Seriál jednodenních závodů má prozatím za sebou jen tři podniky, ale i tak je nejvyšší čas zveřejnit první informace k poslednímu podniku kalendáře Autoklub Rallysprint série. Tím bude XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín. Soutěž se uskuteční proti dřívější tradici o čtrnáct dní dříve, ve dnech 13. – 14. října 2023. Pořadatelem závodu zůstává Autoklub Vsetín – město v AČR.
Vsetínský sprint už několik let zakončuje sezónu jednodenních závodů a ani letošní ročník nebude výjimkou. Soutěž nechybí v kalendářích Autoklub Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Autoklub Rallysprint série historických automobilů. Výsledky závodu mohou zamíchat kartami i v rámci pohárového Čermák a Hrachovec ADAM Cupu.
Pořadatelé z Autoklubu Vsetín – město v AČR se pro letošní rok vrátí k formátu dvou sekcí. Po startu ze Vsetína se bude závodit na třech úsecích, celková délka měřených testů mírně překročí sedmdesát kilometrů (aktuálně 70,08 km).
„Termín závodu jsme letos podřídili světové Central European Rally, a tak jedeme o čtrnáct dní dříve než obvykle. Naši partneři nám zůstávají věrní, neměli jsme tak potřebu zásahu do změny názvu závodu Rentor – Partr Rally Vsetín. Pojedeme na třech známých úsecích, přesto na posádky čekají drobné změny a jedna premiéra. Letos začneme Vesníkem, po Semetínu zakončí sekci zkouška v okolí Hošťálkové. Každou erzetu pojedeme dvakrát. Mezi sekcemi čeká na posádky seskupení na Vsetíně,“ odkrývá podobu ředitel soutěže Petr Gryger.
Program RENTOR - PARTR Rally Vsetín započne v pátek 13. října seznamovacími jízdami, na které naváže administrativní a technická přejímka v Autosalonu Škoda - Samohýl motor na Vsetíně. Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 14. října v 9:00 hodin ze servisního areálu v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada). Pro rozdílení cen posádky opět zavítají do okolí Autosalonu Škoda – Samohýl motor, kde bude umístěna cílová rampa, kam první posádky dorazí po půl třetí odpoledne.
V nejbližších dnech budou na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.