Druhá etapa AGROTEC PETRONAS rally je postavena v podobném formátu jako v pátek, na třech rychlostních zkouškách. Posádky je absolvují dvakrát (celkem 80,82 km). Sobotní den nabídne větší porci šotolinových úseků, které „rally mezi vinicemi“ proslavily.
Sobotní sekci zahájí těžká RZ 7/10 Horní Bojanovice – Diváky (15,30 km). Zde se objeví už více šotolinových pasáží, kromě toho vede v polích na asfaltech různé kvality, z části v lese a na široké státní silnici. Atraktivní bude hned zatáčka u zemědělského družstva před Horními Bojanovicemi nebo vracečka přímo v obci. Krásné pasáže jsou na loukách před Kurdějovem (první část na šotolině) či zatáčky před cílem v Divákách. Očekáváme, že by tento úsek mohl hodně napovědět o konečném pořadí. Mohou rozhodovat defekty a srdíčko každého pilota, který pojede bez rezervy. Z toho ale mohou plynout i chyby a s tím spojené časové ztráty. Prosíme diváky, aby respektovali zákaz vstupu do lesů, cesty můžeme opakovaně využívat jen při splnění této podmínky.
Nejbližší místo RZ 7/10 pro pěší i cyklisty je od servisní zóny vzdáleno jen 3,7 km směrem na Horní Bojanovice.
Osmý měřený úsek Šitbořice – Diváky – Nikolčice (RZ 8/11, 13,61 km) je kombinací dříve využívaných úseků. Startuje se na okraji Šitbořic a v pasáži nad cihelnou se pojede přes dva horizonty a zpomalovací retardéry dolů do obce Diváky. Na návsi je vytvořeno velké divácké místo DM E. Ani letos nemůže chybět tradiční objezd ostrůvku v křižovatce, v prvním průjezdu nebude chybět ani zasvěcený komentář Jirky Dokulila. Následně vede trasa po široké silnici „závodem do vrchu“ ven z obce. Je to třináct zatáček obklopených svodidly. Na vyvýšených místech po pravé straně najdete mnoho míst ke sledování závodu, avšak přístupná jsou pouze pěšky. Na konci kopce je zpomalovací vymezení postavené přímo v křižovatce, následně posádky objedou malý ostrůvek a navazuje klesání do Nikolčic. Zatáčky před obcí jsou přístupné jen pěšky z Nikolčic. Po odbočení vlevo mezi domy přímo v Nikolčicích následuje náročné a úzké stoupání mezi domy a přechod na šotolinový úsek. Ten směřuje táhlou levou zatáčkou ke stožáru, což je nejvyšší bod měřeného úseku. Jedná se o přehledné místo, které je přístupné pěšky z Křepic. Navštivte i zajímavou místní rozhlednu, jež byla po mnoha letech nedávno dobudována. U stožáru se trať zatočí vlevo a pak vpravo prudce dolů do Vlčí doliny. Z ní se stoupá do prudkého kopce na kousek šotoliny, u bývalé haldy trať odbočí vpravo zpět na asfalt a krásným táhlým horizontem doslova poletí směrem ke Křepicím do letmého cíle.
RZ 9/12 Starovice patří mezi stálice hustopečské soutěže. Jedná se o rychlostku, která je v sobotu nejblíže ředitelství soutěže. Jelo se zde různými směry, zkouška měla dlouhá léta i polokruhovou podobu. Letošní varianta je dlouhá 11,50 km a jede se opačným směrem než loni. Start je tedy na asfaltu za Uherčicemi, jede se „Barvíkovou zatáčkou“, oblastí kolem Žebráku. Po odbočení vlevo se vložka přiblíží ke Starovicím, kde je DM F „u koní“. Po objezdu Starovic se závodní speciály dostanou po hlavní široké silnici k Uherčicím. Za těžkým horizontem vozy zpomalí retardér a odbočení vpravo na úzkou účelovou komunikaci. Zde je další DM G Uherčice s jednoduchým příjezdem z obce. Za odbočkou se postupně asfalt přemění na šotolinu, závodit se bude i na panelech a zase zpět na asfaltu.
Zajímavé momenty můžete zažít i na startu vybraného měřeného úseku nebo ve stanovišti Stop. Kdo nezažil přípravu jezdců před ostrým startem nebo uvolnění jezdců po dojezdu rychlostní zkoušky, ať některý start nebo „stopku“ navštíví.
Samozřejmě diváky zveme i do obou servisních zón v areálu MOSS logistics na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Důležité informace k rally najdete na stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity (heslo: Hustopece2023), řada novinek je dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.