Dvě etapy, čtyři sekce, takový je letošní formát AGROTEC PETRONAS rally. V každé sekci posádky absolvují tři rychlostní zkoušky. Po pátečním startu 16. června po 17. hodině soutěžící vyrazí na úseky Vlčí dolina – Kurdějov, Martinice – Šitbořice a Boleradice – Němčičky. Ve druhých průjezdech už za světel přídavných ramp.
Organizační tým AGROTEC PETRONAS rally pokračuje v tradici velmi kompaktní soutěže, rychlostní zkoušky jsou situovány v okruhu do 30 km od centra soutěže a rally se odjede v časovém rozpětí zhruba 23 hodin. Tradiční návštěvník hustopečské soutěže bude většinu míst znát z předešlých ročníků, úplně nových pasáží je opravdu minimum.
Na všech rychlostních zkouškách najdete Divácká místa, ale i další zajímavé úseky. Jedná se o rychlé pasáže „na srdce“, ale i pomalejší ostré zatáčky, skoky či horizonty. Mimo divácká místa se prosím řiďte pokyny pořadatelů na místě.
Na startovní pole čeká v pátek dopoledne ještě závěr seznamovacích jízd, následně se posádky přesunou na trať shakedownu mezi Starovicemi a Uherčicemi (4,38 km). První dvacítka v čase od 11:30, od 12:10 do 14:30 bude moci naposledy vyzkoušet své speciály kompletní startovní pole. I letos tak pokračuje tradice shakedownu na části starovické rychlostní zkoušky, letos tedy v protisměru RZ 9/12. Ke sledování závodních vozů doporučujeme pasáže ve střední části zkoušky s hladkým přístupem po zemědělských komunikacích od Starovic a Uherčic.
Oficiální páteční program odstartuje v 17 hodin ze servisu, následně posádky přejedou startovní rampu v Husově ulici v Hustopečích, odkud budou pokračovat k rychlostním zkouškám. Během pátku budou zdolávat 66,80 závodních kilometrů.
Úvodní část RZ 1/4 Vlčí dolina – Kurdějov (12,50 km) vede po úzkých cestách mezi vinohrady a kopíruje loňský první rychlostku. Její podoba je ovšem prodloužena, druhá polovina směřuje po pěkném širokém asfaltu do Kurdějova, s průjezdem dvou mostů u kostela (DM A). Další místa leží jen pár kilometrů od centra soutěže, nejbližší dva kilometry z náměstí směrem na Kurdějov, takže je dostupný i pěšky. Závěr opět vrátí posádky na úzký uskákaný asfalt. Ve Vlčí dolině, nejníže položené pasáží této zkoušky, čeká startovní pole krátký 300 metrů dlouhý šotolinový úsek.
Měřený úsek RZ 2/5 Martinice – Šitbořice je známý z minulých ročníků hustopečské rally, letos se poprvé pojede v opačném směru, takže bude pro všechny posádky nový. Zároveň se jedná o nejkratší úsek soutěže (8,20 km), je kompletně na asfaltu. Divácky vděčná bude vracečka nad Martinicemi a pasáže nad Šitbořicemi se zatáčkami k letmému cíli.
Divácky nejpřívětivější a také tradičně nejatraktivnější bude třetí páteční zkouška Boleradice – Němčičky (RZ 3/6, 12,70 km). Divácká místa nad Horními Bojanovicemi (vracečka ze šotoliny na asfalt, DM B) a v Němčičkách (u koupaliště, DM C) doplní vyhledávaný otevřený šotolinový úsek k rozhledně Kraví Hora, atraktivní je i pravé odbočení k letišti v Bořeticích. Poté trať vede podél letiště, kde je zpomalovací retardér, rychlou pasáží k letmému cíli před Velkými Pavlovicemi.
Servisní zázemí najdou fanoušci vzhledem k počtu účastníků v obou terminálech společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally. Zde můžete fandit, zhlédnout servisní úkony a případně se i občerstvit.
Důležité informace k rally najdete na stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity (heslo: Hustopece2023), řada novinek je dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.