Ani defekty v závěru Rally Šumava Klatovy nepřipravily posádku Samohýl ŠKODA Teamu o celkové čtvrté místo v cíli druhého závodu českého šampionátu v rally. Adam Březík s Ondřejem Krajčou tím vyrovnali loňské umístění. To je vyneslo na průběžnou třetí příčku v průběžném hodnocení.
Šumavská soutěž nabídla dvanáct rychlostních zkoušek ve formátu pátek – neděle. Začínalo se dvěma průjezdy Čínovského okruhu. V pátečním odpoledni i v sobotu dopoledne zajeli Adam s Ondrou páté časy a ve stejném duchu pokračovali i v průběhu sekce dalších tří rychlostních zkoušek. Mnohem lépe pak posádce zlínské stáje vyšly druhé průjezdy, které přinesly do statistik tři třetí časy.
„Páteční Čínov jsme neodjeli úplně podle představ, dokonce jsme se proti loňsku zhoršili. Poučili jsme se z toho a ve druhém průjezdu z toho byl výrazně lepší čas. Proti tréninku se tratě sobotních zkoušek změnily o sto procent k lepšímu. Kromě zrádného začátku RZ Keply byly až na pár míst suché. To mi dodalo potřebnou důvěru, a tak jsme obuli dvacítky od Michelinu. Během prvních průjezdů jsme se snažili vyvarovat jakékoli chyby, ve druhých jsme přidali a bylo to znát na časech. Z třetích míst jsem měl samozřejmě velkou radost,“ okomentoval první část závodu Adam Březík, kterému chybělo na „bednu“ (D. Stříteský) 16 vteřin, následoval V. Cvrček s odstupem přes půl minuty.
Předpovědi pro druhou etapu signalizovaly změnu počasí, což se také stalo. Tratě byly převážně vlhké, v lesních a šotolinových úsecích až mokré.
„Přece jen se v těchto podmínkách stále trochu hledám, a tak jsem v tomto případě po poradě v týmu volil jistější, mokrou variantu pneumatik. Dominika by bylo těžké dohnat, za námi byl relativně dostatečný prostor. Samozřejmě výsledek mohly znehodnotit potenciální defekty. A ty se nám bohužel nevyhnuly. Naštěstí to na konečné umístění nemělo vliv. První přišel v RZ10, jednalo se o pomalý defekt na pravém předním kole. Při druhém průjezdu jsme dokonce poškodili obě přední gumy! Naštěstí jsme měli dvě rezervy a všechno dobře dopadlo,“ přiznal jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
Na cílovou rampu pod Černou věží v Klatovech si tak Adam Březík s Ondřejem Krajčou přijeli pro čtvrté místo absolutně, třetí v hodnocení MČR.
„Tím jsme absolutně vyrovnali loňský výsledek, ve třídě jsme se o příčku posunuli. Opět máme doma solidní body. Samozřejmě vždy to může být ještě lepší, ale na kluky před námi se musíme přece jen zlepšit,“ přiznal Adam Březík.
"Na Šumavu jsme se těšili a chtěli minimálně vyrovnat výsledek z loňska. Do závodu tradičně promluvilo počasí a byla to hodně velká loterie ve volbě pneu. Ke konci jsme měli štěstí po dvojitém defektu, ale i to k rallysportu patří,“ reagoval Ondřej Krajča a dodal: „Děkujeme všem za podporu a uvidíme se na Kopné!"
Z předchozí věty plyne, že sezóna Samohýl ŠKODA Teamu bude pokračovat startem na domácím Rallysprintu Kopná (6. 5.), na který o čtrnáct dní později naváže jubilejní 50. ročník Rallye Český Krumlov.
„Do Kopné půjdeme s ambicemi na vítězství, o podium určitě zkusíme zabojovat i v Českém Krumlově. Na obou závodech nás opět můžete přijít podpořit,“ uzavřel Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?