Dvojnásobnou premiéru zažila na konci listopadu při TipCars Pražském rallysprintu posádka Ján Kundlák se spolujezdcem Tomášem Machovským. Jedenatřicetiletý jezdec poprvé oficiálně usedl do vozu R5 na závodě a pro Tomáše to byl vůbec první start v rally.
Janko Kundlák po smolné Rally Pačejov, kde měl na dosah mistrovský titul ve dvoukolkách, ale technická závada mu zhatila všechny plány, nabírá dobrou náladu. První vlaštovkou byl avizovaný přestup do vozu Škoda Fabia R5, a tím splnění klukovského snu. A jelikož se sny mají plnit a není důvod otálet, využil Kundlák hned první příležitost, aby se s novým vozem blíže seznámil. Pražský rallysprint se doslova nabízel a jelikož to je závod, kde se vozí partneři, proč toho nevyužít. Do kolonky spolujezdce vedle Janka byl zapsaný Tomáš Machovský. „Tomáš už jako malý kluk objížděl na tahačku závody rally a jeho snem bylo jednou se svézt v závodním autě. O soutěžích tedy něco věděl a o to víc mne potěšilo, že jsme si na začátku letošního roku plácli, a i díky jeho firmě RTP POWER a CASABLANCA Sky Bar se mi podařilo absolvovat letošní sezonu a velké finále v Praze. Tímto bych mu chtěl moc poděkovat, že do mě vložil svoji důvěru. Ve chvíli, kdy se Tomáš dozvěděl o mém přestupu do er pětky a snaze jet sprint v Praze, neváhal ani vteřinu a rozhodl se mě v tomto kroku podpořit. On je pro každou špatnost, a tak bylo hned jasné, že poslední závod letošní sezony pojedeme spolu. Na mně bylo, abych mu vysvětlil, jak závodní auto funguje, na co jsou jednotlivé knoflíky, jak se píše rozpis, na co je itinerář, co jsou časové kontroly a stručně vysvětlil řády,“ představil spolujezdce pro pražský závod Ján Kundlák.
Před závodem měla posádka malý test na osahání vozu a šlo se na věc. Jankovi s Tomášem rozhodně nešlo o to zajet nejrychlejší časy, důležité bylo zažít pěkný víkend a bavit se. A to se podařilo. Černozlatá Škoda Fabia R5 s číslem 10 lítala ze strany na stranu a jízdou bavila diváky i dva „šílence“ uvnitř vozu. „Bylo to úžasné, skvělé a všichni jsme si to moc užili. Tomáš při premiéře v rally zažil doslova křest ohněm, kdy usedl do rychlého auta a musel fungovat. Chtěl jsem po něm, aby četl, aby se orientoval v časech a prožil soutěž jako plnohodnotný člen posádky. Jsem přesvědčený, že jenom tak člověk může získat plnohodnotný zážitek a mít představu o tom, jak krásný, ale náročný tento sport je. Na přípravu měl minimum času, ale vše zvládl bravurně. Stalo se, že se na erzetě ztratil, ale dokázal se najít a v závěru rally už podával dobrý výkon a zároveň si stíhal jízdu užívat. Jsem rád, že jsem mu mohl splnit jeho sen. A sen jsem si splnil i já tím, že jsem se posadil do takového krásného auta. Fabia R5 od ,,Brynďáků“ fungovala skvěle, i když se to neobešlo bez ztráty kytičky. Povedlo se mi utrhnout pravý přední blatník, kdy auto zatočilo za balík dřív, než jsem chtěl, což bude stát nějakou korunu navíc, ale rozhodně toho nijak nelituji. Na konci sprintu se mi z auta nechtělo vystupovat a už nyní se těším na další starty s R5. Jsem rád, že jsme mohli celé to šílenství prožít společně s Tomášem. Věřím, že si odnáší krásný zážitek, a to i z pohledu zákulisí našeho týmu a rally obecně. Emoce byly během víkendu brutální z obou stran. Věřím, že i závěrečná kolečka se lidem líbila, neboť tímto jsem jim chtěl poděkovat za celoroční podporu,“ ohlédl se za Pražským rallysprintem Janko Kundlák.
A jak se na tento jedinečný zážitek dívá s odstupem pár dnů samotný Tomáš? „Myslím, že tento den si budu pamatovat do konce života, na 29. Pražském rallysprintu se mi totiž splnil dětský sen, usedl jsem do závodního rally vozu a ještě do Fabie R5. Když jsem se ráno oblékal do kombinézy, měl jsem husí kůži a v hlavě mi probleskla vzpomínka, jak se jako malý kluk procházím v Třebíči po Karlově náměstí mezi závodními vozy Horácké rally. V momentě, kdy Janko odstartoval první RZ v Cementárně, jsem si uvědomil, že se můj sen stal skutečností, díky Janko 😊. Při příjezdu na Strahovský stadion jsem viděl davy lidí, co přišly fandit stejně jako já před lety. Při třetí erzetě už jsme létali bokem do zatáček kolem stadionu. Nejvíce jsem si užil epilog a Jankova mistrovská kolečka před hlavní tribunou, odložil jsem rozpis, vystrčil vlajku CASABLANCA SKY BAR z okna a opravdu jsem si to užíval. Janko mě během pár dní dokázal naučit vše potřebné a ukázal mi tak rally z druhé strany, ještě jednou obrovské díky a těším se na 30. Pražský rallysprint. “
Pokud by někdo chtěl vědět, jak dopadla posádka Kundlák – Machovský, tak vězte, že v absolutní klasifikaci dojeli kluci šestí a stejná příčka jim náleží i v kategorii 4WD. Dosažený čas na závěrečné rychlostní zkoušce, kdy naše posádka ztratila jenom 5 sekund na prvního, je vzhledem k efektním průjezdům pro oko diváka dobrým příslibem a hnacím motorem pro sbírání dalších cenných kilometrů. Pro Janka Kundláka je sezona 2024 definitivně ukončena a svou přípravu plně směřuje do příštího roku.
Děkujeme všem, kteří jste do Prahy dorazili a užili si tento nádherný víkend s námi.
Sledujte nás na našich sociálních sítích.
https://www.facebook.com/rallypossible https://www.instagram.com/janko_possible/ https://www.youtube.com/@janko_possible https://www.tiktok.com/@rallypossible
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.