Šestidílný seriál Autoklub Rallysprint série 2023 otevře začátkem května v okolí Slušovic populární Síť21 Rallysprint Kopná. Pouhý měsíc zbývá do startu 28. ročníku Síť21 Rallysprint Kopná, který otevře ve dnech 5. – 6. května šestidílný seriál Autoklub Rallysprint série 2023, Poháru 2+ a premiérově se pojede ve Slušovicích o mistrovské body v rámci Mezinárodního mistrovství Slovenska v rally. Pořadatelé z Rallyklubu východní Morava v AČR nuceně sáhli ke změně časového harmonogramu, do itineráře slušovického rallysprintu se vrací klasický úsek Hvozdná.
Původně se počítalo s variantou šesti rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Kameňák, Kopná a Zádveřice. Vzhledem k neodkladným stavebním pracím v obci Trnava byla zkrácena rychlostní zkouška Kopná o šest kilometrů. Z uvedeného důvodu pořadatelům chyběly požadované kilometry do předepsaného limitu sedmdesáti ostrých kilometrů. Proto se rozhodli zařadit známý úsek Hvozdná, který se pojede netradičně v podobě z Veselé do Březové kolem hvozdenského rybníku v délce 6,52 km. Každá rychlostní zkouška se pojede dvakrát, což znamená, že v nové podobě časového harmonogramu najdeme celkem 8 rychlostních zkoušek na 4 úsecích v celkové délce 71,22 km. Servis u dostihové dráhy ve Slušovicích proběhne vždy po třech odjetých zkouškách. Aktuální časový harmonogram bude zveřejněn v prováděcích ustanoveních ve druhé polovině dubna. Dodejme, že slušovický rallysprint se dále započítává do hodnocení Autoklub Rallysprint série historických automobilů, Poháru mládeže, Poháru Pirelli a značkového klání Čermák a Hrachovec Adam Cup 2023.
Od poloviny března bylo spuštěno přihlašování v rámci licenčního systému Autoklubu ČR, soutěžící od našich východních sousedů se přihlašují rovněž elektronicky prostřednictvím webové stránky www.sams-asn.sk. Uzávěrka přihlášek je stanovena na neděli 23. dubna úderem půlnoci. Pořadatelé evidují již první posádky, přihlášen je dvojnásobný slovenský šampion Martin Koči, který v letošní sezoně startuje s dvoukolkou Peugeot 208 Rally4. Třicetiletý Košičan strhl na sebe pozornost úspěšným účinkováním v nedávné reality show Love Island 2 a letos již vyhrál hodnocení kategorie 2WD při úvodním podniku sezony na Slovakia Ring rally. Do Slušovic přijede ze Slovenska i staronový šampion ve třídě 3 Tibor Kovács z Popradu (Mitsubishi Lancer Evo IX). Přihlášku již poslali dále Marek Vlček (Škoda Fabia Rally2 Evo), Matěj Kamenec (Škoda Fabia Kit Car), Dominik Jakeš (Opel Adam Cup), Dominik Šulc (Peugeot 208 Rally4), Jakub Vlček (Renault Clio Rally4) a další. Mezi historiky již figurují s přihláškou Martin Lošťák (Nissan Sunny GTi) a Zbyněk Hora (Seat Ibiza GTi).
Další zpravodajský servis v rámci Síť21 Rallysprint Kopná 2023 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram. Posádky a soutěžní týmy mohou potřebné informace čerpat z aplikace Sportity.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.