Čtyřiatřicetiletý závodník z Vysokého Pole v loňské sezoně absolvoval dva závody. V letošním roce se postavil na start první jednodenní soutěže v kalendáři. Na Rallysprintu Kopná vedle Radka usednul Jakub Navrátil. Posádka se do závodu vydala s vozem Škoda Fabia Kit Car, což je snem téměř každého závodníka.
„Díky našim partnerům se podařilo zajistit rozpočet ke startu na domácím Rallysprintu Kopná. Poslední otázkou bylo s jakým vozem bychom zde mohli startovat, protože Peugeot, se kterým jsem byl zvyklý startovat si pronajal kamarád na celou letošní rok a volné vozy třídy Rally 4 mne nelákají. Můj život je o plnění snů a když se mi v noci zdál sen o Fabii Kit Car, tak jsem ráno neváhal a začal jsem tento sen měnit ve skutečnost. Chtěl bych poděkovat Zdeňkovi, že mi tento sen umožnil split,“ popsal Radek Jatel důvody, proč zrovna Škoda Fabia Kit Car. Posádka neabsolvovala žádný test, proto přišlo první seznámení s vozem až na pátečním shakedownu. Radek zde mohl svézt výherkyni soutěže, která probíhala za podpory společnosti BIG MAT STAVEBNINY KODRLA. Řada přišla také na další kamarády, kteří Radka podporují po celou dobu jeho působení v rally.
V sobotu již na Radka s Jakubem čekal ostrý start do soutěže. „Ráno se neslo v duchu pneumatikové loterie. Já vsadil na špatnou kartu, ale i to mi náladu nepokazilo. Výsledky nás nezajímali a jel jsem si cestou štěstí a vděčnosti, že jsem mohl s tímto vozem startovat. Mnoho fanoušků mi psalo proč nám naskakují penalizace… Bylo to z důvodů technických problémů, které se na našem voze objevily. Je to starší kousek a dlouhou dobu stál v muzeu, ale na druhou stranu jsem za to i rád. Alespoň do příště víme na co se zaměřit a věřím, že se hezky svezeme,“ uvedl Radek Jatel. Posádka i přes veškerou snahu byla nucena ze soutěže právě kvůli technickým problémům odstoupit.
„Chtěl bych poděkovat mému spolujezdci Kubovi Navrátilovi. Po nehodě s Kryštofem Zpěvákem nebyl zdravotně ve 100% kondici, ale motivace startu s tímto vozem ho hnala dopředu a díky fyzioterapeutům se z toho rychle dostal. Poděkování patří i Martinovi Plesníkovi, který byl připraven okamžitě zaskočit na Kubovo místo. Na druhou stranu věřím, že i svezení se mnou na shakedownu Martinovi zlepšilo náladu. Před závodem jsem se fyzicky připravoval v nově otevřeném resortu Kapka u Vsetína a tímto bych chtěl poděkovat Honzovi a Barči, kteří se mi věnovali.“
Po závodě si Radek uvědomil, že se do vozu musí co nejdříve vrátit. Tento vůz má duši a česká rally potřebuje tyto vozy. „Kit car“ dělají obrovskou radost fanouškům, kterých bylo o závodní sobotě mnoho nejen okolo tratí, ale velké množství podporovatelů přišlo také za Radkem a Kubou do servisu. Šlo vidět, že tento vůz je u nás unikátní a přilákal velkou pozornost všech obdivovatelů rychlých kol a spáleného benzínu. Teď je před Radkem nelehký úkol, a to zajistit rozpočet na další start s tímto krasavcem. Jestli se to podaří již do Rally Příbram, to je otázkou, ale jelikož je sezona na samém počátku, nějaký závod se jistě podaří zajistit.
„Největší poděkování patří našim sponzorům za jejich podporu, protože jinak bych na Rallysprintu Kopná nemohl startovat. Konkrétně to jsou: BIG MAT STAVEBNINY KODRLA, ŠEVČÍK GROUP A.S, POKLOP SYSTÉM, HŘÍBEK GROUP, BETOSAN, TOMS PIZZA, ARUALL BUILDING, TVD Slavičín, APEKO international transport, AFB SERVICE a JPO METAL. Ještě jednou moc děkuji všem a snad se brzy uvidíme na tratích rychlostních zkoušek,“ řekl závěrem Radek Jatel.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.