Samohýl ŠKODA Team může před domácí Barum Czech Rally Zlín s radostí oznámit nastartování spolupráce s dalším silným partnerem, společností Delimax. Nové spojení se projevilo i na změně soutěžní techniky, Adam Březík s Ondřejem Krajčou odstartují na Barumce se startovním číslem 21, v kokpitu vozu Škoda Fabia Rally2 evo.
Adamu Březíkovi zatím není na Barum Czech Rally Zlín souzeno uspět. Přesto dosahované časy v ročníku 2022 a výhra na závěrečné Power Stage vnáší optimismus do toho letošního. Do něj vyrazí posádka Samohýl ŠKODA Teamu s technickým zázemím stáje Kresta racing a podporou společnosti Delimax. Ta se vrací na české závodní tratě přesně po deseti letech. Tehdy stála za kvalitními výsledky a českým titulem Pavla Valouška jun. (2010).
Nový vůz Škoda Fabia Rally2 evo pochází z dílen trojnásobného vítěze Barumky Romana Kresty a dá se očekávat, že bude na současném vrcholu této specifikace a poslouží potřebám posádky Samohýl ŠKODA Teamu.
„Auto budeme na Barumce servisovat vlastním týmem mechaniků s podporou Kresta racingu. Změna vozu je zásadní informací, ve snaze co nejlépe na prestižním domácím závodě uspět. Zatím však od této změny nečekám zásadní posun. Jdeme do novější specifikace, která nám může přinést spoustu výhod, ale jsem v tomto směru ve vztahu k Barumce spíše opatrný. Sice jsem se asi před měsícem v tomto modelu svezl na letišti, ale ostrý test absolvuji až v úterý před startem v Čechách. Tam chceme najezdit podle potřeby okolo 100–120 ostrých kilometrů. Pak budeme určitě vědět více,“ naznačuje Adam Březík.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou se v loňském ročníku drželi v úvodu Barumky na třetím místě, ale při druhém průjezdu Slušovicemi nabrali kvůli technickému problému citelnou ztrátu. Po provizorní opravě kluci Barumku dokončili a z těchto zkušeností mohou, i přes částečnou obměnu tratí, čerpat.
„Samozřejmě jsem se seznámil s onboardy, které pořadatel posádkám poskytl a hlavně nová rychlostka Kateřinice je vítaná změna. Půjde o úsek na srdce, dost z kopce, očekávám, že se tam může lámat chleba. Troják jsem sice v této podobě nikdy nejel, ale řada úseků je na této zkoušce dostatečně známá. Stejně tak Pindula, která se rovněž pojede se změnami, bude určitě taky pěkná,“ říká Adam Březík.
Vzhledem ke startovnímu číslu 21 budou pro vývoj závodu zásadní výsledky páteční kvalifikace, která může dopomoci k lepší pozici do sobotní etapy. Úvodní městkou speciálku v ulicích baťovského areálu ještě posádky absolvují podle přidělených startovních čísel (v opačném pořadí). Ta se však nebude zpomalovat s množstvím vytahaných nečistot na trati, jak tomu může být v sobotní etapě.
„Určitě se budeme snažit zvládnout kvalifikaci co nejlépe. RZ Maják dobře známe, ale to asi stejně může říci i většina konkurence. Očekávám, že to bude o desetinách, ne-li setinách. V sobotu bude startovní pozice zásadní, opravdu bude rozdíl, pokud pojedeme vpředu nebo třeba až jako dvacátí,“ upozorňuje rodák z Lukova u Zlína.
Dvaapadesátý ročník barumky nabídne během tří dnů porci více než dvou stovek kilometrů rychlostních zkoušek. Adam Březík určitě kvituje prozatímní slunečnou předpověď počasí, ale při Barumce nebývá nikdy nic jistého.
„Protože se bude závodit na velkém území, mohou hrozit lokální letní bouřky, které by určitě pořadím zamíchaly. Ale osobně budu raději, pokud se pojede za stabilních podmínek. Na druhou stranu pokud bude sucho, dopředu říkám, že se pojede pekelně rychle a o to bude pak náročnější se udržet ve špičce. Otazníkem je určitě i evropská konkurence. Třeba se ukáže, že pojede jinou ligu, ale může to být i naopak a seřadí se až za českou elitou. To jistě napoví hned úvodní úseky. Při pohledu do seznamu přihlášených posádek nyní říkám, že budu rád za výsledek v Top10,“ předpovídá jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
52. ročník zlínské Barum Czech Rally zahájí v pátek 18. srpna v 16 hodin slavnostní start z prostoru před zlínskou radnicí, harmonogram soutěže obsahuje třináct rychlostních zkoušek, s ostrým startem na městské superspeciálce v pátečním večeru. Program první etapy bude pokračovat dvěma sobotními sekcemi s třemi rychlostními zkouškami (Slušovice, Kateřinice, Troják). Stejný formát je naplánován i na neděli. Posádky budou závodit na úsecích Semetín, Pindula a Halenkovice. První vůz je očekáván v cíli krátce po půl šesté odpoledne.
„Množství fanoušků, kamarádi kolem trati i v servisu, to vše dělá Barumku neopakovatelnou. Pojedeme doma a moc se na to těšíme. Jedná se jednoznačně o vrchol sezóny. Děkuji všem partnerům, kteří náš start podporují – Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz, MPL, Imex Auto a Zlínské stavby. Dále se budeme spoléhat na mediální podporu pořadu Motokecy Marcela Herbolta, ale největší poděkování směřuji tátovi a Romanu Krestovi a jeho týmu za přípravu a možnost startovat v novém autě. Budu velmi rád, pokud nás podpoříte i osobně v servisu v Otrokovicích, kde bude pro ty nejmenší připraven skákací hrad, popcorn a nafukovací balónky,“ uzavírá předstartovní povídání Adam Březík.
Jednou z možností setkat se s posádkou Samohýl ŠKODA Teamu bude i tradiční autogramiáda ve středu 16. srpna v 19:30 hod. ve Zlatém jablku (nám. Míru) ve Zlíně.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý, foto: Vandraq Studio
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.