Ani defekty v závěru Rally Šumava Klatovy nepřipravily posádku Samohýl ŠKODA Teamu o celkové čtvrté místo v cíli druhého závodu českého šampionátu v rally. Adam Březík s Ondřejem Krajčou tím vyrovnali loňské umístění. To je vyneslo na průběžnou třetí příčku v průběžném hodnocení.
Šumavská soutěž nabídla dvanáct rychlostních zkoušek ve formátu pátek – neděle. Začínalo se dvěma průjezdy Čínovského okruhu. V pátečním odpoledni i v sobotu dopoledne zajeli Adam s Ondrou páté časy a ve stejném duchu pokračovali i v průběhu sekce dalších tří rychlostních zkoušek. Mnohem lépe pak posádce zlínské stáje vyšly druhé průjezdy, které přinesly do statistik tři třetí časy.
„Páteční Čínov jsme neodjeli úplně podle představ, dokonce jsme se proti loňsku zhoršili. Poučili jsme se z toho a ve druhém průjezdu z toho byl výrazně lepší čas. Proti tréninku se tratě sobotních zkoušek změnily o sto procent k lepšímu. Kromě zrádného začátku RZ Keply byly až na pár míst suché. To mi dodalo potřebnou důvěru, a tak jsme obuli dvacítky od Michelinu. Během prvních průjezdů jsme se snažili vyvarovat jakékoli chyby, ve druhých jsme přidali a bylo to znát na časech. Z třetích míst jsem měl samozřejmě velkou radost,“ okomentoval první část závodu Adam Březík, kterému chybělo na „bednu“ (D. Stříteský) 16 vteřin, následoval V. Cvrček s odstupem přes půl minuty.
Předpovědi pro druhou etapu signalizovaly změnu počasí, což se také stalo. Tratě byly převážně vlhké, v lesních a šotolinových úsecích až mokré.
„Přece jen se v těchto podmínkách stále trochu hledám, a tak jsem v tomto případě po poradě v týmu volil jistější, mokrou variantu pneumatik. Dominika by bylo těžké dohnat, za námi byl relativně dostatečný prostor. Samozřejmě výsledek mohly znehodnotit potenciální defekty. A ty se nám bohužel nevyhnuly. Naštěstí to na konečné umístění nemělo vliv. První přišel v RZ10, jednalo se o pomalý defekt na pravém předním kole. Při druhém průjezdu jsme dokonce poškodili obě přední gumy! Naštěstí jsme měli dvě rezervy a všechno dobře dopadlo,“ přiznal jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
Na cílovou rampu pod Černou věží v Klatovech si tak Adam Březík s Ondřejem Krajčou přijeli pro čtvrté místo absolutně, třetí v hodnocení MČR.
„Tím jsme absolutně vyrovnali loňský výsledek, ve třídě jsme se o příčku posunuli. Opět máme doma solidní body. Samozřejmě vždy to může být ještě lepší, ale na kluky před námi se musíme přece jen zlepšit,“ přiznal Adam Březík.
"Na Šumavu jsme se těšili a chtěli minimálně vyrovnat výsledek z loňska. Do závodu tradičně promluvilo počasí a byla to hodně velká loterie ve volbě pneu. Ke konci jsme měli štěstí po dvojitém defektu, ale i to k rallysportu patří,“ reagoval Ondřej Krajča a dodal: „Děkujeme všem za podporu a uvidíme se na Kopné!"
Z předchozí věty plyne, že sezóna Samohýl ŠKODA Teamu bude pokračovat startem na domácím Rallysprintu Kopná (6. 5.), na který o čtrnáct dní později naváže jubilejní 50. ročník Rallye Český Krumlov.
„Do Kopné půjdeme s ambicemi na vítězství, o podium určitě zkusíme zabojovat i v Českém Krumlově. Na obou závodech nás opět můžete přijít podpořit,“ uzavřel Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.