OHLASY JEZDCŮ PO I. ETAPĚ: Celkem dokončilo etapu 60 posádek. Některé nastoupí zítra v rámci superraly Zeptali jsme se jezdců, jak se jim v tomto nevyzpytatelném počasí jede.
Juho Hänninen: „Je to velmi těžká soutěž. Nezvolili jsme dobře pneumatiky. Zítra zabojujeme.“
Jan Kopecký: „Na poslední dnešní vložce nám neteklo do rampy a dojížděli jsme na dvě světla. Rozdíl mezi námi a Romanem (Krestou) není neřešitelný, ale my tady nejsme kvůli nahánění Romana, ale kvůli vyzkoušení auta. Pokud my přidáme, přidá Roman taky a nechceme tady auto rozbít.“
Jevgenij Novikov: „Jede se nám dobře. Na posledních dvou vložkách je hodně vody. Neměli jsme dobré gumy. Zítra chceme zajíždět minimálně stejné časy jako do teď.“
Václav Pech: „Maximální spokojenost, dosahujeme dobrých časů. Jediná krizovka na poslední dnešní vložce, kde jsme ve vysoké rychlosti dělali hodiny. Naštěstí jsme zůstali na cestě a ztratili jen dvacet vteřin. Zítra se uvidí, jaké rezervy mají ostatní. Mile překvapil Novikov.“
Pavel Valoušek: „Máme problémy s převodovkou. Jsme vděčni mechanikům, že jsme v cíli první etapy. Věřím jim, že výměnu v pohodě stihnou a my pojedeme dál.“
Josef Peták: „Jsme v cíli první etapy a navíc na desátém místě. Před startem jsem si říkal, že tady bychom se mohli nějak pohybovat. Je to extrémně těžké po všech peripetiích, které dneska byly.
Jaroslav Orsák: „Je to dneska pěkné poklouzáníčko. Kluci s S2000 jedou neuvěřitelně. Na první vložce nám nejelo auto, to jsme spravili. Teď pro změnu to vypadá na výměnu diferenciálů. Zítra se s nad bude dařit lépe. Chtěli bychom zabojovat.“
Petr Hozák: „Na to, že sedím v autě po dlouhé době, je to velmi dobré. Mám nového spolujezdce, je to na vodě, což pro vás diváky a fotografy musí být větší hrůza než pro nás. Totální spokojenost.“
Emil Triner: „Je to hodně těžké. Poslední Bytřička byla hodně rozbitá, nahoře byla i mlha. Navíc ve tmě hůř vidím. Jelo se mi špatně. Jsme rádi že jsme v cíli první etapy.“
Milan Pantálek: „V životě jsem s tímhle autem na vodě nejel. Zvykám si na to. Na druhé RZ se nám mlžilo přední sklo. Jedeme na jistotu. Chová se to úplně jinak než Mitsubshi, učíme se. Zítra kdyby blo sucho tak možná potáhneme, ale budeme se učit.“
Antonín Tlusťák (ustaraný výraz): „ Na cestě mlha, voda, tři průjezdy jednou vložkou, moc vytahaného, byli jsme venku, něco jsme trefili, máme rozhozenou geometrii, navíc 4 km jsme jeli po defektu. Měli jsme ale náskok, poslední dnešní RZ vyšla, takže není kam spěchat.. Vedeme třídu. "
Miroslav Tarabus: „ Udělali jsme defekt, něco nám někde mlátí. Není to dobré, není k tomu co dodat. Zítra to bude lepší."
Miroslav Jakeš: „Dá se to . Udělali jsme dneska spoustu chyb. Byli jsme několikrát venku. Jedoznačná taktika je dojet do cíle soutěže.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.