Dvojnásobnou premiéru zažila na konci listopadu při TipCars Pražském rallysprintu posádka Ján Kundlák se spolujezdcem Tomášem Machovským. Jedenatřicetiletý jezdec poprvé oficiálně usedl do vozu R5 na závodě a pro Tomáše to byl vůbec první start v rally.
Janko Kundlák po smolné Rally Pačejov, kde měl na dosah mistrovský titul ve dvoukolkách, ale technická závada mu zhatila všechny plány, nabírá dobrou náladu. První vlaštovkou byl avizovaný přestup do vozu Škoda Fabia R5, a tím splnění klukovského snu. A jelikož se sny mají plnit a není důvod otálet, využil Kundlák hned první příležitost, aby se s novým vozem blíže seznámil. Pražský rallysprint se doslova nabízel a jelikož to je závod, kde se vozí partneři, proč toho nevyužít. Do kolonky spolujezdce vedle Janka byl zapsaný Tomáš Machovský. „Tomáš už jako malý kluk objížděl na tahačku závody rally a jeho snem bylo jednou se svézt v závodním autě. O soutěžích tedy něco věděl a o to víc mne potěšilo, že jsme si na začátku letošního roku plácli, a i díky jeho firmě RTP POWER a CASABLANCA Sky Bar se mi podařilo absolvovat letošní sezonu a velké finále v Praze. Tímto bych mu chtěl moc poděkovat, že do mě vložil svoji důvěru. Ve chvíli, kdy se Tomáš dozvěděl o mém přestupu do er pětky a snaze jet sprint v Praze, neváhal ani vteřinu a rozhodl se mě v tomto kroku podpořit. On je pro každou špatnost, a tak bylo hned jasné, že poslední závod letošní sezony pojedeme spolu. Na mně bylo, abych mu vysvětlil, jak závodní auto funguje, na co jsou jednotlivé knoflíky, jak se píše rozpis, na co je itinerář, co jsou časové kontroly a stručně vysvětlil řády,“ představil spolujezdce pro pražský závod Ján Kundlák.
Před závodem měla posádka malý test na osahání vozu a šlo se na věc. Jankovi s Tomášem rozhodně nešlo o to zajet nejrychlejší časy, důležité bylo zažít pěkný víkend a bavit se. A to se podařilo. Černozlatá Škoda Fabia R5 s číslem 10 lítala ze strany na stranu a jízdou bavila diváky i dva „šílence“ uvnitř vozu. „Bylo to úžasné, skvělé a všichni jsme si to moc užili. Tomáš při premiéře v rally zažil doslova křest ohněm, kdy usedl do rychlého auta a musel fungovat. Chtěl jsem po něm, aby četl, aby se orientoval v časech a prožil soutěž jako plnohodnotný člen posádky. Jsem přesvědčený, že jenom tak člověk může získat plnohodnotný zážitek a mít představu o tom, jak krásný, ale náročný tento sport je. Na přípravu měl minimum času, ale vše zvládl bravurně. Stalo se, že se na erzetě ztratil, ale dokázal se najít a v závěru rally už podával dobrý výkon a zároveň si stíhal jízdu užívat. Jsem rád, že jsem mu mohl splnit jeho sen. A sen jsem si splnil i já tím, že jsem se posadil do takového krásného auta. Fabia R5 od ,,Brynďáků“ fungovala skvěle, i když se to neobešlo bez ztráty kytičky. Povedlo se mi utrhnout pravý přední blatník, kdy auto zatočilo za balík dřív, než jsem chtěl, což bude stát nějakou korunu navíc, ale rozhodně toho nijak nelituji. Na konci sprintu se mi z auta nechtělo vystupovat a už nyní se těším na další starty s R5. Jsem rád, že jsme mohli celé to šílenství prožít společně s Tomášem. Věřím, že si odnáší krásný zážitek, a to i z pohledu zákulisí našeho týmu a rally obecně. Emoce byly během víkendu brutální z obou stran. Věřím, že i závěrečná kolečka se lidem líbila, neboť tímto jsem jim chtěl poděkovat za celoroční podporu,“ ohlédl se za Pražským rallysprintem Janko Kundlák.
A jak se na tento jedinečný zážitek dívá s odstupem pár dnů samotný Tomáš? „Myslím, že tento den si budu pamatovat do konce života, na 29. Pražském rallysprintu se mi totiž splnil dětský sen, usedl jsem do závodního rally vozu a ještě do Fabie R5. Když jsem se ráno oblékal do kombinézy, měl jsem husí kůži a v hlavě mi probleskla vzpomínka, jak se jako malý kluk procházím v Třebíči po Karlově náměstí mezi závodními vozy Horácké rally. V momentě, kdy Janko odstartoval první RZ v Cementárně, jsem si uvědomil, že se můj sen stal skutečností, díky Janko 😊. Při příjezdu na Strahovský stadion jsem viděl davy lidí, co přišly fandit stejně jako já před lety. Při třetí erzetě už jsme létali bokem do zatáček kolem stadionu. Nejvíce jsem si užil epilog a Jankova mistrovská kolečka před hlavní tribunou, odložil jsem rozpis, vystrčil vlajku CASABLANCA SKY BAR z okna a opravdu jsem si to užíval. Janko mě během pár dní dokázal naučit vše potřebné a ukázal mi tak rally z druhé strany, ještě jednou obrovské díky a těším se na 30. Pražský rallysprint. “
Pokud by někdo chtěl vědět, jak dopadla posádka Kundlák – Machovský, tak vězte, že v absolutní klasifikaci dojeli kluci šestí a stejná příčka jim náleží i v kategorii 4WD. Dosažený čas na závěrečné rychlostní zkoušce, kdy naše posádka ztratila jenom 5 sekund na prvního, je vzhledem k efektním průjezdům pro oko diváka dobrým příslibem a hnacím motorem pro sbírání dalších cenných kilometrů. Pro Janka Kundláka je sezona 2024 definitivně ukončena a svou přípravu plně směřuje do příštího roku.
Děkujeme všem, kteří jste do Prahy dorazili a užili si tento nádherný víkend s námi.
Sledujte nás na našich sociálních sítích.
https://www.facebook.com/rallypossible https://www.instagram.com/janko_possible/ https://www.youtube.com/@janko_possible https://www.tiktok.com/@rallypossible
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.