v těchto dnech na programu školení. Na pořádání celé soutěže se podílí tisíc lidí. Z důvodu co možná největšího zajištění bezpečnosti, bude po dobu celé soutěže ve vzduchu vrtulník. Ten bude dohlížet na bezpečnost na diváckých místech před i v průběhu rychlostních zkoušek. Toto opatření je známé především ze soutěží Mistrovství světa. Posádka vrtulníku bude mít možnost kdykoliv kontaktovat ředitele soutěže a nařídit zastavení, nebo zrušení rychlostní zkoušky.Pro zabezpečení diváckých míst je připraveno padesát kilometrů pásek (tzv. mlíko) a 250 kusů zábran. I přesto si však diváci musí uvědomit, že mlíko ani zábrana není zeď… Z důvodu bezpečnosti budou také divácká místa vyčleněna dál od trati. K bezpečnosti má přispět i leták, který vyrobila společnost MEDIASPORT a který bude rozdáván nejen na diváckých místech. Jde o leták, který na jedné straně obsahuje bezpečností pokyny a rady pro diváky. Na druhé straně je fotografie vítěze loňského ročníku dané soutěže. Tento leták pak slouží právě díky fotografii i jako podpisová karta.Pro diváky bylo na patnácti rychlostních zkouškách vyčleněno celkem jednadvacet míst. Novinkou je však omezená kapacita některých diváckých míst. Pořadatelé po naplnění kapacity do těchto míst omezí přístup. Takto omezená místa jsou v mapách soutěže značena jako DM5, DM6, DM7, DM9, DM11, DM15 a DM18. Pořadatelé na tiskové konferenci zároveň žádali přítomné novináře, o větší informovanost o takzvaném pravidle 4P společnosti MEDIASPORT. Toto pravidlo zní: PROSÍME POSLOUCHEJTE POKYNY POŘADATELE. K výzvě o dodržování tohoto pravidla by se ráda přidala i redakce RALLYZONE.CZ. Mějte prosím na vědomí, že pořadatel není člověkem, který vám chce sledování rally znepříjemnit. On je tím, který chce Vás i ostatní diváky usměrnit do bezpečných míst. A také se snaží zajistit, aby všichni diváci měli pro sledování rally co možná nejlepší podmínky. Proto prosím ještě jednou, respektujte pravidlo 4P, které připravila společnost MEDIASPORT a které zní „PROSÍME POSLOUCHEJTE POKYNY POŘADATELE“. Určitě tím napomůžete zdárnému a klidnému průběhu celé rally.Co dále zaznělo na tiskové konferenci:Kromě apelů na bezpečnost samozřejmě na tiskové konferenci zazněly i informace o celkovém pojetí soutěže a doprovodném programu. Novinkou rally bude centrum na Erbenově náměstí. Tady bude všem divákům k dispozici obrovský stan, v němž budou probíhat kulturní akce. dále zde budou k dispozici simulátory rally a F1. V tomto stanu proběhne po odjetí Čínovského okruhu i představení posádek. Po skončení soutěže bude v tomto stanu probíhat i vyhlášení vítězů celé soutěže. to proběhne v neděli od 18:00 hodin.Více o doprovodném programu 44. ročníku Mogul Šumava Rally Klatovy najdete na oficiálních stránkách soutěže.Historic Vltava Rallye:V rámci 44.ročníku Mogul Šumava Rally se uskuteční i Historic Vltava Rally. V rámci této soutěže se představí 64 posádek z celé Evropy. Tyto pak pojedou s historickými rally vozy vždy před startem posádek MMČR. Podle listiny přihlášených se je opravdu nač těšit.Tolik k závěrům tiskové konference ke 44. ročníku Mogul Šumava Rally Klatovy. Pořadatelům přejeme zdárný a bezproblémový průběh soutěže a divákům příjemnou podívanou. Na našich stránkách Vás samozřejmě budeme nejen o přípravách na soutěž i nadále informovat.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.