Čtyřiatřicetiletý závodník z Vysokého Pole v loňské sezoně absolvoval dva závody. V letošním roce se postavil na start první jednodenní soutěže v kalendáři. Na Rallysprintu Kopná vedle Radka usednul Jakub Navrátil. Posádka se do závodu vydala s vozem Škoda Fabia Kit Car, což je snem téměř každého závodníka.
„Díky našim partnerům se podařilo zajistit rozpočet ke startu na domácím Rallysprintu Kopná. Poslední otázkou bylo s jakým vozem bychom zde mohli startovat, protože Peugeot, se kterým jsem byl zvyklý startovat si pronajal kamarád na celou letošní rok a volné vozy třídy Rally 4 mne nelákají. Můj život je o plnění snů a když se mi v noci zdál sen o Fabii Kit Car, tak jsem ráno neváhal a začal jsem tento sen měnit ve skutečnost. Chtěl bych poděkovat Zdeňkovi, že mi tento sen umožnil split,“ popsal Radek Jatel důvody, proč zrovna Škoda Fabia Kit Car. Posádka neabsolvovala žádný test, proto přišlo první seznámení s vozem až na pátečním shakedownu. Radek zde mohl svézt výherkyni soutěže, která probíhala za podpory společnosti BIG MAT STAVEBNINY KODRLA. Řada přišla také na další kamarády, kteří Radka podporují po celou dobu jeho působení v rally.
V sobotu již na Radka s Jakubem čekal ostrý start do soutěže. „Ráno se neslo v duchu pneumatikové loterie. Já vsadil na špatnou kartu, ale i to mi náladu nepokazilo. Výsledky nás nezajímali a jel jsem si cestou štěstí a vděčnosti, že jsem mohl s tímto vozem startovat. Mnoho fanoušků mi psalo proč nám naskakují penalizace… Bylo to z důvodů technických problémů, které se na našem voze objevily. Je to starší kousek a dlouhou dobu stál v muzeu, ale na druhou stranu jsem za to i rád. Alespoň do příště víme na co se zaměřit a věřím, že se hezky svezeme,“ uvedl Radek Jatel. Posádka i přes veškerou snahu byla nucena ze soutěže právě kvůli technickým problémům odstoupit.
„Chtěl bych poděkovat mému spolujezdci Kubovi Navrátilovi. Po nehodě s Kryštofem Zpěvákem nebyl zdravotně ve 100% kondici, ale motivace startu s tímto vozem ho hnala dopředu a díky fyzioterapeutům se z toho rychle dostal. Poděkování patří i Martinovi Plesníkovi, který byl připraven okamžitě zaskočit na Kubovo místo. Na druhou stranu věřím, že i svezení se mnou na shakedownu Martinovi zlepšilo náladu. Před závodem jsem se fyzicky připravoval v nově otevřeném resortu Kapka u Vsetína a tímto bych chtěl poděkovat Honzovi a Barči, kteří se mi věnovali.“
Po závodě si Radek uvědomil, že se do vozu musí co nejdříve vrátit. Tento vůz má duši a česká rally potřebuje tyto vozy. „Kit car“ dělají obrovskou radost fanouškům, kterých bylo o závodní sobotě mnoho nejen okolo tratí, ale velké množství podporovatelů přišlo také za Radkem a Kubou do servisu. Šlo vidět, že tento vůz je u nás unikátní a přilákal velkou pozornost všech obdivovatelů rychlých kol a spáleného benzínu. Teď je před Radkem nelehký úkol, a to zajistit rozpočet na další start s tímto krasavcem. Jestli se to podaří již do Rally Příbram, to je otázkou, ale jelikož je sezona na samém počátku, nějaký závod se jistě podaří zajistit.
„Největší poděkování patří našim sponzorům za jejich podporu, protože jinak bych na Rallysprintu Kopná nemohl startovat. Konkrétně to jsou: BIG MAT STAVEBNINY KODRLA, ŠEVČÍK GROUP A.S, POKLOP SYSTÉM, HŘÍBEK GROUP, BETOSAN, TOMS PIZZA, ARUALL BUILDING, TVD Slavičín, APEKO international transport, AFB SERVICE a JPO METAL. Ještě jednou moc děkuji všem a snad se brzy uvidíme na tratích rychlostních zkoušek,“ řekl závěrem Radek Jatel.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.