Posádka Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča loni odstartovala sezónu na rakouské Rebenland Rallye se startovním číslem 4, letos tomu tak bude na Valašské rally ValMez. Na konci roku 2023 se radovala z třetího místa v českém šampionátu, s novou technikou by letos ráda loňský výsledek minimálně obhájila.
Samohýl Škoda Team zakončil loňskou sezónu na bronzové vlně. Třetí místa v českém šampionátu na Bohemii a Barumce zajistila Adamovi s Ondřejem konečné třetí místo v českém šampionátu. O něj je nepřipravila ani neúčast v Pačejově, když dvojice dala přednost startu na Central European Rally. Závěr roku se nesl ve spojení s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, do letošní sezóny však posádka Samohýl Škoda Teamu vstoupí s novým speciálem Škoda Fabia RS Rally2.
„Všechno proběhlo nezvykle rychle. Slovo dalo slovo a najednou tady máme ereso. Ale trochu vážně. Všichni jsme se shodli, že je ten správný krok prodat Rally2 evo a udělat další krok dopředu. Model RS jsme navíc měli už dlouho objednán, a když se naskytla možnost Fabii RS ze stáje Škoda Motorsport získat, rozhodnutí padlo rychle,“ naznačuje hlavní změnu do sezóny 2024 Adam Březík.
Jde o zcela nový vůz vyrobený v dílnách stáje Škoda Motorsport, který je „oblečen“ do týmového designu Samohýl Škoda Teamu. Bude tak stejně jako v posledních letech reprezentovat projekt dealerských týmů společnosti Škoda Auto. Manažer týmu Martin Březík se ve spojení s hlavními partnery zároveň rozhodl pokračovat v trendu spolupráce s Romanem Krestou, která byla nastavena před loňskou Barum Czech Rally Zlín. Kresta racing se nadále bude podílet na technické podpoře Samohýl Škoda Teamu.
Prioritou posádky Adam Březík – Ondřej Krajča budou starty v Mistrovství České republiky v rally, kde obhajuje třetí příčku absolutně.
„Je zřejmé, že se domácí konkurence letos určitě zvýší. To je pro český mistrák samozřejmě dobře. Ze známějších domácích jmen bude zřejmě chybět jen Filip Mareš, který loni rozjel projekt ERC a předpokládám, že v něm bude letos pokračovat. S Filipem by to za mě bylo ještě zajímavější, ale už tak bude konkurence hodně atraktivní a na začátek sezóny se moc těšíme,“ dívá se do blízké budoucnosti Adam Březík, který se z kalendáře nejvíce těší na závody v Českém Krumlově, v Hustopečích a na zlínskou Barumku.
"Jsem rád, že se už konečně blíží náš první letošní start a skončí dlouhá zimní pauza. Řekl bych, že na první závod mistráku na Šumavě budeme dobře připraveni. A ambice? Těžká odpověď, máme nové auto a je znát, že bude potřeba najet více kilometrů, takže nechci předjímat. Nicméně se hodně těšíme a věřím, že nás čeká další úspěšná sezóna,“ říká navigátor Ondřej Krajča.
Startu na Valašce předcházela dvě testování na Vyškovsku a v Polsku, Valaška bude další porcí kilometrů před ostrým vstupem do šampionátu na klatovské Rally Šumava.
„Kromě Valašky zvažujeme starty na Kopné a zřejmě na konci roku na Vsetíně. Raději to říkám dopředu, aby nás zase někdo nenařkl, že svým startem někomu pomáháme (smích). Osobně bych rád odjel i nějaké závody ERC a v říjnu CER, ale to se uvidí podle toho, jak na tom tým bude finančně,“ naznačuje možné plány Adam Březík.
Tažení posádky Adam Březík – Ondřej Krejča v sezóně 2024 podpoří společnosti Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz. Citelná pomoc s chodem týmu je spojena s Adamovým tátou Martinem a týmovými mechaniky, stejně jako se stájí Romana Kresty.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.