Šestidílný seriál Autoklub Rallysprint série 2023 otevře začátkem května v okolí Slušovic populární Síť21 Rallysprint Kopná.
Organizační tým zveřejnil v těchto dnech základní materiál soutěže v podobě zvláštních ustanovení na letošní osmadvacátý ročník, který se pojede ve dnech 5. – 6. května. Zároveň byla spuštěna možnost pro soutěžní posádky přihlašovat se v rámci licenčního systému Autoklubu ČR.
Oblíbený rallysprint v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty pod pořadatelskou taktovkou Rallyklubu východní Morava v AČR se dále započítává do hodnocení Poháru 2+, Poháru mládeže, Autoklub Rallysprint série historických automobilů, Poháru Pirelli a značkového klání Čermák a Hrachovec Adam Cup 2023. Na Kopné budou premiérově zápolit po okolních kopcích o mistrovské body přední posádky v rámci Mezinárodního mistrovství Slovenska v rally. Odtajněním zvláštních ustanovení byl zveřejněn i časový harmonogram soutěže, ze kterého lze vyčíst finální kilometráž rallysprintu a návrat kultovní rychlostní zkoušky Zádveřice. Kopná měří celkem 166,40 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na úsecích s názvy Kameňák, Kopná a Zádveřice v celkové délce 70,12 km. Pořadatelé zvolili skladbu tratě v podobě tří rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát, přičemž servis proběhne vždy po dvou odjetých erzetách. Soutěžní posádky si mohou tradičně otestovat soutěžní vůz na uzavřené trati ještě před samotným startem, neboť na úseku Neubuz – Slušovice proběhne během pátečního odpoledne shakedown.
Z důležitých míst prvního rallysprintu nové sezony uveďme, že ředitelství soutěže bude poprvé umístěno v objektu restaurace a diskotéky SUD u dostihové dráhy ve Slušovicích. Kolem dostihovky bude v rozlehlých prostorách opět umístěno servisní parkoviště. V pátek se uskuteční seznamovací jízdy a v odpoledních hodinách proběhnou v autoservisu Genovo u dostihové dráhy technické přejímky soutěžních vozidel. Start a cíl je premiérově umístěn v prostoru u rybníčku Reneta, tiskové středisko v prostorách firmy FYTOS v Nových Dvorech, kde v areálu uvedené společnosti najdeme kontrolu přeskupení. Samotný rallysprint se odjede v sobotu 6. května, první vůz odstartuje v 8:30 hodin a na cílové rampě se objeví krátce po patnácté hodině.
Spoluorganizátorem Kopné se stal AOS klub Poprad, který zabezpečuje část soutěže v podobě zpracování přihlášek slovenských posádek a ve vzájemné komunikaci s nimi. Styčným bodem spolupráce je především administrativní přejímka na rally. Soutěžící od našich východních sousedů se přihlašují rovněž elektronicky prostřednictvím webové stránky www.sams-asn.sk. Připomínáme, že posádky se mohou hlásit v rámci českého i slovenského šampionátu do 23. dubna úderem půlnoci. Jako vůbec první se přihlásily dvě posádky stáje Rentor motorsport ve složení Marek Vlček, Tomáš Plachý na voze Škoda Fabia Rally2 Evo a Jakub Vlček, Martin Ziegler (Renault Clio Rally4).
Další zpravodajský servis v rámci Síť21 Rallysprint Kopná 2023 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?