Dokud to dobře nedopadlo, ještě není konec

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 31. srpna 2023 09:02
Sdílej:

Start na nejpopulárnějším závodě u nás – Barum Czech Rally Zlín je snem každého závodníka. Nejinak tomu bylo i u Radka Jatela. Barumka je náročná svojí délkou tratí, její obtížností a mnohdy se k tomu všemu přidá ještě počasí. V letošním roce si Radek splnil další ze svých snů, i když vše neprobíhalo úplně podle jeho představ. Do Barum rally odstartoval s vozem Peugeot 208 R2 se kterým má nejvíce zkušeností. Na sedadlo spolujezdce usednul Zdeněk Omelka.

„Díky našim sponzorům jsem si mohl splnit další z řady snů a odstartovat na Barum rally. Ve středu nás čekal oficiální test, kde jsem svezl sponzory, ale také kamarády a vítěze soutěže, respektive manžela vítězky. Bylo to skvělé rozjetí před samotnou soutěží. Seznamovací jízdy byly skvělé, podél cest nás čekalo spoustu fandících dětí, které nás zastavovali kvůli podpisovým kartičkám. Na chvilku jsem se vrátil do vzpomínek na mé dětství, kdy jsem dělal to samé. Podél trati nás čekalo také spoustu kamarádů a kdo sleduje můj Instagram nebo Facebook, může potvrdit, že to byla sranda,“ podělil se o první dojmy ještě před samotným vypuknutím závodu Radek Jatel.

Pátek již tradičně patřil shakedownu a večer městské rychlostní zkoušce v centru Zlína, která bývá doslova obsypána fanoušky a atmosféra je zde každoročně pekelná. Radek Jatel se společně se svým spolujezdcem Zdeňkem Omelkou nemohli dočkat, až vše zažijí na vlastní kůži. „Do pátku jsem se probudil v dobré náladě a těšil jsem se na shakedown. Začal jsem opatrně, ale po pár stovkách metrů jsme byli nuceni zastavit kvůli posádce startující před námi. V tu chvíli jsem udělal obrovskou chybu, kdy jsem se rozhodl zkoušku jenom projet volnějším tempem. Po chvilce jízdy jsem přeslech dodatek utahující zatáčky a zvolil jsem zajet s vozem do únikové zóny. Zde bohužel stáli lidé a proto jsem vůz zatočil zpět doleva i když mi bylo jasné, že se tam nemůžeme vejít. Peugeot se svezl po trávě, zakopl o břeh a párkrát se překulil. Naštěstí děsivě vypadající nehoda nás stála jen pomačkané plechy,“ popsal krušné chvilky ještě před ostrým startem závodu jezdec z Vysokého Pole. Poděkování patří fanouškům zejména z Belgie, kteří se podíleli na vytažení Peugeota zpět na cestu. V tu chvíli začal pro posádku a hlavně pro její mechaniky boj s časem. „Musím poděkovat celému týmu. Přidělal jsem jim komplikace, za což se omlouvám. Kluci stihli vše opravit, za což jsem jim moc vděčný. Slavnostní start jsme stihli a těšili se na městskou RZ v centru Zlína.“ V pátek již kluci projeli měřený úsek v poklidu a opatrně, aby se nepřihodila další komplikace. Ztráta na soupeře sice nebyla malá, ale posádka mohla v poklidu jít spát a v sobotu začít závodit nanovo.

„Do soboty jsem vstoupil opatrně, ale s jasným cílem - dostat se na 3.místo v naší třídě RC4 II. Po celý den jsem se vyvaroval chyb, až na jedno couvání 200m před cílem prvního Trojáku. V neděli jsem chtěl uhájit bronz ve třídě. Na první RZ Semetín jsem zvolil rychlé tempo. Byl to pro mne celkové první Semetín v životě - neskutečný zážitek a v cíli 11. čas absolutně ve 2 WD a 1. místo ve třídě RC 4 II. Nedokážu slovy popsat ten zážitek z rychlostní zkoušky. Následovala první RZ Pindula v životě. Zajeli jsme druhý čas ve třidě RC4 II a měli skvělý pocit z jízdy. Zbytek závodu už jsme jeli jen to naše tempo, neriskovali jsme a dovezli auto až na cílovou rampu. Konečné třetí místo v RC4 II a 14. místo ve 2 WD je výsledek z říše snů,“ uvedl v cíli spokojený Radek Jatel. Jak závod nešťastně začal, o to lépe to dopadlo v cíli. Veliké poděkování patří fanouškům, kteří posádce fandili po celou dobu závodu a také spolujezdci Zdeňkovi Omelkovi, který bezchybně navigoval po celou soutěž a byla s ním sranda od středy do neděle. Nyní je v jednáních, kdy Radka opět uvidíme za volantem závodního speciálu. Nesmíme zapomenout poděkovat sponzorům, bez kterých by žádný start nebyl možný:

Solar Development s.r.o

Big Mat stavebniny Kodrla

Ševčík group a.s

Stop cars s.r.o

Auto helus

Apeko cz

Tvd slavičín

IST Innovative Sensor Technology

Hasman Klima

Completcar

 

 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.