Čtyřiatřicetiletý závodník z Vysokého Pole v loňské sezoně absolvoval dva závody. V letošním roce se postavil na start první jednodenní soutěže v kalendáři. Na Rallysprintu Kopná vedle Radka usednul Jakub Navrátil. Posádka se do závodu vydala s vozem Škoda Fabia Kit Car, což je snem téměř každého závodníka.
„Díky našim partnerům se podařilo zajistit rozpočet ke startu na domácím Rallysprintu Kopná. Poslední otázkou bylo s jakým vozem bychom zde mohli startovat, protože Peugeot, se kterým jsem byl zvyklý startovat si pronajal kamarád na celou letošní rok a volné vozy třídy Rally 4 mne nelákají. Můj život je o plnění snů a když se mi v noci zdál sen o Fabii Kit Car, tak jsem ráno neváhal a začal jsem tento sen měnit ve skutečnost. Chtěl bych poděkovat Zdeňkovi, že mi tento sen umožnil split,“ popsal Radek Jatel důvody, proč zrovna Škoda Fabia Kit Car. Posádka neabsolvovala žádný test, proto přišlo první seznámení s vozem až na pátečním shakedownu. Radek zde mohl svézt výherkyni soutěže, která probíhala za podpory společnosti BIG MAT STAVEBNINY KODRLA. Řada přišla také na další kamarády, kteří Radka podporují po celou dobu jeho působení v rally.
V sobotu již na Radka s Jakubem čekal ostrý start do soutěže. „Ráno se neslo v duchu pneumatikové loterie. Já vsadil na špatnou kartu, ale i to mi náladu nepokazilo. Výsledky nás nezajímali a jel jsem si cestou štěstí a vděčnosti, že jsem mohl s tímto vozem startovat. Mnoho fanoušků mi psalo proč nám naskakují penalizace… Bylo to z důvodů technických problémů, které se na našem voze objevily. Je to starší kousek a dlouhou dobu stál v muzeu, ale na druhou stranu jsem za to i rád. Alespoň do příště víme na co se zaměřit a věřím, že se hezky svezeme,“ uvedl Radek Jatel. Posádka i přes veškerou snahu byla nucena ze soutěže právě kvůli technickým problémům odstoupit.
„Chtěl bych poděkovat mému spolujezdci Kubovi Navrátilovi. Po nehodě s Kryštofem Zpěvákem nebyl zdravotně ve 100% kondici, ale motivace startu s tímto vozem ho hnala dopředu a díky fyzioterapeutům se z toho rychle dostal. Poděkování patří i Martinovi Plesníkovi, který byl připraven okamžitě zaskočit na Kubovo místo. Na druhou stranu věřím, že i svezení se mnou na shakedownu Martinovi zlepšilo náladu. Před závodem jsem se fyzicky připravoval v nově otevřeném resortu Kapka u Vsetína a tímto bych chtěl poděkovat Honzovi a Barči, kteří se mi věnovali.“
Po závodě si Radek uvědomil, že se do vozu musí co nejdříve vrátit. Tento vůz má duši a česká rally potřebuje tyto vozy. „Kit car“ dělají obrovskou radost fanouškům, kterých bylo o závodní sobotě mnoho nejen okolo tratí, ale velké množství podporovatelů přišlo také za Radkem a Kubou do servisu. Šlo vidět, že tento vůz je u nás unikátní a přilákal velkou pozornost všech obdivovatelů rychlých kol a spáleného benzínu. Teď je před Radkem nelehký úkol, a to zajistit rozpočet na další start s tímto krasavcem. Jestli se to podaří již do Rally Příbram, to je otázkou, ale jelikož je sezona na samém počátku, nějaký závod se jistě podaří zajistit.
„Největší poděkování patří našim sponzorům za jejich podporu, protože jinak bych na Rallysprintu Kopná nemohl startovat. Konkrétně to jsou: BIG MAT STAVEBNINY KODRLA, ŠEVČÍK GROUP A.S, POKLOP SYSTÉM, HŘÍBEK GROUP, BETOSAN, TOMS PIZZA, ARUALL BUILDING, TVD Slavičín, APEKO international transport, AFB SERVICE a JPO METAL. Ještě jednou moc děkuji všem a snad se brzy uvidíme na tratích rychlostních zkoušek,“ řekl závěrem Radek Jatel.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.