Start na nejpopulárnějším závodě u nás – Barum Czech Rally Zlín je snem každého závodníka. Nejinak tomu bylo i u Radka Jatela. Barumka je náročná svojí délkou tratí, její obtížností a mnohdy se k tomu všemu přidá ještě počasí. V letošním roce si Radek splnil další ze svých snů, i když vše neprobíhalo úplně podle jeho představ. Do Barum rally odstartoval s vozem Peugeot 208 R2 se kterým má nejvíce zkušeností. Na sedadlo spolujezdce usednul Zdeněk Omelka.
„Díky našim sponzorům jsem si mohl splnit další z řady snů a odstartovat na Barum rally. Ve středu nás čekal oficiální test, kde jsem svezl sponzory, ale také kamarády a vítěze soutěže, respektive manžela vítězky. Bylo to skvělé rozjetí před samotnou soutěží. Seznamovací jízdy byly skvělé, podél cest nás čekalo spoustu fandících dětí, které nás zastavovali kvůli podpisovým kartičkám. Na chvilku jsem se vrátil do vzpomínek na mé dětství, kdy jsem dělal to samé. Podél trati nás čekalo také spoustu kamarádů a kdo sleduje můj Instagram nebo Facebook, může potvrdit, že to byla sranda,“ podělil se o první dojmy ještě před samotným vypuknutím závodu Radek Jatel.
Pátek již tradičně patřil shakedownu a večer městské rychlostní zkoušce v centru Zlína, která bývá doslova obsypána fanoušky a atmosféra je zde každoročně pekelná. Radek Jatel se společně se svým spolujezdcem Zdeňkem Omelkou nemohli dočkat, až vše zažijí na vlastní kůži. „Do pátku jsem se probudil v dobré náladě a těšil jsem se na shakedown. Začal jsem opatrně, ale po pár stovkách metrů jsme byli nuceni zastavit kvůli posádce startující před námi. V tu chvíli jsem udělal obrovskou chybu, kdy jsem se rozhodl zkoušku jenom projet volnějším tempem. Po chvilce jízdy jsem přeslech dodatek utahující zatáčky a zvolil jsem zajet s vozem do únikové zóny. Zde bohužel stáli lidé a proto jsem vůz zatočil zpět doleva i když mi bylo jasné, že se tam nemůžeme vejít. Peugeot se svezl po trávě, zakopl o břeh a párkrát se překulil. Naštěstí děsivě vypadající nehoda nás stála jen pomačkané plechy,“ popsal krušné chvilky ještě před ostrým startem závodu jezdec z Vysokého Pole. Poděkování patří fanouškům zejména z Belgie, kteří se podíleli na vytažení Peugeota zpět na cestu. V tu chvíli začal pro posádku a hlavně pro její mechaniky boj s časem. „Musím poděkovat celému týmu. Přidělal jsem jim komplikace, za což se omlouvám. Kluci stihli vše opravit, za což jsem jim moc vděčný. Slavnostní start jsme stihli a těšili se na městskou RZ v centru Zlína.“ V pátek již kluci projeli měřený úsek v poklidu a opatrně, aby se nepřihodila další komplikace. Ztráta na soupeře sice nebyla malá, ale posádka mohla v poklidu jít spát a v sobotu začít závodit nanovo.
„Do soboty jsem vstoupil opatrně, ale s jasným cílem - dostat se na 3.místo v naší třídě RC4 II. Po celý den jsem se vyvaroval chyb, až na jedno couvání 200m před cílem prvního Trojáku. V neděli jsem chtěl uhájit bronz ve třídě. Na první RZ Semetín jsem zvolil rychlé tempo. Byl to pro mne celkové první Semetín v životě - neskutečný zážitek a v cíli 11. čas absolutně ve 2 WD a 1. místo ve třídě RC 4 II. Nedokážu slovy popsat ten zážitek z rychlostní zkoušky. Následovala první RZ Pindula v životě. Zajeli jsme druhý čas ve třidě RC4 II a měli skvělý pocit z jízdy. Zbytek závodu už jsme jeli jen to naše tempo, neriskovali jsme a dovezli auto až na cílovou rampu. Konečné třetí místo v RC4 II a 14. místo ve 2 WD je výsledek z říše snů,“ uvedl v cíli spokojený Radek Jatel. Jak závod nešťastně začal, o to lépe to dopadlo v cíli. Veliké poděkování patří fanouškům, kteří posádce fandili po celou dobu závodu a také spolujezdci Zdeňkovi Omelkovi, který bezchybně navigoval po celou soutěž a byla s ním sranda od středy do neděle. Nyní je v jednáních, kdy Radka opět uvidíme za volantem závodního speciálu. Nesmíme zapomenout poděkovat sponzorům, bez kterých by žádný start nebyl možný:
Solar Development s.r.o
Big Mat stavebniny Kodrla
Ševčík group a.s
Stop cars s.r.o
Auto helus
Apeko cz
Tvd slavičín
IST Innovative Sensor Technology
Hasman Klima
Completcar
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?