Ani defekty v závěru Rally Šumava Klatovy nepřipravily posádku Samohýl ŠKODA Teamu o celkové čtvrté místo v cíli druhého závodu českého šampionátu v rally. Adam Březík s Ondřejem Krajčou tím vyrovnali loňské umístění. To je vyneslo na průběžnou třetí příčku v průběžném hodnocení.
Šumavská soutěž nabídla dvanáct rychlostních zkoušek ve formátu pátek – neděle. Začínalo se dvěma průjezdy Čínovského okruhu. V pátečním odpoledni i v sobotu dopoledne zajeli Adam s Ondrou páté časy a ve stejném duchu pokračovali i v průběhu sekce dalších tří rychlostních zkoušek. Mnohem lépe pak posádce zlínské stáje vyšly druhé průjezdy, které přinesly do statistik tři třetí časy.
„Páteční Čínov jsme neodjeli úplně podle představ, dokonce jsme se proti loňsku zhoršili. Poučili jsme se z toho a ve druhém průjezdu z toho byl výrazně lepší čas. Proti tréninku se tratě sobotních zkoušek změnily o sto procent k lepšímu. Kromě zrádného začátku RZ Keply byly až na pár míst suché. To mi dodalo potřebnou důvěru, a tak jsme obuli dvacítky od Michelinu. Během prvních průjezdů jsme se snažili vyvarovat jakékoli chyby, ve druhých jsme přidali a bylo to znát na časech. Z třetích míst jsem měl samozřejmě velkou radost,“ okomentoval první část závodu Adam Březík, kterému chybělo na „bednu“ (D. Stříteský) 16 vteřin, následoval V. Cvrček s odstupem přes půl minuty.
Předpovědi pro druhou etapu signalizovaly změnu počasí, což se také stalo. Tratě byly převážně vlhké, v lesních a šotolinových úsecích až mokré.
„Přece jen se v těchto podmínkách stále trochu hledám, a tak jsem v tomto případě po poradě v týmu volil jistější, mokrou variantu pneumatik. Dominika by bylo těžké dohnat, za námi byl relativně dostatečný prostor. Samozřejmě výsledek mohly znehodnotit potenciální defekty. A ty se nám bohužel nevyhnuly. Naštěstí to na konečné umístění nemělo vliv. První přišel v RZ10, jednalo se o pomalý defekt na pravém předním kole. Při druhém průjezdu jsme dokonce poškodili obě přední gumy! Naštěstí jsme měli dvě rezervy a všechno dobře dopadlo,“ přiznal jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
Na cílovou rampu pod Černou věží v Klatovech si tak Adam Březík s Ondřejem Krajčou přijeli pro čtvrté místo absolutně, třetí v hodnocení MČR.
„Tím jsme absolutně vyrovnali loňský výsledek, ve třídě jsme se o příčku posunuli. Opět máme doma solidní body. Samozřejmě vždy to může být ještě lepší, ale na kluky před námi se musíme přece jen zlepšit,“ přiznal Adam Březík.
"Na Šumavu jsme se těšili a chtěli minimálně vyrovnat výsledek z loňska. Do závodu tradičně promluvilo počasí a byla to hodně velká loterie ve volbě pneu. Ke konci jsme měli štěstí po dvojitém defektu, ale i to k rallysportu patří,“ reagoval Ondřej Krajča a dodal: „Děkujeme všem za podporu a uvidíme se na Kopné!"
Z předchozí věty plyne, že sezóna Samohýl ŠKODA Teamu bude pokračovat startem na domácím Rallysprintu Kopná (6. 5.), na který o čtrnáct dní později naváže jubilejní 50. ročník Rallye Český Krumlov.
„Do Kopné půjdeme s ambicemi na vítězství, o podium určitě zkusíme zabojovat i v Českém Krumlově. Na obou závodech nás opět můžete přijít podpořit,“ uzavřel Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.