Samohýl ŠKODA Team může před domácí Barum Czech Rally Zlín s radostí oznámit nastartování spolupráce s dalším silným partnerem, společností Delimax. Nové spojení se projevilo i na změně soutěžní techniky, Adam Březík s Ondřejem Krajčou odstartují na Barumce se startovním číslem 21, v kokpitu vozu Škoda Fabia Rally2 evo.
Adamu Březíkovi zatím není na Barum Czech Rally Zlín souzeno uspět. Přesto dosahované časy v ročníku 2022 a výhra na závěrečné Power Stage vnáší optimismus do toho letošního. Do něj vyrazí posádka Samohýl ŠKODA Teamu s technickým zázemím stáje Kresta racing a podporou společnosti Delimax. Ta se vrací na české závodní tratě přesně po deseti letech. Tehdy stála za kvalitními výsledky a českým titulem Pavla Valouška jun. (2010).
Nový vůz Škoda Fabia Rally2 evo pochází z dílen trojnásobného vítěze Barumky Romana Kresty a dá se očekávat, že bude na současném vrcholu této specifikace a poslouží potřebám posádky Samohýl ŠKODA Teamu.
„Auto budeme na Barumce servisovat vlastním týmem mechaniků s podporou Kresta racingu. Změna vozu je zásadní informací, ve snaze co nejlépe na prestižním domácím závodě uspět. Zatím však od této změny nečekám zásadní posun. Jdeme do novější specifikace, která nám může přinést spoustu výhod, ale jsem v tomto směru ve vztahu k Barumce spíše opatrný. Sice jsem se asi před měsícem v tomto modelu svezl na letišti, ale ostrý test absolvuji až v úterý před startem v Čechách. Tam chceme najezdit podle potřeby okolo 100–120 ostrých kilometrů. Pak budeme určitě vědět více,“ naznačuje Adam Březík.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou se v loňském ročníku drželi v úvodu Barumky na třetím místě, ale při druhém průjezdu Slušovicemi nabrali kvůli technickému problému citelnou ztrátu. Po provizorní opravě kluci Barumku dokončili a z těchto zkušeností mohou, i přes částečnou obměnu tratí, čerpat.
„Samozřejmě jsem se seznámil s onboardy, které pořadatel posádkám poskytl a hlavně nová rychlostka Kateřinice je vítaná změna. Půjde o úsek na srdce, dost z kopce, očekávám, že se tam může lámat chleba. Troják jsem sice v této podobě nikdy nejel, ale řada úseků je na této zkoušce dostatečně známá. Stejně tak Pindula, která se rovněž pojede se změnami, bude určitě taky pěkná,“ říká Adam Březík.
Vzhledem ke startovnímu číslu 21 budou pro vývoj závodu zásadní výsledky páteční kvalifikace, která může dopomoci k lepší pozici do sobotní etapy. Úvodní městkou speciálku v ulicích baťovského areálu ještě posádky absolvují podle přidělených startovních čísel (v opačném pořadí). Ta se však nebude zpomalovat s množstvím vytahaných nečistot na trati, jak tomu může být v sobotní etapě.
„Určitě se budeme snažit zvládnout kvalifikaci co nejlépe. RZ Maják dobře známe, ale to asi stejně může říci i většina konkurence. Očekávám, že to bude o desetinách, ne-li setinách. V sobotu bude startovní pozice zásadní, opravdu bude rozdíl, pokud pojedeme vpředu nebo třeba až jako dvacátí,“ upozorňuje rodák z Lukova u Zlína.
Dvaapadesátý ročník barumky nabídne během tří dnů porci více než dvou stovek kilometrů rychlostních zkoušek. Adam Březík určitě kvituje prozatímní slunečnou předpověď počasí, ale při Barumce nebývá nikdy nic jistého.
„Protože se bude závodit na velkém území, mohou hrozit lokální letní bouřky, které by určitě pořadím zamíchaly. Ale osobně budu raději, pokud se pojede za stabilních podmínek. Na druhou stranu pokud bude sucho, dopředu říkám, že se pojede pekelně rychle a o to bude pak náročnější se udržet ve špičce. Otazníkem je určitě i evropská konkurence. Třeba se ukáže, že pojede jinou ligu, ale může to být i naopak a seřadí se až za českou elitou. To jistě napoví hned úvodní úseky. Při pohledu do seznamu přihlášených posádek nyní říkám, že budu rád za výsledek v Top10,“ předpovídá jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
52. ročník zlínské Barum Czech Rally zahájí v pátek 18. srpna v 16 hodin slavnostní start z prostoru před zlínskou radnicí, harmonogram soutěže obsahuje třináct rychlostních zkoušek, s ostrým startem na městské superspeciálce v pátečním večeru. Program první etapy bude pokračovat dvěma sobotními sekcemi s třemi rychlostními zkouškami (Slušovice, Kateřinice, Troják). Stejný formát je naplánován i na neděli. Posádky budou závodit na úsecích Semetín, Pindula a Halenkovice. První vůz je očekáván v cíli krátce po půl šesté odpoledne.
„Množství fanoušků, kamarádi kolem trati i v servisu, to vše dělá Barumku neopakovatelnou. Pojedeme doma a moc se na to těšíme. Jedná se jednoznačně o vrchol sezóny. Děkuji všem partnerům, kteří náš start podporují – Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz, MPL, Imex Auto a Zlínské stavby. Dále se budeme spoléhat na mediální podporu pořadu Motokecy Marcela Herbolta, ale největší poděkování směřuji tátovi a Romanu Krestovi a jeho týmu za přípravu a možnost startovat v novém autě. Budu velmi rád, pokud nás podpoříte i osobně v servisu v Otrokovicích, kde bude pro ty nejmenší připraven skákací hrad, popcorn a nafukovací balónky,“ uzavírá předstartovní povídání Adam Březík.
Jednou z možností setkat se s posádkou Samohýl ŠKODA Teamu bude i tradiční autogramiáda ve středu 16. srpna v 19:30 hod. ve Zlatém jablku (nám. Míru) ve Zlíně.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý, foto: Vandraq Studio
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?