BCRZ: V Evropě pod pódiem, v Česku s body za druhé místo

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 22. srpna 2023 08:59
Sdílej:

Samohýl ŠKODA Team pokračuje v medailovém tažení. Na prestižní Barum Czech Rally Zlín vybojoval třetí místo v klasifikaci MČR, čtvrtou příčku v evropském hodnocení a pátou absolutně. Při závodě zajel tři časy v Top3 (vítězný čas v rámci ERC na Pinduli 2), i díky tomu nadále zůstává ve hře o post českého vicemistra.

Adam Březík s Ondřejem Krajčou vyrazili vstříc letošní Barum Czech Rally Zlín v novém voze Škoda Fabia Rally2 evo z dílen trojnásobného vítěze Barumky Romana Kresty. A při prvním ostrém startu tohoto speciálu posádka Samohýl ŠKODA Teamu atakovala čelní příčky. Ale zároveň už na důležité kvalifikaci fabii „pokřtila“, s čímž souvisela až sedmnáctá startovní pozice v sobotní etapě.

"Byli jsme si vědomi důležitosti kvalifikaci, chtěli jsme jet co nejvýše. Ale kousek po startu jsem trefil lampu a poškodil dveře. Nebyl to začátek podle představ,” přiznal Adam Březík.

Sžívání s novým vozem pokračovalo pro posádku Samohýl ŠKODA Teamu i na městské speciálce, výrazně lépe pak dopadly úvodní Slušovice a definitivně se začala karta obracet na prvním průjezdu RZ Troják, kde zajela pátý čas absolutně a posunula se na šesté místo výsledkové listiny. Ve druhých průjezdech na to navázala třetím časem ve Slušovicích a pátým na Trojáku. Po první etapě tak Adam s Ondřejem figurovali na čtvrtém místě v evropské a třetím v české klasifikaci. 

„Po chybě na kvalifikaci jsem se rozjížděl trochu pomaleji. První Kateřinice jsem vyloženě prodal, bylo tam hodně vytahaných nečistot a nechtěl jsem skončit někde v lese. Na Trojáku už to bylo o něčem jiném, i když jsem měl stále v hlavě, že fabii nechci nějak výrazně poškodit. Proto jsem nechtěl jít do jakéhokoli rizika, přesto jsme byli s časy spokojeni,“ okomentoval vývoj závod jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.

Úvod druhé etapy nezačal pro Adama s Ondřejem podle očekávání. Na Semetíně přišel místo ataku Simona Wagnera propad za už jistého evropského šampióna Paddona a Filipa Mareše. Vše zase zvrátil třetí čas na úvodní Pinduli, který posádku vrátil pod stupně vítězů. A na této pozici dojížděla i do poledního servisu.

„V takové konkurenci a při velké vyrovnanosti je každá chybička znát. Já se jí nevyvaroval na ranním Semetíně, kde jsem trefil balík a musel couvat. To nás stálo cenné sekundy. Přesto jsme si dál řekli, že zkusíme udržet Filipa Mareše za zády. I když nám bylo jasné, že to nebude vůbec jednoduché,“ objasnil propad pořadím Adam Březík.

Závěr soutěže gradoval. Adam s Ondrou se blýskli vítězným časem v rámci ERC na RZ Pindula 2, a tak se o třetí příčku v ERC i v MČR bojovalo až do posledních metrů závěrečné rychlostní zkoušky Halenkovice. Před jejím startem dělily Březíka, Wagnera a Mareše necelé čtyři vteřiny, daleko nebyl ani Stříteský. Adamův sedmý čas nakonec poslal na evropské pódium Rakušana Wagnera, v českém šampionátu však naše posádka udržela třetí příčku (zisk bodů za druhé místo do šampionátu MČR)

„Halenkovice nemám až tak v oblibě, což se v obou průjezdech potvrdilo. Nakonec nám tedy evropský bronz utekl o necelé tři sekundy. Prvotně to bylo mírné zklamání, nyní jsem ale z výsledku, po předchozích smolných ročnících, nadšený. Ještě jednou moc děkuji za důvěru našim partnerům – Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz, MPL, Imex Auto a Zlínské stavby. Přínosem byla i spolupráce s týmem Romana Kresty, skvěle fungoval i celý náš tým. Určitě se popereme v Pačejově o post vicemistra,“ uzavřel hodnocení Barum rally Adam Březík.

Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis

Tomáš Plachý

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.