Posádka Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča loni odstartovala sezónu na rakouské Rebenland Rallye se startovním číslem 4, letos tomu tak bude na Valašské rally ValMez. Na konci roku 2023 se radovala z třetího místa v českém šampionátu, s novou technikou by letos ráda loňský výsledek minimálně obhájila.
Samohýl Škoda Team zakončil loňskou sezónu na bronzové vlně. Třetí místa v českém šampionátu na Bohemii a Barumce zajistila Adamovi s Ondřejem konečné třetí místo v českém šampionátu. O něj je nepřipravila ani neúčast v Pačejově, když dvojice dala přednost startu na Central European Rally. Závěr roku se nesl ve spojení s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, do letošní sezóny však posádka Samohýl Škoda Teamu vstoupí s novým speciálem Škoda Fabia RS Rally2.
„Všechno proběhlo nezvykle rychle. Slovo dalo slovo a najednou tady máme ereso. Ale trochu vážně. Všichni jsme se shodli, že je ten správný krok prodat Rally2 evo a udělat další krok dopředu. Model RS jsme navíc měli už dlouho objednán, a když se naskytla možnost Fabii RS ze stáje Škoda Motorsport získat, rozhodnutí padlo rychle,“ naznačuje hlavní změnu do sezóny 2024 Adam Březík.
Jde o zcela nový vůz vyrobený v dílnách stáje Škoda Motorsport, který je „oblečen“ do týmového designu Samohýl Škoda Teamu. Bude tak stejně jako v posledních letech reprezentovat projekt dealerských týmů společnosti Škoda Auto. Manažer týmu Martin Březík se ve spojení s hlavními partnery zároveň rozhodl pokračovat v trendu spolupráce s Romanem Krestou, která byla nastavena před loňskou Barum Czech Rally Zlín. Kresta racing se nadále bude podílet na technické podpoře Samohýl Škoda Teamu.
Prioritou posádky Adam Březík – Ondřej Krajča budou starty v Mistrovství České republiky v rally, kde obhajuje třetí příčku absolutně.
„Je zřejmé, že se domácí konkurence letos určitě zvýší. To je pro český mistrák samozřejmě dobře. Ze známějších domácích jmen bude zřejmě chybět jen Filip Mareš, který loni rozjel projekt ERC a předpokládám, že v něm bude letos pokračovat. S Filipem by to za mě bylo ještě zajímavější, ale už tak bude konkurence hodně atraktivní a na začátek sezóny se moc těšíme,“ dívá se do blízké budoucnosti Adam Březík, který se z kalendáře nejvíce těší na závody v Českém Krumlově, v Hustopečích a na zlínskou Barumku.
"Jsem rád, že se už konečně blíží náš první letošní start a skončí dlouhá zimní pauza. Řekl bych, že na první závod mistráku na Šumavě budeme dobře připraveni. A ambice? Těžká odpověď, máme nové auto a je znát, že bude potřeba najet více kilometrů, takže nechci předjímat. Nicméně se hodně těšíme a věřím, že nás čeká další úspěšná sezóna,“ říká navigátor Ondřej Krajča.
Startu na Valašce předcházela dvě testování na Vyškovsku a v Polsku, Valaška bude další porcí kilometrů před ostrým vstupem do šampionátu na klatovské Rally Šumava.
„Kromě Valašky zvažujeme starty na Kopné a zřejmě na konci roku na Vsetíně. Raději to říkám dopředu, aby nás zase někdo nenařkl, že svým startem někomu pomáháme (smích). Osobně bych rád odjel i nějaké závody ERC a v říjnu CER, ale to se uvidí podle toho, jak na tom tým bude finančně,“ naznačuje možné plány Adam Březík.
Tažení posádky Adam Březík – Ondřej Krejča v sezóně 2024 podpoří společnosti Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz. Citelná pomoc s chodem týmu je spojena s Adamovým tátou Martinem a týmovými mechaniky, stejně jako se stájí Romana Kresty.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.