Dvě etapy, čtyři sekce, takový je letošní formát AGROTEC PETRONAS rally. V každé sekci posádky absolvují tři rychlostní zkoušky. Po pátečním startu 16. června po 17. hodině soutěžící vyrazí na úseky Vlčí dolina – Kurdějov, Martinice – Šitbořice a Boleradice – Němčičky. Ve druhých průjezdech už za světel přídavných ramp.
Organizační tým AGROTEC PETRONAS rally pokračuje v tradici velmi kompaktní soutěže, rychlostní zkoušky jsou situovány v okruhu do 30 km od centra soutěže a rally se odjede v časovém rozpětí zhruba 23 hodin. Tradiční návštěvník hustopečské soutěže bude většinu míst znát z předešlých ročníků, úplně nových pasáží je opravdu minimum.
Na všech rychlostních zkouškách najdete Divácká místa, ale i další zajímavé úseky. Jedná se o rychlé pasáže „na srdce“, ale i pomalejší ostré zatáčky, skoky či horizonty. Mimo divácká místa se prosím řiďte pokyny pořadatelů na místě.
Na startovní pole čeká v pátek dopoledne ještě závěr seznamovacích jízd, následně se posádky přesunou na trať shakedownu mezi Starovicemi a Uherčicemi (4,38 km). První dvacítka v čase od 11:30, od 12:10 do 14:30 bude moci naposledy vyzkoušet své speciály kompletní startovní pole. I letos tak pokračuje tradice shakedownu na části starovické rychlostní zkoušky, letos tedy v protisměru RZ 9/12. Ke sledování závodních vozů doporučujeme pasáže ve střední části zkoušky s hladkým přístupem po zemědělských komunikacích od Starovic a Uherčic.
Oficiální páteční program odstartuje v 17 hodin ze servisu, následně posádky přejedou startovní rampu v Husově ulici v Hustopečích, odkud budou pokračovat k rychlostním zkouškám. Během pátku budou zdolávat 66,80 závodních kilometrů.
Úvodní část RZ 1/4 Vlčí dolina – Kurdějov (12,50 km) vede po úzkých cestách mezi vinohrady a kopíruje loňský první rychlostku. Její podoba je ovšem prodloužena, druhá polovina směřuje po pěkném širokém asfaltu do Kurdějova, s průjezdem dvou mostů u kostela (DM A). Další místa leží jen pár kilometrů od centra soutěže, nejbližší dva kilometry z náměstí směrem na Kurdějov, takže je dostupný i pěšky. Závěr opět vrátí posádky na úzký uskákaný asfalt. Ve Vlčí dolině, nejníže položené pasáží této zkoušky, čeká startovní pole krátký 300 metrů dlouhý šotolinový úsek.
Měřený úsek RZ 2/5 Martinice – Šitbořice je známý z minulých ročníků hustopečské rally, letos se poprvé pojede v opačném směru, takže bude pro všechny posádky nový. Zároveň se jedná o nejkratší úsek soutěže (8,20 km), je kompletně na asfaltu. Divácky vděčná bude vracečka nad Martinicemi a pasáže nad Šitbořicemi se zatáčkami k letmému cíli.
Divácky nejpřívětivější a také tradičně nejatraktivnější bude třetí páteční zkouška Boleradice – Němčičky (RZ 3/6, 12,70 km). Divácká místa nad Horními Bojanovicemi (vracečka ze šotoliny na asfalt, DM B) a v Němčičkách (u koupaliště, DM C) doplní vyhledávaný otevřený šotolinový úsek k rozhledně Kraví Hora, atraktivní je i pravé odbočení k letišti v Bořeticích. Poté trať vede podél letiště, kde je zpomalovací retardér, rychlou pasáží k letmému cíli před Velkými Pavlovicemi.
Servisní zázemí najdou fanoušci vzhledem k počtu účastníků v obou terminálech společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally. Zde můžete fandit, zhlédnout servisní úkony a případně se i občerstvit.
Důležité informace k rally najdete na stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity (heslo: Hustopece2023), řada novinek je dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.