Druhá etapa AGROTEC PETRONAS rally je postavena v podobném formátu jako v pátek, na třech rychlostních zkouškách. Posádky je absolvují dvakrát (celkem 80,82 km). Sobotní den nabídne větší porci šotolinových úseků, které „rally mezi vinicemi“ proslavily.
Sobotní sekci zahájí těžká RZ 7/10 Horní Bojanovice – Diváky (15,30 km). Zde se objeví už více šotolinových pasáží, kromě toho vede v polích na asfaltech různé kvality, z části v lese a na široké státní silnici. Atraktivní bude hned zatáčka u zemědělského družstva před Horními Bojanovicemi nebo vracečka přímo v obci. Krásné pasáže jsou na loukách před Kurdějovem (první část na šotolině) či zatáčky před cílem v Divákách. Očekáváme, že by tento úsek mohl hodně napovědět o konečném pořadí. Mohou rozhodovat defekty a srdíčko každého pilota, který pojede bez rezervy. Z toho ale mohou plynout i chyby a s tím spojené časové ztráty. Prosíme diváky, aby respektovali zákaz vstupu do lesů, cesty můžeme opakovaně využívat jen při splnění této podmínky.
Nejbližší místo RZ 7/10 pro pěší i cyklisty je od servisní zóny vzdáleno jen 3,7 km směrem na Horní Bojanovice.
Osmý měřený úsek Šitbořice – Diváky – Nikolčice (RZ 8/11, 13,61 km) je kombinací dříve využívaných úseků. Startuje se na okraji Šitbořic a v pasáži nad cihelnou se pojede přes dva horizonty a zpomalovací retardéry dolů do obce Diváky. Na návsi je vytvořeno velké divácké místo DM E. Ani letos nemůže chybět tradiční objezd ostrůvku v křižovatce, v prvním průjezdu nebude chybět ani zasvěcený komentář Jirky Dokulila. Následně vede trasa po široké silnici „závodem do vrchu“ ven z obce. Je to třináct zatáček obklopených svodidly. Na vyvýšených místech po pravé straně najdete mnoho míst ke sledování závodu, avšak přístupná jsou pouze pěšky. Na konci kopce je zpomalovací vymezení postavené přímo v křižovatce, následně posádky objedou malý ostrůvek a navazuje klesání do Nikolčic. Zatáčky před obcí jsou přístupné jen pěšky z Nikolčic. Po odbočení vlevo mezi domy přímo v Nikolčicích následuje náročné a úzké stoupání mezi domy a přechod na šotolinový úsek. Ten směřuje táhlou levou zatáčkou ke stožáru, což je nejvyšší bod měřeného úseku. Jedná se o přehledné místo, které je přístupné pěšky z Křepic. Navštivte i zajímavou místní rozhlednu, jež byla po mnoha letech nedávno dobudována. U stožáru se trať zatočí vlevo a pak vpravo prudce dolů do Vlčí doliny. Z ní se stoupá do prudkého kopce na kousek šotoliny, u bývalé haldy trať odbočí vpravo zpět na asfalt a krásným táhlým horizontem doslova poletí směrem ke Křepicím do letmého cíle.
RZ 9/12 Starovice patří mezi stálice hustopečské soutěže. Jedná se o rychlostku, která je v sobotu nejblíže ředitelství soutěže. Jelo se zde různými směry, zkouška měla dlouhá léta i polokruhovou podobu. Letošní varianta je dlouhá 11,50 km a jede se opačným směrem než loni. Start je tedy na asfaltu za Uherčicemi, jede se „Barvíkovou zatáčkou“, oblastí kolem Žebráku. Po odbočení vlevo se vložka přiblíží ke Starovicím, kde je DM F „u koní“. Po objezdu Starovic se závodní speciály dostanou po hlavní široké silnici k Uherčicím. Za těžkým horizontem vozy zpomalí retardér a odbočení vpravo na úzkou účelovou komunikaci. Zde je další DM G Uherčice s jednoduchým příjezdem z obce. Za odbočkou se postupně asfalt přemění na šotolinu, závodit se bude i na panelech a zase zpět na asfaltu.
Zajímavé momenty můžete zažít i na startu vybraného měřeného úseku nebo ve stanovišti Stop. Kdo nezažil přípravu jezdců před ostrým startem nebo uvolnění jezdců po dojezdu rychlostní zkoušky, ať některý start nebo „stopku“ navštíví.
Samozřejmě diváky zveme i do obou servisních zón v areálu MOSS logistics na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Důležité informace k rally najdete na stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity (heslo: Hustopece2023), řada novinek je dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.