Seriál jednodenních závodů má prozatím za sebou jen tři podniky, ale i tak je nejvyšší čas zveřejnit první informace k poslednímu podniku kalendáře Autoklub Rallysprint série. Tím bude XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín. Soutěž se uskuteční proti dřívější tradici o čtrnáct dní dříve, ve dnech 13. – 14. října 2023. Pořadatelem závodu zůstává Autoklub Vsetín – město v AČR.
Vsetínský sprint už několik let zakončuje sezónu jednodenních závodů a ani letošní ročník nebude výjimkou. Soutěž nechybí v kalendářích Autoklub Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Autoklub Rallysprint série historických automobilů. Výsledky závodu mohou zamíchat kartami i v rámci pohárového Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Pořadatelé z Autoklubu Vsetín – město v AČR se pro letošní rok vrátí k formátu dvou sekcí. Po startu ze Vsetína se bude závodit na třech úsecích, celková délka měřených testů mírně překročí sedmdesát kilometrů (aktuálně 70,08 km).
„Termín závodu jsme letos podřídili světové Central European Rally, a tak jedeme o čtrnáct dní dříve než obvykle. Naši partneři nám zůstávají věrní, neměli jsme tak potřebu zásahu do změny názvu závodu Rentor – Partr Rally Vsetín. Pojedeme na třech známých úsecích, přesto na posádky čekají drobné změny a jedna premiéra. Letos začneme Vesníkem, po Semetínu zakončí sekci zkouška v okolí Hošťálkové. Každou erzetu pojedeme dvakrát. Mezi sekcemi čeká na posádky seskupení na Vsetíně,“ odkrývá podobu ředitel soutěže Petr Gryger.
Program RENTOR - PARTR Rally Vsetín započne v pátek 13. října seznamovacími jízdami, na které naváže administrativní a technická přejímka v Autosalonu Škoda - Samohýl motor na Vsetíně. Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 14. října v 9:00 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada). Pro rozdílení cen posádky opět zavítají do okolí Autosalonu Škoda – Samohýl motor, kde bude umístěna cílová rampa, kam první posádky dorazí po půl třetí odpoledne.
V nejbližších dnech budou na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?