Šestidílný seriál Autoklub Rallysprint série 2023 otevře začátkem května v okolí Slušovic populární Síť21 Rallysprint Kopná.
Organizační tým zveřejnil v těchto dnech základní materiál soutěže v podobě zvláštních ustanovení na letošní osmadvacátý ročník, který se pojede ve dnech 5. – 6. května. Zároveň byla spuštěna možnost pro soutěžní posádky přihlašovat se v rámci licenčního systému Autoklubu ČR.
Oblíbený rallysprint v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty pod pořadatelskou taktovkou Rallyklubu východní Morava v AČR se dále započítává do hodnocení Poháru 2+, Poháru mládeže, Autoklub Rallysprint série historických automobilů, Poháru Pirelli a značkového klání Čermák a Hrachovec Adam Cup 2023. Na Kopné budou premiérově zápolit po okolních kopcích o mistrovské body přední posádky v rámci Mezinárodního mistrovství Slovenska v rally. Odtajněním zvláštních ustanovení byl zveřejněn i časový harmonogram soutěže, ze kterého lze vyčíst finální kilometráž rallysprintu a návrat kultovní rychlostní zkoušky Zádveřice. Kopná měří celkem 166,40 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na úsecích s názvy Kameňák, Kopná a Zádveřice v celkové délce 70,12 km. Pořadatelé zvolili skladbu tratě v podobě tří rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát, přičemž servis proběhne vždy po dvou odjetých erzetách. Soutěžní posádky si mohou tradičně otestovat soutěžní vůz na uzavřené trati ještě před samotným startem, neboť na úseku Neubuz – Slušovice proběhne během pátečního odpoledne shakedown.
Z důležitých míst prvního rallysprintu nové sezony uveďme, že ředitelství soutěže bude poprvé umístěno v objektu restaurace a diskotéky SUD u dostihové dráhy ve Slušovicích. Kolem dostihovky bude v rozlehlých prostorách opět umístěno servisní parkoviště. V pátek se uskuteční seznamovací jízdy a v odpoledních hodinách proběhnou v autoservisu Genovo u dostihové dráhy technické přejímky soutěžních vozidel. Start a cíl je premiérově umístěn v prostoru u rybníčku Reneta, tiskové středisko v prostorách firmy FYTOS v Nových Dvorech, kde v areálu uvedené společnosti najdeme kontrolu přeskupení. Samotný rallysprint se odjede v sobotu 6. května, první vůz odstartuje v 8:30 hodin a na cílové rampě se objeví krátce po patnácté hodině.
Spoluorganizátorem Kopné se stal AOS klub Poprad, který zabezpečuje část soutěže v podobě zpracování přihlášek slovenských posádek a ve vzájemné komunikaci s nimi. Styčným bodem spolupráce je především administrativní přejímka na rally. Soutěžící od našich východních sousedů se přihlašují rovněž elektronicky prostřednictvím webové stránky www.sams-asn.sk. Připomínáme, že posádky se mohou hlásit v rámci českého i slovenského šampionátu do 23. dubna úderem půlnoci. Jako vůbec první se přihlásily dvě posádky stáje Rentor motorsport ve složení Marek Vlček, Tomáš Plachý na voze Škoda Fabia Rally2 Evo a Jakub Vlček, Martin Ziegler (Renault Clio Rally4).
Další zpravodajský servis v rámci Síť21 Rallysprint Kopná 2023 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.