Posádka Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča loni odstartovala sezónu na rakouské Rebenland Rallye se startovním číslem 4, letos tomu tak bude na Valašské rally ValMez. Na konci roku 2023 se radovala z třetího místa v českém šampionátu, s novou technikou by letos ráda loňský výsledek minimálně obhájila.
Samohýl Škoda Team zakončil loňskou sezónu na bronzové vlně. Třetí místa v českém šampionátu na Bohemii a Barumce zajistila Adamovi s Ondřejem konečné třetí místo v českém šampionátu. O něj je nepřipravila ani neúčast v Pačejově, když dvojice dala přednost startu na Central European Rally. Závěr roku se nesl ve spojení s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, do letošní sezóny však posádka Samohýl Škoda Teamu vstoupí s novým speciálem Škoda Fabia RS Rally2.
„Všechno proběhlo nezvykle rychle. Slovo dalo slovo a najednou tady máme ereso. Ale trochu vážně. Všichni jsme se shodli, že je ten správný krok prodat Rally2 evo a udělat další krok dopředu. Model RS jsme navíc měli už dlouho objednán, a když se naskytla možnost Fabii RS ze stáje Škoda Motorsport získat, rozhodnutí padlo rychle,“ naznačuje hlavní změnu do sezóny 2024 Adam Březík.
Jde o zcela nový vůz vyrobený v dílnách stáje Škoda Motorsport, který je „oblečen“ do týmového designu Samohýl Škoda Teamu. Bude tak stejně jako v posledních letech reprezentovat projekt dealerských týmů společnosti Škoda Auto. Manažer týmu Martin Březík se ve spojení s hlavními partnery zároveň rozhodl pokračovat v trendu spolupráce s Romanem Krestou, která byla nastavena před loňskou Barum Czech Rally Zlín. Kresta racing se nadále bude podílet na technické podpoře Samohýl Škoda Teamu.
Prioritou posádky Adam Březík – Ondřej Krajča budou starty v Mistrovství České republiky v rally, kde obhajuje třetí příčku absolutně.
„Je zřejmé, že se domácí konkurence letos určitě zvýší. To je pro český mistrák samozřejmě dobře. Ze známějších domácích jmen bude zřejmě chybět jen Filip Mareš, který loni rozjel projekt ERC a předpokládám, že v něm bude letos pokračovat. S Filipem by to za mě bylo ještě zajímavější, ale už tak bude konkurence hodně atraktivní a na začátek sezóny se moc těšíme,“ dívá se do blízké budoucnosti Adam Březík, který se z kalendáře nejvíce těší na závody v Českém Krumlově, v Hustopečích a na zlínskou Barumku.
"Jsem rád, že se už konečně blíží náš první letošní start a skončí dlouhá zimní pauza. Řekl bych, že na první závod mistráku na Šumavě budeme dobře připraveni. A ambice? Těžká odpověď, máme nové auto a je znát, že bude potřeba najet více kilometrů, takže nechci předjímat. Nicméně se hodně těšíme a věřím, že nás čeká další úspěšná sezóna,“ říká navigátor Ondřej Krajča.
Startu na Valašce předcházela dvě testování na Vyškovsku a v Polsku, Valaška bude další porcí kilometrů před ostrým vstupem do šampionátu na klatovské Rally Šumava.
„Kromě Valašky zvažujeme starty na Kopné a zřejmě na konci roku na Vsetíně. Raději to říkám dopředu, aby nás zase někdo nenařkl, že svým startem někomu pomáháme (smích). Osobně bych rád odjel i nějaké závody ERC a v říjnu CER, ale to se uvidí podle toho, jak na tom tým bude finančně,“ naznačuje možné plány Adam Březík.
Tažení posádky Adam Březík – Ondřej Krejča v sezóně 2024 podpoří společnosti Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz. Citelná pomoc s chodem týmu je spojena s Adamovým tátou Martinem a týmovými mechaniky, stejně jako se stájí Romana Kresty.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.