Samohýl ŠKODA Team pokračuje v medailovém tažení. Na prestižní Barum Czech Rally Zlín vybojoval třetí místo v klasifikaci MČR, čtvrtou příčku v evropském hodnocení a pátou absolutně. Při závodě zajel tři časy v Top3 (vítězný čas v rámci ERC na Pinduli 2), i díky tomu nadále zůstává ve hře o post českého vicemistra.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou vyrazili vstříc letošní Barum Czech Rally Zlín v novém voze Škoda Fabia Rally2 evo z dílen trojnásobného vítěze Barumky Romana Kresty. A při prvním ostrém startu tohoto speciálu posádka Samohýl ŠKODA Teamu atakovala čelní příčky. Ale zároveň už na důležité kvalifikaci fabii „pokřtila“, s čímž souvisela až sedmnáctá startovní pozice v sobotní etapě.
"Byli jsme si vědomi důležitosti kvalifikaci, chtěli jsme jet co nejvýše. Ale kousek po startu jsem trefil lampu a poškodil dveře. Nebyl to začátek podle představ,” přiznal Adam Březík.
Sžívání s novým vozem pokračovalo pro posádku Samohýl ŠKODA Teamu i na městské speciálce, výrazně lépe pak dopadly úvodní Slušovice a definitivně se začala karta obracet na prvním průjezdu RZ Troják, kde zajela pátý čas absolutně a posunula se na šesté místo výsledkové listiny. Ve druhých průjezdech na to navázala třetím časem ve Slušovicích a pátým na Trojáku. Po první etapě tak Adam s Ondřejem figurovali na čtvrtém místě v evropské a třetím v české klasifikaci.
„Po chybě na kvalifikaci jsem se rozjížděl trochu pomaleji. První Kateřinice jsem vyloženě prodal, bylo tam hodně vytahaných nečistot a nechtěl jsem skončit někde v lese. Na Trojáku už to bylo o něčem jiném, i když jsem měl stále v hlavě, že fabii nechci nějak výrazně poškodit. Proto jsem nechtěl jít do jakéhokoli rizika, přesto jsme byli s časy spokojeni,“ okomentoval vývoj závod jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
Úvod druhé etapy nezačal pro Adama s Ondřejem podle očekávání. Na Semetíně přišel místo ataku Simona Wagnera propad za už jistého evropského šampióna Paddona a Filipa Mareše. Vše zase zvrátil třetí čas na úvodní Pinduli, který posádku vrátil pod stupně vítězů. A na této pozici dojížděla i do poledního servisu.
„V takové konkurenci a při velké vyrovnanosti je každá chybička znát. Já se jí nevyvaroval na ranním Semetíně, kde jsem trefil balík a musel couvat. To nás stálo cenné sekundy. Přesto jsme si dál řekli, že zkusíme udržet Filipa Mareše za zády. I když nám bylo jasné, že to nebude vůbec jednoduché,“ objasnil propad pořadím Adam Březík.
Závěr soutěže gradoval. Adam s Ondrou se blýskli vítězným časem v rámci ERC na RZ Pindula 2, a tak se o třetí příčku v ERC i v MČR bojovalo až do posledních metrů závěrečné rychlostní zkoušky Halenkovice. Před jejím startem dělily Březíka, Wagnera a Mareše necelé čtyři vteřiny, daleko nebyl ani Stříteský. Adamův sedmý čas nakonec poslal na evropské pódium Rakušana Wagnera, v českém šampionátu však naše posádka udržela třetí příčku (zisk bodů za druhé místo do šampionátu MČR)
„Halenkovice nemám až tak v oblibě, což se v obou průjezdech potvrdilo. Nakonec nám tedy evropský bronz utekl o necelé tři sekundy. Prvotně to bylo mírné zklamání, nyní jsem ale z výsledku, po předchozích smolných ročnících, nadšený. Ještě jednou moc děkuji za důvěru našim partnerům – Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz, MPL, Imex Auto a Zlínské stavby. Přínosem byla i spolupráce s týmem Romana Kresty, skvěle fungoval i celý náš tým. Určitě se popereme v Pačejově o post vicemistra,“ uzavřel hodnocení Barum rally Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.