OHLASY JEZDCŮ PO I. ETAPĚ: Celkem dokončilo etapu 60 posádek. Některé nastoupí zítra v rámci superraly Zeptali jsme se jezdců, jak se jim v tomto nevyzpytatelném počasí jede.
Juho Hänninen: „Je to velmi těžká soutěž. Nezvolili jsme dobře pneumatiky. Zítra zabojujeme.“
Jan Kopecký: „Na poslední dnešní vložce nám neteklo do rampy a dojížděli jsme na dvě světla. Rozdíl mezi námi a Romanem (Krestou) není neřešitelný, ale my tady nejsme kvůli nahánění Romana, ale kvůli vyzkoušení auta. Pokud my přidáme, přidá Roman taky a nechceme tady auto rozbít.“
Jevgenij Novikov: „Jede se nám dobře. Na posledních dvou vložkách je hodně vody. Neměli jsme dobré gumy. Zítra chceme zajíždět minimálně stejné časy jako do teď.“
Václav Pech: „Maximální spokojenost, dosahujeme dobrých časů. Jediná krizovka na poslední dnešní vložce, kde jsme ve vysoké rychlosti dělali hodiny. Naštěstí jsme zůstali na cestě a ztratili jen dvacet vteřin. Zítra se uvidí, jaké rezervy mají ostatní. Mile překvapil Novikov.“
Pavel Valoušek: „Máme problémy s převodovkou. Jsme vděčni mechanikům, že jsme v cíli první etapy. Věřím jim, že výměnu v pohodě stihnou a my pojedeme dál.“
Josef Peták: „Jsme v cíli první etapy a navíc na desátém místě. Před startem jsem si říkal, že tady bychom se mohli nějak pohybovat. Je to extrémně těžké po všech peripetiích, které dneska byly.
Jaroslav Orsák: „Je to dneska pěkné poklouzáníčko. Kluci s S2000 jedou neuvěřitelně. Na první vložce nám nejelo auto, to jsme spravili. Teď pro změnu to vypadá na výměnu diferenciálů. Zítra se s nad bude dařit lépe. Chtěli bychom zabojovat.“
Petr Hozák: „Na to, že sedím v autě po dlouhé době, je to velmi dobré. Mám nového spolujezdce, je to na vodě, což pro vás diváky a fotografy musí být větší hrůza než pro nás. Totální spokojenost.“
Emil Triner: „Je to hodně těžké. Poslední Bytřička byla hodně rozbitá, nahoře byla i mlha. Navíc ve tmě hůř vidím. Jelo se mi špatně. Jsme rádi že jsme v cíli první etapy.“
Milan Pantálek: „V životě jsem s tímhle autem na vodě nejel. Zvykám si na to. Na druhé RZ se nám mlžilo přední sklo. Jedeme na jistotu. Chová se to úplně jinak než Mitsubshi, učíme se. Zítra kdyby blo sucho tak možná potáhneme, ale budeme se učit.“
Antonín Tlusťák (ustaraný výraz): „ Na cestě mlha, voda, tři průjezdy jednou vložkou, moc vytahaného, byli jsme venku, něco jsme trefili, máme rozhozenou geometrii, navíc 4 km jsme jeli po defektu. Měli jsme ale náskok, poslední dnešní RZ vyšla, takže není kam spěchat.. Vedeme třídu. "
Miroslav Tarabus: „ Udělali jsme defekt, něco nám někde mlátí. Není to dobré, není k tomu co dodat. Zítra to bude lepší."
Miroslav Jakeš: „Dá se to . Udělali jsme dneska spoustu chyb. Byli jsme několikrát venku. Jedoznačná taktika je dojet do cíle soutěže.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?