Polovina června bude tradičně ve znamení AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče. Soutěž se uskuteční ve dnech 16. – 17. června 2022. Posádky na Hustopečsku zabojují o body do Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ) a českého šampionátu v rally i v rally historických automobilů.
Účastníci se mohou těšit na tradiční charakteristiku závodu, porci specifických a sportovně hodnotných asfaltových tratí s příměsí šotolinových pasáží. Závod se pojede ve formátu pátek-sobota, v každé etapě posádky absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na účastníky 350 km, s necelými 148 km rychlostních zkoušek (12 RZ). Řada testů vychází z předchozích ročníků, s minimem zcela neznámých úseků. Nejdelším testem soutěže bude sobotní RZ Horní Bojanovice – Diváky (15,30 km).
„Zůstáváme u tradičního termínu v polovině června s tím, že zachováme kompaktní formát této soutěže. Myslím, že se povedla připravit trať na našich známých tratích, s jiným uspořádáním a propojením. Koncept zůstává stejný, pátek večer a sobota. Tím zachováme tradici harmonogramu, že závod ukončíme do 24 hodin od startu. Z toho by jistě měl radost i bývalý ředitel Ruda Kouřil. Už to byl 19. března rok, co není mezi námi. I proto jako vzpomínku na něj pojedeme Memoriál Rudolfa Kouřila.
Pro letošní ročník jsme se nedohodli na pokračování ve slovenském mistrovství. Věřím však, že do Hustopečí zavítá spoustu posádek, které si chtějí vyzkoušet náš koncept s nočními RZ a šotolinovými pasážemi. Jsme otevřeni pro všechny posádky a budeme rádi, když si přijedou užít naši ´rally mezi vinohrady´,“ odkrývá první informace šéf organizačního týmu rally Martin Rada.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally nastiňme, že ve dnech 15. – 16. června se uskuteční seznamovací jízdy, po technické a administrativní přejímce si budou moci posádky naposledy vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se opět odehraje v okolí Starovic.
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 16. června v 17 hodin, s nočním závěrem dne (UP 23:13) a pokračovat bude sobotní etapou (1. června, start 8 hodin). Vítězná posádka bude na cílové rampě korunována kolem půl třetí odpoledne.
Servisní zázemí je opět umístěno do areálu společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.
Kromě klasické soutěže však organizační tým pracuje i na přípravách druhého ročníku AGROTEC Ecorally Hustopeče, která se pojede poslední víkend v červenci.
„I tady počítáme s podobným formátem jako u naší klasické rally. Proti letošnímu prvnímu ročníku bude rozšířena o kategorii soudobých automobilů. Tím umožníme start širší veřejnosti. Věřím, že na základě zkušeností z prvního ročníku a rozšíření kategorií se podaří zorganizovat další pohodová rally. Už nyní se těšíme na všechny posádky, které si chtějí vyzkoušet jízdu pravidelnosti a jízdu na spotřebu se svým vozem,“ doplňuje Martin Rada.
Na oficiální stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity jsou zveřejněna Zvláštní ustanovení (heslo: Hustopece2023), řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.