Posádka Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča loni odstartovala sezónu na rakouské Rebenland Rallye se startovním číslem 4, letos tomu tak bude na Valašské rally ValMez. Na konci roku 2023 se radovala z třetího místa v českém šampionátu, s novou technikou by letos ráda loňský výsledek minimálně obhájila.
Samohýl Škoda Team zakončil loňskou sezónu na bronzové vlně. Třetí místa v českém šampionátu na Bohemii a Barumce zajistila Adamovi s Ondřejem konečné třetí místo v českém šampionátu. O něj je nepřipravila ani neúčast v Pačejově, když dvojice dala přednost startu na Central European Rally. Závěr roku se nesl ve spojení s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, do letošní sezóny však posádka Samohýl Škoda Teamu vstoupí s novým speciálem Škoda Fabia RS Rally2.
„Všechno proběhlo nezvykle rychle. Slovo dalo slovo a najednou tady máme ereso. Ale trochu vážně. Všichni jsme se shodli, že je ten správný krok prodat Rally2 evo a udělat další krok dopředu. Model RS jsme navíc měli už dlouho objednán, a když se naskytla možnost Fabii RS ze stáje Škoda Motorsport získat, rozhodnutí padlo rychle,“ naznačuje hlavní změnu do sezóny 2024 Adam Březík.
Jde o zcela nový vůz vyrobený v dílnách stáje Škoda Motorsport, který je „oblečen“ do týmového designu Samohýl Škoda Teamu. Bude tak stejně jako v posledních letech reprezentovat projekt dealerských týmů společnosti Škoda Auto. Manažer týmu Martin Březík se ve spojení s hlavními partnery zároveň rozhodl pokračovat v trendu spolupráce s Romanem Krestou, která byla nastavena před loňskou Barum Czech Rally Zlín. Kresta racing se nadále bude podílet na technické podpoře Samohýl Škoda Teamu.
Prioritou posádky Adam Březík – Ondřej Krajča budou starty v Mistrovství České republiky v rally, kde obhajuje třetí příčku absolutně.
„Je zřejmé, že se domácí konkurence letos určitě zvýší. To je pro český mistrák samozřejmě dobře. Ze známějších domácích jmen bude zřejmě chybět jen Filip Mareš, který loni rozjel projekt ERC a předpokládám, že v něm bude letos pokračovat. S Filipem by to za mě bylo ještě zajímavější, ale už tak bude konkurence hodně atraktivní a na začátek sezóny se moc těšíme,“ dívá se do blízké budoucnosti Adam Březík, který se z kalendáře nejvíce těší na závody v Českém Krumlově, v Hustopečích a na zlínskou Barumku.
"Jsem rád, že se už konečně blíží náš první letošní start a skončí dlouhá zimní pauza. Řekl bych, že na první závod mistráku na Šumavě budeme dobře připraveni. A ambice? Těžká odpověď, máme nové auto a je znát, že bude potřeba najet více kilometrů, takže nechci předjímat. Nicméně se hodně těšíme a věřím, že nás čeká další úspěšná sezóna,“ říká navigátor Ondřej Krajča.
Startu na Valašce předcházela dvě testování na Vyškovsku a v Polsku, Valaška bude další porcí kilometrů před ostrým vstupem do šampionátu na klatovské Rally Šumava.
„Kromě Valašky zvažujeme starty na Kopné a zřejmě na konci roku na Vsetíně. Raději to říkám dopředu, aby nás zase někdo nenařkl, že svým startem někomu pomáháme (smích). Osobně bych rád odjel i nějaké závody ERC a v říjnu CER, ale to se uvidí podle toho, jak na tom tým bude finančně,“ naznačuje možné plány Adam Březík.
Tažení posádky Adam Březík – Ondřej Krejča v sezóně 2024 podpoří společnosti Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz. Citelná pomoc s chodem týmu je spojena s Adamovým tátou Martinem a týmovými mechaniky, stejně jako se stájí Romana Kresty.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?