Šestidílný seriál Autoklub Rallysprint série 2023 otevře začátkem května v okolí Slušovic populární Síť21 Rallysprint Kopná.
Organizační tým zveřejnil v těchto dnech základní materiál soutěže v podobě zvláštních ustanovení na letošní osmadvacátý ročník, který se pojede ve dnech 5. – 6. května. Zároveň byla spuštěna možnost pro soutěžní posádky přihlašovat se v rámci licenčního systému Autoklubu ČR.
Oblíbený rallysprint v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty pod pořadatelskou taktovkou Rallyklubu východní Morava v AČR se dále započítává do hodnocení Poháru 2+, Poháru mládeže, Autoklub Rallysprint série historických automobilů, Poháru Pirelli a značkového klání Čermák a Hrachovec Adam Cup 2023. Na Kopné budou premiérově zápolit po okolních kopcích o mistrovské body přední posádky v rámci Mezinárodního mistrovství Slovenska v rally. Odtajněním zvláštních ustanovení byl zveřejněn i časový harmonogram soutěže, ze kterého lze vyčíst finální kilometráž rallysprintu a návrat kultovní rychlostní zkoušky Zádveřice. Kopná měří celkem 166,40 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na úsecích s názvy Kameňák, Kopná a Zádveřice v celkové délce 70,12 km. Pořadatelé zvolili skladbu tratě v podobě tří rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát, přičemž servis proběhne vždy po dvou odjetých erzetách. Soutěžní posádky si mohou tradičně otestovat soutěžní vůz na uzavřené trati ještě před samotným startem, neboť na úseku Neubuz – Slušovice proběhne během pátečního odpoledne shakedown.
Z důležitých míst prvního rallysprintu nové sezony uveďme, že ředitelství soutěže bude poprvé umístěno v objektu restaurace a diskotéky SUD u dostihové dráhy ve Slušovicích. Kolem dostihovky bude v rozlehlých prostorách opět umístěno servisní parkoviště. V pátek se uskuteční seznamovací jízdy a v odpoledních hodinách proběhnou v autoservisu Genovo u dostihové dráhy technické přejímky soutěžních vozidel. Start a cíl je premiérově umístěn v prostoru u rybníčku Reneta, tiskové středisko v prostorách firmy FYTOS v Nových Dvorech, kde v areálu uvedené společnosti najdeme kontrolu přeskupení. Samotný rallysprint se odjede v sobotu 6. května, první vůz odstartuje v 8:30 hodin a na cílové rampě se objeví krátce po patnácté hodině.
Spoluorganizátorem Kopné se stal AOS klub Poprad, který zabezpečuje část soutěže v podobě zpracování přihlášek slovenských posádek a ve vzájemné komunikaci s nimi. Styčným bodem spolupráce je především administrativní přejímka na rally. Soutěžící od našich východních sousedů se přihlašují rovněž elektronicky prostřednictvím webové stránky www.sams-asn.sk. Připomínáme, že posádky se mohou hlásit v rámci českého i slovenského šampionátu do 23. dubna úderem půlnoci. Jako vůbec první se přihlásily dvě posádky stáje Rentor motorsport ve složení Marek Vlček, Tomáš Plachý na voze Škoda Fabia Rally2 Evo a Jakub Vlček, Martin Ziegler (Renault Clio Rally4).
Další zpravodajský servis v rámci Síť21 Rallysprint Kopná 2023 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.