Druhá etapa AGROTEC PETRONAS rally je postavena v podobném formátu jako v pátek, na třech rychlostních zkouškách. Posádky je absolvují dvakrát (celkem 80,82 km). Sobotní den nabídne větší porci šotolinových úseků, které „rally mezi vinicemi“ proslavily.
Sobotní sekci zahájí těžká RZ 7/10 Horní Bojanovice – Diváky (15,30 km). Zde se objeví už více šotolinových pasáží, kromě toho vede v polích na asfaltech různé kvality, z části v lese a na široké státní silnici. Atraktivní bude hned zatáčka u zemědělského družstva před Horními Bojanovicemi nebo vracečka přímo v obci. Krásné pasáže jsou na loukách před Kurdějovem (první část na šotolině) či zatáčky před cílem v Divákách. Očekáváme, že by tento úsek mohl hodně napovědět o konečném pořadí. Mohou rozhodovat defekty a srdíčko každého pilota, který pojede bez rezervy. Z toho ale mohou plynout i chyby a s tím spojené časové ztráty. Prosíme diváky, aby respektovali zákaz vstupu do lesů, cesty můžeme opakovaně využívat jen při splnění této podmínky.
Nejbližší místo RZ 7/10 pro pěší i cyklisty je od servisní zóny vzdáleno jen 3,7 km směrem na Horní Bojanovice.
Osmý měřený úsek Šitbořice – Diváky – Nikolčice (RZ 8/11, 13,61 km) je kombinací dříve využívaných úseků. Startuje se na okraji Šitbořic a v pasáži nad cihelnou se pojede přes dva horizonty a zpomalovací retardéry dolů do obce Diváky. Na návsi je vytvořeno velké divácké místo DM E. Ani letos nemůže chybět tradiční objezd ostrůvku v křižovatce, v prvním průjezdu nebude chybět ani zasvěcený komentář Jirky Dokulila. Následně vede trasa po široké silnici „závodem do vrchu“ ven z obce. Je to třináct zatáček obklopených svodidly. Na vyvýšených místech po pravé straně najdete mnoho míst ke sledování závodu, avšak přístupná jsou pouze pěšky. Na konci kopce je zpomalovací vymezení postavené přímo v křižovatce, následně posádky objedou malý ostrůvek a navazuje klesání do Nikolčic. Zatáčky před obcí jsou přístupné jen pěšky z Nikolčic. Po odbočení vlevo mezi domy přímo v Nikolčicích následuje náročné a úzké stoupání mezi domy a přechod na šotolinový úsek. Ten směřuje táhlou levou zatáčkou ke stožáru, což je nejvyšší bod měřeného úseku. Jedná se o přehledné místo, které je přístupné pěšky z Křepic. Navštivte i zajímavou místní rozhlednu, jež byla po mnoha letech nedávno dobudována. U stožáru se trať zatočí vlevo a pak vpravo prudce dolů do Vlčí doliny. Z ní se stoupá do prudkého kopce na kousek šotoliny, u bývalé haldy trať odbočí vpravo zpět na asfalt a krásným táhlým horizontem doslova poletí směrem ke Křepicím do letmého cíle.
RZ 9/12 Starovice patří mezi stálice hustopečské soutěže. Jedná se o rychlostku, která je v sobotu nejblíže ředitelství soutěže. Jelo se zde různými směry, zkouška měla dlouhá léta i polokruhovou podobu. Letošní varianta je dlouhá 11,50 km a jede se opačným směrem než loni. Start je tedy na asfaltu za Uherčicemi, jede se „Barvíkovou zatáčkou“, oblastí kolem Žebráku. Po odbočení vlevo se vložka přiblíží ke Starovicím, kde je DM F „u koní“. Po objezdu Starovic se závodní speciály dostanou po hlavní široké silnici k Uherčicím. Za těžkým horizontem vozy zpomalí retardér a odbočení vpravo na úzkou účelovou komunikaci. Zde je další DM G Uherčice s jednoduchým příjezdem z obce. Za odbočkou se postupně asfalt přemění na šotolinu, závodit se bude i na panelech a zase zpět na asfaltu.
Zajímavé momenty můžete zažít i na startu vybraného měřeného úseku nebo ve stanovišti Stop. Kdo nezažil přípravu jezdců před ostrým startem nebo uvolnění jezdců po dojezdu rychlostní zkoušky, ať některý start nebo „stopku“ navštíví.
Samozřejmě diváky zveme i do obou servisních zón v areálu MOSS logistics na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Důležité informace k rally najdete na stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity (heslo: Hustopece2023), řada novinek je dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.