Vůz kategorie S2000 vítězí ve sprintovém mistrovství, vypadá to že kdo s tímto speciálem umí - vítězí. Nebo že by jen Mitsubishi lapalo po dechu, a S2000 by byla jen souhra okolností ...
Nejlépe začal soutěž Karel Trojan. Sekundovalo mu jediné WRC v poli s Drotárem za volantem. Třetí Roman Odložilík. Josef Peták byl na prvním testu pátý. Do prvního servisu přjížděl ve vedení Drotár s Octavií WRC, Peták už byl druhý. Třetí Roman Odložilík. "Až" sedmý byl Hozák, vše to způsobovala prokluzující spojka a přetáčivý zadek vozu. Petr Hozák k tomu říkal: "Hned při cestě na start rychlostní zkoušky jsme zjistili prokluzující spojku. Takže řadíme bez spojky, a ztrácíme. Další věcí je přetáčivost auta, ale to upravíme. Bude to boj ! "
Druhé kolo rychlostních zkoušek lehce zkropil déšť. Řezané sliky zvoli Peták a zvolil na výbornou. Šel hned po RZ 4 do vedení. Problémy měl Odložilík. Krušnou chvilku si hned po startu prožil Sýkora, když své Mitsubishi opřel ve velké rychlosti o svodidla. "Jeli jsme hned po startu do první, levé zatáčky a auto prostě nezatočilo. Jeli jsme na ty svodidla čelně, zatažením ručky jsem minimalizoval škody na autě. Jsou jen ohnutá ramena a zlikovidované oba pravé ráfky. Snad vše ostatní zůstalo nepoškozeno, " říkál Sýkora po odstoupení.
Před druhým servisem tak vedl Peták, o téměř sedmnáct vteřin před Semerádem. Třetí byl Odložilík. Čtvrtý Drotár, když předstihl Trojana (5). Šanci na zlepšení tak před záverečným kolem dostal Hozák (6). Na Trojana ztrácel před posledními třemi rychlostními testy deset vteřin. Petr k tomu řekl : "Karel má nějaký problém, jdu do toho naplno a jeho náskok smažu!"
V kategorii dvoukolek s přehledem vedl sedmý absolutně Šlehofer, druhý ve třídě a devátý absolutně Minařík. Dobrý výkon podával osmý Pantálek.
RZ 7 vyhrává ale Trojan a jde na místo čtvrté. Hozáka tak za sebou udržel. Tomu se nepodařil útok hned na RZ 7.(9. čas). Semerádovo druhé místo ohrožoval atak Odložilíka, který se po RZ 8 na toto druhé místo dostal, se shodným časem. Vše se ale rohodlo v poslední rychlostní zkoušce, kterou opět zkropil déšť.
Josef Peták jasně drží vedení. O druhé místo graduje boj. Odložilík navštěvuje příkop a dostává od Semeráda pět vteřin. Čtrvtý dojíždí Igor Drotár s Octavií WRC. Pátý je Karel Trojan. Místo šesté patří skvěle jedoucímu Šlehoferovi (na RZ 9 sedmý čas absolutně) Velkou zajímavostní je osmý basolutní čas Tomáše Gregy s Felicií Kit Car. Inu voda a srdce pilota dělá svoje). Sedmý v cíli je určitě spokojený Petr Hozák. Osmý Lubomír Minařík, který na toto místo postoupil po havárii Pantálka v poslední RZ. Devátý je Jan Dohnal s Cliem S1600. Desátý je Sláva Ducháček.
Celkově byla tato soutěž velmi zajímavá a opět potvrdila, že S2000, voda a Peták za volantem, dokáže divy.
Mezi "velkými kluky" debutující Bujáček dokončil sotěž na 25. místě absolutně. Řekl bych životní soutěž a dvanácté místo patří Schlagerovi, který asi není pověrčivý, jelikož startoval na domácí soutěži se startovním číslem 13.
Výsledky v cíli
1. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 N/4 0:46:44.7 2. Semerád Josef / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +23.8 3. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Peugeot 207 S2000 N/4 +28.8 4. Drotár Igor / Bánoci Vladimír Škoda Octavia WRC S/2 +33.2 5. Trojan Karel / Řihák Petr Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +41.6 6. Šlehofer Jan / Mourková Renáta Fiat Punto S1600 A/6 +1:06.8 7. Hozák Petr / Houšť Vít Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +1:12.1 8. Minařík Lubomír / Semela Viktor Škoda Fabia Kit Car A/6 +1:47.3 9. Dohnal Jan / Perski Eduard Renault Clio S1600 A/6 +1:54.2 10. Ducháček Sláva / Dufek Petr Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +2:22.6 11. Novák Antonín / Vajďák Jiří Citroën Saxo S1600 A/6 +2:35.1 12. Schlager Eddy / Gottlieb Harald Mitsubishi Lancer EVO VII S/2 +2:39.8 13. Kurka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer EVO VII S/2 +2:46.2 14. Dohnal Pavel / Blažek Jiří Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +3:22.1 15. Trnovec Petr / Mastacan Jan Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 +3:33.0
Kompletní výsledková listina je zde.
Soutěž dokončilo 78 posádek ze 111 startujících. Další soutěží je romat Rallysprint Kopná, kde na soutěžící čeká velmi těžká, ale oblíbená trať.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?