Dvě etapy, čtyři sekce, takový je letošní formát AGROTEC PETRONAS rally. V každé sekci posádky absolvují tři rychlostní zkoušky. Po pátečním startu 16. června po 17. hodině soutěžící vyrazí na úseky Vlčí dolina – Kurdějov, Martinice – Šitbořice a Boleradice – Němčičky. Ve druhých průjezdech už za světel přídavných ramp.
Organizační tým AGROTEC PETRONAS rally pokračuje v tradici velmi kompaktní soutěže, rychlostní zkoušky jsou situovány v okruhu do 30 km od centra soutěže a rally se odjede v časovém rozpětí zhruba 23 hodin. Tradiční návštěvník hustopečské soutěže bude většinu míst znát z předešlých ročníků, úplně nových pasáží je opravdu minimum.
Na všech rychlostních zkouškách najdete Divácká místa, ale i další zajímavé úseky. Jedná se o rychlé pasáže „na srdce“, ale i pomalejší ostré zatáčky, skoky či horizonty. Mimo divácká místa se prosím řiďte pokyny pořadatelů na místě.
Na startovní pole čeká v pátek dopoledne ještě závěr seznamovacích jízd, následně se posádky přesunou na trať shakedownu mezi Starovicemi a Uherčicemi (4,38 km). První dvacítka v čase od 11:30, od 12:10 do 14:30 bude moci naposledy vyzkoušet své speciály kompletní startovní pole. I letos tak pokračuje tradice shakedownu na části starovické rychlostní zkoušky, letos tedy v protisměru RZ 9/12. Ke sledování závodních vozů doporučujeme pasáže ve střední části zkoušky s hladkým přístupem po zemědělských komunikacích od Starovic a Uherčic.
Oficiální páteční program odstartuje v 17 hodin ze servisu, následně posádky přejedou startovní rampu v Husově ulici v Hustopečích, odkud budou pokračovat k rychlostním zkouškám. Během pátku budou zdolávat 66,80 závodních kilometrů.
Úvodní část RZ 1/4 Vlčí dolina – Kurdějov (12,50 km) vede po úzkých cestách mezi vinohrady a kopíruje loňský první rychlostku. Její podoba je ovšem prodloužena, druhá polovina směřuje po pěkném širokém asfaltu do Kurdějova, s průjezdem dvou mostů u kostela (DM A). Další místa leží jen pár kilometrů od centra soutěže, nejbližší dva kilometry z náměstí směrem na Kurdějov, takže je dostupný i pěšky. Závěr opět vrátí posádky na úzký uskákaný asfalt. Ve Vlčí dolině, nejníže položené pasáží této zkoušky, čeká startovní pole krátký 300 metrů dlouhý šotolinový úsek.
Měřený úsek RZ 2/5 Martinice – Šitbořice je známý z minulých ročníků hustopečské rally, letos se poprvé pojede v opačném směru, takže bude pro všechny posádky nový. Zároveň se jedná o nejkratší úsek soutěže (8,20 km), je kompletně na asfaltu. Divácky vděčná bude vracečka nad Martinicemi a pasáže nad Šitbořicemi se zatáčkami k letmému cíli.
Divácky nejpřívětivější a také tradičně nejatraktivnější bude třetí páteční zkouška Boleradice – Němčičky (RZ 3/6, 12,70 km). Divácká místa nad Horními Bojanovicemi (vracečka ze šotoliny na asfalt, DM B) a v Němčičkách (u koupaliště, DM C) doplní vyhledávaný otevřený šotolinový úsek k rozhledně Kraví Hora, atraktivní je i pravé odbočení k letišti v Bořeticích. Poté trať vede podél letiště, kde je zpomalovací retardér, rychlou pasáží k letmému cíli před Velkými Pavlovicemi.
Servisní zázemí najdou fanoušci vzhledem k počtu účastníků v obou terminálech společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally. Zde můžete fandit, zhlédnout servisní úkony a případně se i občerstvit.
Důležité informace k rally najdete na stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity (heslo: Hustopece2023), řada novinek je dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.