OHLASY JEZDCŮ PO I. ETAPĚ: Celkem dokončilo etapu 60 posádek. Některé nastoupí zítra v rámci superraly Zeptali jsme se jezdců, jak se jim v tomto nevyzpytatelném počasí jede.
Juho Hänninen: „Je to velmi těžká soutěž. Nezvolili jsme dobře pneumatiky. Zítra zabojujeme.“
Jan Kopecký: „Na poslední dnešní vložce nám neteklo do rampy a dojížděli jsme na dvě světla. Rozdíl mezi námi a Romanem (Krestou) není neřešitelný, ale my tady nejsme kvůli nahánění Romana, ale kvůli vyzkoušení auta. Pokud my přidáme, přidá Roman taky a nechceme tady auto rozbít.“
Jevgenij Novikov: „Jede se nám dobře. Na posledních dvou vložkách je hodně vody. Neměli jsme dobré gumy. Zítra chceme zajíždět minimálně stejné časy jako do teď.“
Václav Pech: „Maximální spokojenost, dosahujeme dobrých časů. Jediná krizovka na poslední dnešní vložce, kde jsme ve vysoké rychlosti dělali hodiny. Naštěstí jsme zůstali na cestě a ztratili jen dvacet vteřin. Zítra se uvidí, jaké rezervy mají ostatní. Mile překvapil Novikov.“
Pavel Valoušek: „Máme problémy s převodovkou. Jsme vděčni mechanikům, že jsme v cíli první etapy. Věřím jim, že výměnu v pohodě stihnou a my pojedeme dál.“
Josef Peták: „Jsme v cíli první etapy a navíc na desátém místě. Před startem jsem si říkal, že tady bychom se mohli nějak pohybovat. Je to extrémně těžké po všech peripetiích, které dneska byly.
Jaroslav Orsák: „Je to dneska pěkné poklouzáníčko. Kluci s S2000 jedou neuvěřitelně. Na první vložce nám nejelo auto, to jsme spravili. Teď pro změnu to vypadá na výměnu diferenciálů. Zítra se s nad bude dařit lépe. Chtěli bychom zabojovat.“
Petr Hozák: „Na to, že sedím v autě po dlouhé době, je to velmi dobré. Mám nového spolujezdce, je to na vodě, což pro vás diváky a fotografy musí být větší hrůza než pro nás. Totální spokojenost.“
Emil Triner: „Je to hodně těžké. Poslední Bytřička byla hodně rozbitá, nahoře byla i mlha. Navíc ve tmě hůř vidím. Jelo se mi špatně. Jsme rádi že jsme v cíli první etapy.“
Milan Pantálek: „V životě jsem s tímhle autem na vodě nejel. Zvykám si na to. Na druhé RZ se nám mlžilo přední sklo. Jedeme na jistotu. Chová se to úplně jinak než Mitsubshi, učíme se. Zítra kdyby blo sucho tak možná potáhneme, ale budeme se učit.“
Antonín Tlusťák (ustaraný výraz): „ Na cestě mlha, voda, tři průjezdy jednou vložkou, moc vytahaného, byli jsme venku, něco jsme trefili, máme rozhozenou geometrii, navíc 4 km jsme jeli po defektu. Měli jsme ale náskok, poslední dnešní RZ vyšla, takže není kam spěchat.. Vedeme třídu. "
Miroslav Tarabus: „ Udělali jsme defekt, něco nám někde mlátí. Není to dobré, není k tomu co dodat. Zítra to bude lepší."
Miroslav Jakeš: „Dá se to . Udělali jsme dneska spoustu chyb. Byli jsme několikrát venku. Jedoznačná taktika je dojet do cíle soutěže.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?