Dvojnásobnou premiéru zažila na konci listopadu při TipCars Pražském rallysprintu posádka Ján Kundlák se spolujezdcem Tomášem Machovským. Jedenatřicetiletý jezdec poprvé oficiálně usedl do vozu R5 na závodě a pro Tomáše to byl vůbec první start v rally.
Janko Kundlák po smolné Rally Pačejov, kde měl na dosah mistrovský titul ve dvoukolkách, ale technická závada mu zhatila všechny plány, nabírá dobrou náladu. První vlaštovkou byl avizovaný přestup do vozu Škoda Fabia R5, a tím splnění klukovského snu. A jelikož se sny mají plnit a není důvod otálet, využil Kundlák hned první příležitost, aby se s novým vozem blíže seznámil. Pražský rallysprint se doslova nabízel a jelikož to je závod, kde se vozí partneři, proč toho nevyužít. Do kolonky spolujezdce vedle Janka byl zapsaný Tomáš Machovský. „Tomáš už jako malý kluk objížděl na tahačku závody rally a jeho snem bylo jednou se svézt v závodním autě. O soutěžích tedy něco věděl a o to víc mne potěšilo, že jsme si na začátku letošního roku plácli, a i díky jeho firmě RTP POWER a CASABLANCA Sky Bar se mi podařilo absolvovat letošní sezonu a velké finále v Praze. Tímto bych mu chtěl moc poděkovat, že do mě vložil svoji důvěru. Ve chvíli, kdy se Tomáš dozvěděl o mém přestupu do er pětky a snaze jet sprint v Praze, neváhal ani vteřinu a rozhodl se mě v tomto kroku podpořit. On je pro každou špatnost, a tak bylo hned jasné, že poslední závod letošní sezony pojedeme spolu. Na mně bylo, abych mu vysvětlil, jak závodní auto funguje, na co jsou jednotlivé knoflíky, jak se píše rozpis, na co je itinerář, co jsou časové kontroly a stručně vysvětlil řády,“ představil spolujezdce pro pražský závod Ján Kundlák.
Před závodem měla posádka malý test na osahání vozu a šlo se na věc. Jankovi s Tomášem rozhodně nešlo o to zajet nejrychlejší časy, důležité bylo zažít pěkný víkend a bavit se. A to se podařilo. Černozlatá Škoda Fabia R5 s číslem 10 lítala ze strany na stranu a jízdou bavila diváky i dva „šílence“ uvnitř vozu. „Bylo to úžasné, skvělé a všichni jsme si to moc užili. Tomáš při premiéře v rally zažil doslova křest ohněm, kdy usedl do rychlého auta a musel fungovat. Chtěl jsem po něm, aby četl, aby se orientoval v časech a prožil soutěž jako plnohodnotný člen posádky. Jsem přesvědčený, že jenom tak člověk může získat plnohodnotný zážitek a mít představu o tom, jak krásný, ale náročný tento sport je. Na přípravu měl minimum času, ale vše zvládl bravurně. Stalo se, že se na erzetě ztratil, ale dokázal se najít a v závěru rally už podával dobrý výkon a zároveň si stíhal jízdu užívat. Jsem rád, že jsem mu mohl splnit jeho sen. A sen jsem si splnil i já tím, že jsem se posadil do takového krásného auta. Fabia R5 od ,,Brynďáků“ fungovala skvěle, i když se to neobešlo bez ztráty kytičky. Povedlo se mi utrhnout pravý přední blatník, kdy auto zatočilo za balík dřív, než jsem chtěl, což bude stát nějakou korunu navíc, ale rozhodně toho nijak nelituji. Na konci sprintu se mi z auta nechtělo vystupovat a už nyní se těším na další starty s R5. Jsem rád, že jsme mohli celé to šílenství prožít společně s Tomášem. Věřím, že si odnáší krásný zážitek, a to i z pohledu zákulisí našeho týmu a rally obecně. Emoce byly během víkendu brutální z obou stran. Věřím, že i závěrečná kolečka se lidem líbila, neboť tímto jsem jim chtěl poděkovat za celoroční podporu,“ ohlédl se za Pražským rallysprintem Janko Kundlák.
A jak se na tento jedinečný zážitek dívá s odstupem pár dnů samotný Tomáš? „Myslím, že tento den si budu pamatovat do konce života, na 29. Pražském rallysprintu se mi totiž splnil dětský sen, usedl jsem do závodního rally vozu a ještě do Fabie R5. Když jsem se ráno oblékal do kombinézy, měl jsem husí kůži a v hlavě mi probleskla vzpomínka, jak se jako malý kluk procházím v Třebíči po Karlově náměstí mezi závodními vozy Horácké rally. V momentě, kdy Janko odstartoval první RZ v Cementárně, jsem si uvědomil, že se můj sen stal skutečností, díky Janko 😊. Při příjezdu na Strahovský stadion jsem viděl davy lidí, co přišly fandit stejně jako já před lety. Při třetí erzetě už jsme létali bokem do zatáček kolem stadionu. Nejvíce jsem si užil epilog a Jankova mistrovská kolečka před hlavní tribunou, odložil jsem rozpis, vystrčil vlajku CASABLANCA SKY BAR z okna a opravdu jsem si to užíval. Janko mě během pár dní dokázal naučit vše potřebné a ukázal mi tak rally z druhé strany, ještě jednou obrovské díky a těším se na 30. Pražský rallysprint. “
Pokud by někdo chtěl vědět, jak dopadla posádka Kundlák – Machovský, tak vězte, že v absolutní klasifikaci dojeli kluci šestí a stejná příčka jim náleží i v kategorii 4WD. Dosažený čas na závěrečné rychlostní zkoušce, kdy naše posádka ztratila jenom 5 sekund na prvního, je vzhledem k efektním průjezdům pro oko diváka dobrým příslibem a hnacím motorem pro sbírání dalších cenných kilometrů. Pro Janka Kundláka je sezona 2024 definitivně ukončena a svou přípravu plně směřuje do příštího roku.
Děkujeme všem, kteří jste do Prahy dorazili a užili si tento nádherný víkend s námi.
Sledujte nás na našich sociálních sítích.
https://www.facebook.com/rallypossible https://www.instagram.com/janko_possible/ https://www.youtube.com/@janko_possible https://www.tiktok.com/@rallypossible
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.